skreppamedleppa Skrevet 7. august 2012 #21 Del Skrevet 7. august 2012 . absolutt ikke. jeg synes likestillingen å alt dette har gått forlangt. hvor er den tiden hvor damene sto å på kjøkkenet. og var hjemme å vasket og styrte. I og med at det fremdeles er kvinnene som har hoved jobben i huset og vasker og styrer langt mer enn mennene så antar jeg at den tiden fremdeles er her. Forskjellen i tiden er bare at jeg MÅ ikke stå på kjøkkenet å styre, jeg må ikke kunne bake 10 forskjellige kaker og jeg må ikke gå på den obligatoriske husmorsskolen, som for øvrig jeg er glad for, at jeg ikke må være uten egen inntekt. Og den største forskjellen mellom kvinners rolle i hjemmet før og nå er industrien og teknologien, det tar ikke en hel dag å vaske klær, lage et måltid eller ta oppvasken lengre. Men det er ingen som sier at du ikke skal få lov til å være husmor, til å styre og stelle på kjøkkenet, men det er heller ingen som sier til meg at jeg må være husmor og det er deilig med valgfrihet, som er en stor del av det feminismen går ut på. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yes2yes Skrevet 7. august 2012 #22 Del Skrevet 7. august 2012 Jeg er litt redd for å skrive dette, forrige gang jeg spurte om noe "åpenbart" fikk jeg nesten kjeft for å være dum og lat fordi jeg ikke følger med nyhetene, but here we go; Hva betyr egentlig det å være feminist? Etter å ha lest innlegget til skreppamedleppa forstår jeg at det er forskjellige oppfatninger av det å være feminist. Kan noen opplyse meg (uten å be meg google)? Feminismen som politisk og sosial ideologi gikk ut på å kjempe for bedre vilkår for kvinnen, da den oppsto i en periode da kvinnen hadde desidert dårligere vilkår og var underlagt mannen på de fleste plan. Da var det ikke bare 'sosiale faktorer' det gikk ut på, men vel så mye de juridiske. Til eksempel var det en juridisk umulighet at en kvinne som var voldttatt i ekteskapet kunne søke hjelp, og jenter ble kraftig trakassert om de bega seg ut på noe som var beregnet som 'herre-arbeid'. Feminisme er i seg selv alle tanker og teorier som angår en kvinne sosialt, juridisk og filosofisk, og i ordets rette forstand så er en feminist enhver som filosoferer rundt kvinners eksistens. Forøvrig ble den feminismiske ideologi sterkt benyttet av 'kvinnebevegelsen', som var en gruppe som offisielt kjempet for likestilte rettigheter mellom mann og kvinne i den periode kvinner var undertrykt, og dermed gir man feminist som betegnelse på enhver som kjemper for det samme som kvinnebevegelsen gjorde. Dog, gitt at en feminist ønsker at kvinnens vilkår skal være vel så gode som mannens, må man i prinsippet også være for at mannens vilkår ikke skal være verre enn kvinnens. Ordet feminist i seg selv synes jeg virker malplassert, da 'likestillings-forkjemper' er langt mer egnet, og dessverre er det ikke sjeldent at folk 'tar side' med sitt kjønn uavhengig av hva rettferdigheten skulle tilsi. Som noen over her nevner er det soleklart at kvinner fortsatt er det mest undertrykte kjønnet i verden, og jeg synes det er heilt på sin plass at man da kun fokuserer på 'kvinners rettigheter' i disse landene heilt til de nærmer seg mannens. Når det er gjort, så er det ingen grunn til å fokusere på kvinnens kamp for rettighetet meir enn mannens, da de i 'i prinsippet' er likestilte og har behov for likt vern og fokus. At for eksempel en kvinne i Somalia kun kjemper for somalske kvinners rettigheter(og ikke om mannens) og at i kvinne i Norge gjør det tilsvarende for kvinner i Somalia, synes jeg er berre bra. Men skulle den samme kvinnen i dagens Norge kjempe for rettighetene til norske kvinner mye meir enn rettighetene til norske menn, så må jeg si at det blir i øverste lag for min del. Slik situasjonen er i vår del av verden så synes jeg at vi er på et stadie hvor man kan ta hensyn til dem begge samtidig, og da forsvinner nødvendigheten av å trykke feminismen(som kvinne-forkjempelse) til sitt bryst. At man tar hensyn til begge betyr dog ikke at man ikke periodevis legger oppmerksomhet der det trengs mest, som for eksempel å opplyse om seksuelt misbruk av kvinner eller omskjæring av menn. Langt og litt utydelig svar, Lucid, men det er det beste jeg får til nå i farta, og jeg håper du fikk et nogenlunde forsvarlig svar på det du lurte på. