AnonymBruker Skrevet 5. august 2012 #1 Del Skrevet 5. august 2012 Jobber i helsevesenet, der skal man være professionell. Professionell innebærer også at man ikke skal la seg styre av følelser ovenfor personene man jobber med. I dag satt jeg ved siden av en forholdsvis ung dame og snakket og hadde det kjempekoselig, det er en dame jeg har blitt urtolig glad i. Jeg ventet på et svar fra et av spørsmålene mine, og da jeg så opp på henne lå hun over stolen sin, hun var død. Hjertekompresjoner, ambulanser, men ingenting hjalp. Føler meg så tom invendig, hva om jeg hadde vært raskere med hjerteredning, hva om jeg gjorde noe galt? Jeg er så lei meg. Har du noengang sett noen dø? Anonym poster: 39a15a3ccb0198b2ebc148d8fd74baed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havbris Skrevet 5. august 2012 #2 Del Skrevet 5. august 2012 Jeg har sett mennesker dø. Men ikke som proffesjonell. Jeg synes du skal snakke med en av dine overordnede som du har tillit til. Debriefing er nødvendig for mange som har en jobb der mennesker dør mellom hendene på de. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2012 #3 Del Skrevet 5. august 2012 Jobber i helsevesenet, der skal man være professionell. Professionell innebærer også at man ikke skal la seg styre av følelser ovenfor personene man jobber med. I dag satt jeg ved siden av en forholdsvis ung dame og snakket og hadde det kjempekoselig, det er en dame jeg har blitt urtolig glad i. Jeg ventet på et svar fra et av spørsmålene mine, og da jeg så opp på henne lå hun over stolen sin, hun var død. Hjertekompresjoner, ambulanser, men ingenting hjalp. Føler meg så tom invendig, hva om jeg hadde vært raskere med hjerteredning, hva om jeg gjorde noe galt? Jeg er så lei meg. Har du noengang sett noen dø? Anonym poster: 39a15a3ccb0198b2ebc148d8fd74baed Har sett mange dø, både i forbindelse med jobb og privat. Og jeg tror nok det er vanlig å sitte med slike spørsmål i ettertid, om du kunne gjort noe annerledes. Men hjelper det for deg? Føler du at det har noe hensikt? Du gjorde det du gjorde, og mest sannsynlig kunne du ikke gjort noe annerledes. Du gjorde ditt beste, og det er mer enn godt nok! Husk at vi bare er mennesker. At du skal være professionell er en ting, men du har følelser og tanker du også, og må ta vare på deg selv. Er det noen som var innblandet som du kan prate med om dette? Anonym poster: 46041a838d2cf10913146deaa868464f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest annemor30 Skrevet 5. august 2012 #4 Del Skrevet 5. august 2012 Ja,i jobben min. Men vi har da lov å vise følelser vi også,vi er mennesker men vi skal ikke la vår sorg overgå pårørendes sorg;) Snakk med din overordnede og be om samtale med bedriftssykepleier evt;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå