Gå til innhold

Bli noens venn!


Gjest Tammie

Anbefalte innlegg

Gjest Tammie

Stadig leser jeg om ensomme sjeler der ute som føler seg alene, misforståtte og uverdige. Noen syntes det er vanskelig å opprette relasjoner med andre og klarer nærmest ikke å være fysisk kontaktsøkende.

Alle trenger en venn. Eller en som kan lytte. Kan ikke du, jeg, vi stille opp for én der ute som trenger noen å snakke med?

Jeg elsker å snakke med mennesker, jeg trives med å gi råd og hvis jeg kan gjøre hverdagen en smule lettere for én person - så har jeg gjort en forskjell.

Jeg foreslår følgende; Tilby deg her å være en nyvenn og la personen kontakte deg på innboks for å få mail. Lag gjerne en splitter ny mailadresse dersom du er redd for at den skal misbrukes. Etter et godt innspill fra en forumdeltager; legg også til hvor gammel du er når du skriver her!

Mann, kvinne, barn, drag, homo, lesbisk, hetero, mørk, hvit, skjeløyd, kort, lang, stor, liten, døv, lam, syk, frisk. Hva enn du er så er du ønsket som en nyvenn.

Vi kan snakke om alt og vi skal ikke være dømmende.

Ikke oppgi fullt navn, telefonnummer og adresse. Bruk mail for kontakt. Dette er tenkt som det gode gamle "brevvenn" konseptet - men at man kan forholde seg anonym.

Gjør en forskjell! :tommelopp:

Endret av Tammie
  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tammie

Jeg - Tammi på 24 år vil gjerne være noens nyvenn! Kontakt meg på innboksen dersom du vil være min! :-)

Endret av Tammie
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tammie. :)

Dette var et flott tiltak for ensomme mennesker. Jeg tenker på èn ting; som 40+ åring vil jeg helst ikke risikere å havne i innboksen til en tenåring, om du skjønner.

Ikke noe galt om ungdommer altså, men man befinner seg tross alt i helt ulike livssituasjoner.

Er det mulig at dere kunne legge til alder på dere? Eller finne en annen måte å løse dette på?

Anonym poster: c747113fb2a4eb900b820d8a847969ec

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette synes jeg var et hyggelig initiativ, frøken. Håper du gjer en forskjell for noen.

Selvsagt kan jeg ikke annet enn å tilby min hjelp dersom jeg er til disposisjon og noen skulle trenge det, og nå som jeg først har skrevet i denne tråden, så er jeg selvsagt ikke vondt å be dersom noen her skulle 'trenge' å få ut noe hos ei fremmed.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tammie

Hei Tammie. :)

Dette var et flott tiltak for ensomme mennesker. Jeg tenker på èn ting; som 40+ åring vil jeg helst ikke risikere å havne i innboksen til en tenåring, om du skjønner.

Ikke noe galt om ungdommer altså, men man befinner seg tross alt i helt ulike livssituasjoner.

Er det mulig at dere kunne legge til alder på dere? Eller finne en annen måte å løse dette på?

Anonym poster: c747113fb2a4eb900b820d8a847969ec

Godt innspill. Lagt til dette i innledningsteksten og selv lagt til egen alder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje dere burde legge til bosted og. Eller var meninga at en kun skulle være venn over nett?

Anonym poster: 4db5e2118bfcfa46c50ee26aad5e13e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tammie

Kanskje dere burde legge til bosted og. Eller var meninga at en kun skulle være venn over nett?

Anonym poster: 4db5e2118bfcfa46c50ee26aad5e13e1

Venn på mail. Dette vil være en fin måte å holde kontakten på uten at det krever mye tid eller planlegging. På den måten vil det være lavere terskel å ta kontakt. Det er mange der ute som ønsker noen å snakke med, men som kanskje er redd for at noen skal finne ut hvem de er. Det skal man ikke være her! Forhold deg 100 % anonym!

Endret av Tammie
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint initiativ! Jeg stiller også opp :D Er 24, bosatt på østlandet (om det er vesentlig). Kan være utrolig godt å snakke med "fremmede" noen ganger! Jeg er snill og en god lytter/ leser? Uansett alder- bare send en pm :) Gleder meg til å skrive med deg!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Respekt til deg, Tammie for denne tråden! :klemmer:

Hvis det er noen her som ønsker seg en trivelig, mannlig venn i 20-årene så er det bare å plinge :hallo:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det håp for de riktig voksne her inne med lang livserfaring da? Det er jo også noen her som er mer enn 50 år. Finnes mange ensomme i den gruppen også.

Kanskje kan noen yngre trenge voksne noen ganger også. Jeg er mer enn akkurat 50 år.

Endret av Belima
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.

For en koselig tråd! wub.png:klem:

Jeg kan gjerne bli noens venn! Er en jente på 20! :)

Alle fortjener en venn!

Endret av Magnifique
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tammie

Kjære, Belima. Jeg forstår at det er ønskelig å snakke med en i samme aldersgruppe. Jeg håper derfor at flere "godt voksne" tar initiativ. Jeg vil dog understreke at jeg er kontaktbar for alle i alle aldre!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Tammie

Ja, jeg har allerede fått min første PM! :) Fint om dere oppdaterer her inne en gang i blant, uten at man selvfølgelig avslører noe om dem man snakker med! På den måten kan vi jo se om dette drar i gang en positiv ting!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cool_water

Utrolig bra tiltak! :) Jeg vil også bli noens venn! Er en 25 år gammel studine, bosatt i Bergen. Bare å plinge meg i innboksen :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...