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 7. august 2012 #23 Del Skrevet 7. august 2012 . . Men det er ingen som sier at du ikke skal få lov til å være husmor, til å styre og stelle på kjøkkenet, men det er heller ingen som sier til meg at jeg må være husmor og det er deilig med valgfrihet, som er en stor del av det feminismen går ut på. Aha, så det er og være feminist, og ikke ville gå på husmorskole, - husmorskolen ble jo slutt på femtitallet, - altså over seksti år siden, så du er altså feminist på grunn av at ikke moren din, men at bestemoren din gikk på husmorskole, - har jeg rett? Så de kunnskapene bestemoren din bestitter - som og lage masse forskjellige kaker og styre i hjemme, det er en kunnskap du har den aller største forakt for, - er det slik og forstå? Da er det bedre med ferdigmat og "ikke ta seg tid" til kosten som gjelder? Gå på cafe og være stolt av og være feminist, - påpeke at feminister er opptatt av frihet og motstand mot undertrykning samtidig som vi nekter med adgang til og bortadoptere egne barn eller taes hensyn til i abortspørsmål. (vi trenger joikke det når kvinner har alenebestemmelse, det sier jo seg selv). En god feminist lager seg et fiendebilde hvor menn har skylden, feminister teller ikke at det er flere arbeidsledige menn enn kvinner, en god feminist teller hvor mye mer en mann tjener enn en kvinne... Å være feminist er og være opptatt av kvinnerettigheter. Å ønske og kriminalisere mennesker som må betale for sex er og være feminist. Og skylde på menn på grunn av omskjæring i afrika, som blir begått av tanter og bestemødre er og være en god feminist. En god feminist er ikke imot mannlig omskjæring, nei bevares, hvorfor skulle hun det? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skreppamedleppa Skrevet 7. august 2012 #24 Del Skrevet 7. august 2012 Aha, så det er og være feminist, og ikke ville gå på husmorskole, - husmorskolen ble jo slutt på femtitallet, - altså over seksti år siden, så du er altså feminist på grunn av at ikke moren din, men at bestemoren din gikk på husmorskole, - har jeg rett? Så de kunnskapene bestemoren din bestitter - som og lage masse forskjellige kaker og styre i hjemme, det er en kunnskap du har den aller største forakt for, - er det slik og forstå? Da er det bedre med ferdigmat og "ikke ta seg tid" til kosten som gjelder? Gå på cafe og være stolt av og være feminist, - påpeke at feminister er opptatt av frihet og motstand mot undertrykning samtidig som vi nekter med adgang til og bortadoptere egne barn eller taes hensyn til i abortspørsmål. (vi trenger joikke det når kvinner har alenebestemmelse, det sier jo seg selv). En god feminist lager seg et fiendebilde hvor menn har skylden, feminister teller ikke at det er flere arbeidsledige menn enn kvinner, en god feminist teller hvor mye mer en mann tjener enn en kvinne... Å være feminist er og være opptatt av kvinnerettigheter. Å ønske og kriminalisere mennesker som må betale for sex er og være feminist. Og skylde på menn på grunn av omskjæring i afrika, som blir begått av tanter og bestemødre er og være en god feminist. En god feminist er ikke imot mannlig omskjæring, nei bevares, hvorfor skulle hun det? Betegnelsen ”husmorsskole” ble brukt over 60 og 70 tallet, så seint som i 1976 hadde vi husmorsskole. Min mor gjekk på husmorsskole, så du har IKKE rett, du har ikke rett i noe du skriver her egentlig, jeg ser at du liker å tro det, for du har jo adderende din grunne viten om meg ser jeg. Og det er det som er når du leser så mye usynelig imellom linjene som du klarer å gjøre i denne tråden, du trekker konklusjonen på bakrunn av ting jeg aldri har verken skrevet eller ment, hvordan klarer du det?? Men jeg har adderende skrevet hva jeg mener og legger i begrepet feminisme, frihet til å ta egne valg over eget liv uavhengig av hva jeg har mellom beina. Og hva angår den mannlige omskjæringen, har jeg skrevet en plass at jeg ikke er imot den? Gå på cafe og skryte av at jeg er feminist? Du snakker meg om skyte fra ræven. Og hva er galt med å ha prinsipper mot kvinnelig omskjøring? Jeg har skrevet nå for ente gang til deg at jeg er ingen mannehater, men jeg ønsker meg like rettigheter, og frihet og slik det er i verden i dag så mener jeg at vi ikke er kommet dit hen! At du mener jeg har et fiendebilde av deg og andre menn kan ikke komme lengre unna sannheten, men selvsagt du vet jo sikkert det og om meg du som vet så mye annet om meg... