Gå til innhold

Sonefri DVD spiller på pc'en


Tvilling76

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hehe... Jeg er ikke helt med idag :roll:

Jeg har ikke DVD-spiller på pc'en, bruker bare cd-rom'en til å se alle slags dvd filmer med.. Glem meg, jeg er litt uttafor :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hm.. skjønte ikke så mye av den artiklen, det programmet som ble nevnt, Remote Selector, måtte det kjøpes. Fant ikke noe download.

Fikk du det til, du som startet tråden?

*klør seg i hodet* :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh, ikke øya mine det er noe i veien med i alle fall....

Men fil se sone 1 felicity på datan min! Tv'n som dvdspilleren min står ved spiller svarthvitt når det er sone1 og det er ikke gøy!

Noen som kan hjelpe??? :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

I utgangspunktet må to ting være i orden for at man skal ha en sonefri PC.

1. Selve DVD-spilleren (DVD-ROM) i maskinen må være sonefri

2. Programvaren man bruker til å spille DVD-filmer må være sonefri (eller må lures til å tro at alle filmer kommer fra samme sone)

Alle DVD-ROM-spillere som lages/selges idag, har innebygget sonekoding. Det finnes et program som heter "DVD Region Free" som visstnok skal klare å gå rundt dette, men det kan jeg dessverre ikke uttale meg om, da jeg ikke har prøvd det.

For å løse problem nr. 1, må man endre DVD-spilleren fra å være en "RPC2"-spiller (som håndhever sonekodingen) til å bli en "RPC1"-spiller. Dette gjøres ved å oppgradere/endre den såkalte firmware i spilleren.

RPC1-firmware til en rekke spillere kan man finne her: http://forum.rpc1.org/portal.php Gå på "Download Search" og skriv inn typebetegnelsen på den DVD-ROM-spilleren du har. Den eksakte betegnelsen finner du i Kontrollpanel > System > Maskinvare > Enhetsbehandling > DVD-/CD-ROM-spillere

Problem nr. 2 løses enkelt og greit med "DVD Region Killer". Søk på nettet, programmet er gratis og ikke vanskelig å finne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...