Gå til innhold

Er dette symptom på brystkreft?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei. Jeg er en 22 år gammel jente som har et rød/blå klump på venstre bryst, litt ovenfor brystvorten. I midten var det løs hud som jeg enkelt kunne skrape av. Jeg prøve å klemme litt på den og da kom det ut litt veske. Den er for stor til å være kvise, tror jeg - den ser annerledes ut også.

Jeg hadde akkurat det samme et par ganger for noen år tilbake, da gikk det over etter en stund. Typ 1 uke. Det har ikke vært på samme sted, og jeg mener jeg har hatt det på begge bryst og det er derfor jeg er litt i tvil om det faktisk er symptom på brystkreft? Ville tro at de ikke hadde gått vekk om det faktisk var kreft?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjære TS, jeg syns du skal oppsøke lege så snart som mulig, hvis du er redd for at du kan ha bryskreft. Du bør absolutt ikke la råd den ene eller andre veien på et anonymt forum avgjøre hvorvidt du skal søke hjelp eller ikke når det gjelder noe som kan være så alvorlig. Spesielt ikke siden vi vet at tid er en viktig faktor når det gjelder kreft.

Vi vet ikke hvem som svarer deg, vi vet ikke om folk har den kompetansen de sier de har, og vi vet ikke om rådene du får er gode eller farlige for deg.

Jeg stenger derfor tråden din, slik at du slipper å ta stilling til ulike synsinger om noe som potensielt er vedig alvorlig, og ber deg ringe legen din i morgen, og forholde deg til legen din.

Lykke til!

Kosemose, mod

• Liker 3
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...