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 7. august 2012 #25 Del Skrevet 7. august 2012 Og hva er galt med å ha prinsipper mot kvinnelig omskjøring? Fordi at da er må man også være imot silikonoperasjoner!! Man kan ikke si at man er for frihet og samtidig for et forbud! HVa med friheteten til og selv velge hva man vil gjøre med sin egen kropp da?? At du ikke selv forstår at du er selvmotsigende gjøre egentlig ingenting. Du behøver ikke forstå alt her i verden. Jeg har skrevet nå for ente gang til deg at jeg er ingen mannehater, men jeg ønsker meg like rettigheter, og frihet og slik det er i verden i dag så mener jeg at vi ikke er kommet dit hen! Jeg også ønsker meg medbestemmelserett til eget avkom! Kvinners rett til abort tilsvarer menns urett til og ikke kunne fraskrive seg farsansvaret, - sikkert rettferdig da første abortlov kom i 1924, men veldig veldig gameldags idag! Hvor er den feministen som står frem for menns rettigheter? Hvor er den feministen som sier høyt, - ja det finnes menn som blir lurt! Ja og det er fordi vi har ett lovverk som inkluderer kvinners rett til og manipulere sine omgivelser. Visste du som en god feminist, at feminister helt frem til 2008 var imot at en mistenkt far skal kunne dna-teste sitt barn dersom moren var imot!!? Vet du at dersom jeg har en kone og hun er utro så vil jeg ifølge loven være far til barnet og dermed ha forsørgerplikt!! Selg om hun bevisst bedrar meg! Hun har ingen opplysningsplikt Er dette og være feminist? Var det disse verdiene dere kjempet for? Retten til og være utro og retten til og nekte fedre og dna teste sine barn? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 7. august 2012 #26 Del Skrevet 7. august 2012 husmor og det er deilig med valgfrihet, som er en stor del av det feminismen går ut på. Ikkesant. Det er her jeg mener at det kolliderer med tanken om deilig med valgfrihet. La oss vedkjenne oss at de aller fleste er imot omskjæring av barn. Men feminister er imot omskjæring av voksne kvinner! Det er her dere rævpuler dere så skikkelig i ræva at det er nesten ikke til og holde ut. Hvis du som en voksen selvstendig kvinne finner det regningsvarende at du selv i trosreligiøsens frie navn, finner det hensiktmessig at du selv ønsker og omskjære deg av en eller annen grunn, - så skal du selv forbyes det? Du forteller deg selv at du bestemmer over egen kropp samtidig som du forteller deg selv at kvinnelig omskjæring, nei det skal vi ihvertfall forby. Hva med plastikk-kirugi i fitta som man driver med i england,skal det forbyes, - hvorfor, hvorfor ikke? vennligst drøt ut og grei ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 7. august 2012 #27 Del Skrevet 7. august 2012 Betegnelsen ”husmorsskole” ble brukt over 60 og 70 tallet, så seint som i 1976 hadde vi husmorsskole. ' Der jeg vokste opp var det husmorskole til ca 1988.. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 7. august 2012 #28 Del Skrevet 7. august 2012 (endret) Der jeg vokste opp var det husmorskole til ca 1988.. Det dere snakker om er folkehøyskole. Det var da ikke obligatorisk husmorskole i norge siden femtitallet. HVa er det med dere? La meg gjenta påstanden jeg argumenterte imot, - styrer langt mer enn mennene så antar jeg at den tiden fremdeles er her. Forskjellen i tiden er bare at jeg MÅ ikke stå på kjøkkenet å styre, jeg må ikke kunne bake 10 forskjellige kaker og jeg må ikke gå på den obligatoriske husmorsskolen, som for øvrig jeg er glad for, at jeg ikke må være uten egen inntekt. Ser dere? Obligatorisk husmorskole var på femtitallet. Vet dere hva jeg måtte gjøre obligatorisk? Jeg som mann måtte ta heimkunnskap og kjøkken, det var obligatorisk for alle som gikk på ungdomsskolen, både gutter og menn! Så ikke her og fortell meg hva som er obligatorisk eller ikke! Hallo, hva er dere egentlig forsøker og manipulere meg til? At jeg skal tro at det var værre før? Faren min som begynte på folkeskolen i 1957 gikk i en ren gutteklasse, han slapp og ha hemikunnskap og kjøkkenk, så skal dere fortelle meg at feministen har gjort oss mer likestilt når jeg faktisk OBLIGATORISK må gjennomføre tre årig fag og få karakter, - hvorfor AVSKAFFET ikke feminstene faget i stedet? Er det samfunnnyttig eller er det ikke? Kan dere feminister vennligst bli enige med dere selv? Endret 7. august 2012 av waco Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoftKitty Skrevet 7. august 2012 #29 Del Skrevet 7. august 2012 Såklart er jeg det, jeg er for likestilling, noe jeg anser for feminisme. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 7. august 2012 #30 Del Skrevet 7. august 2012 Såklart er jeg det, jeg er for likestilling, noe jeg anser for feminisme. Da hadde du vel vært opptatt av like menneskerettigheter for alle? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missandei Skrevet 7. august 2012 #31 Del Skrevet 7. august 2012 Nja. Det kommer an på hvilken definisjon man benytter. Jeg synes begge kjønn skal ha de samme rettigheter og muligheter. Tidligere, og fortsatt i en del andre deler av verden, er det helt klart værre å være kvinne enn mann, på grunn av diskriminering basert på kjønn. Men i Norge føler jeg snart det er i ferd med å tippe andre veien. Ett eksempel er kvotering av kvinner inn i styrer, for meg blir det helt feil. Jeg vil ha en rolle eller en jobb basert på mine personlige egenskaper, dyktighet og kunnskaper, ikke bare fordi jeg er kvinne. Ett annet eksempel er kvinner som får ekstra poeng for å søke seg inn på visse mannsdominerte studier, hvorfor får ikke menn det når de søker seg inn på kvinnedominerte studier? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Katten. Skrevet 7. august 2012 #32 Del Skrevet 7. august 2012 Jeg er for like rettigheter og likt utgangspunkt. Ser alt for mye bajs begått i feminismens navn til at jeg noensinne vil betegne meg som en. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2012 #33 Del Skrevet 7. august 2012 Absolutt ikke! Menn og kvinner er forskjellige, det har vi alltid vært og vil alltid være. Nå mener jeg ikke at kvinners plass er på kjøkkenet og at menn er overlegne i alt, men fortsetter dette likestillings hysteriet så tar det ikke lang tid før menn utvikler mensen... J26 Anonym poster: b94ad6bcd2b0f2b7650820f462fa3fef 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2012 #34 Del Skrevet 7. august 2012 Nå mener jeg ikke at kvinners plass er på kjøkkenet og at menn er overlegne i alt, men fortsetter dette likestillings hysteriet så tar det ikke lang tid før menn utvikler mensen... J26 Anonym poster: b94ad6bcd2b0f2b7650820f462fa3fef Er ikke det en positiv ting da, så slipper vi kvinner å bære frem barna alene. På tide at mannen deltar litt mer altså! *snurpete munn* Anonym poster: 13473b6f9a1698b9f23f76965aaa6040 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 7. august 2012 #35 Del Skrevet 7. august 2012 Det dere snakker om er folkehøyskole. Det var da ikke obligatorisk husmorskole i norge siden femtitallet. HVa er det med dere? La meg gjenta påstanden jeg argumenterte imot, - Ser dere? Obligatorisk husmorskole var på femtitallet. Den var ikke obligatorisk men det var husmorskole, ikke folkehøyskole. Jeg var en 13-14 år da den ble lagt ned. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skreppamedleppa Skrevet 8. august 2012 #36 Del Skrevet 8. august 2012 (endret) Hvor mange voksne kvinner er det som av egen fri vilje bestemmer seg for å kutte av sin egen klitoris sånn bare for gøy tror du? Like mange som det er voksne menn som velger å kutte av seg sin egen penis i religionens navn? Jeg har enda ikke verken sett eller hørt om så mange tilfeler der kvinner i våken tilstand kjønnslemlester seg selv. Vingeklipper sin egen klitoris og/eller syr nesten igjen sin egen vagina. Kjønnslemlestelse innebærer et ødeleggende inngrep og en av grunnene er for å kontrollere kvinnenes seksualitet det blir utført vanligvis på babyer men og mot jenter opp i ti års alderen. Hadde det vært en vannlig praksis å utføre silikon innplantater på 10 åringer så kan du banne på at jeg hadde stått på barrikaden mot det også. Så du blander litt humer og kanari. Tvangsekteskap, jeg mener det heter det av en grunn, ta å smak på ordet, tvangsekteskap. Det er dette som er selve kjernen i hvorfor jeg er feminist, ikke pga kvotesystem eller noe annet. La oss vedkjenne oss at om de fleste hadde vært enige om at kjønnslemlestelse blant barn hadde vært galt, så hadde de ikke vært så utbredt. eriks skrev også at de fleste i Norge er vel imot voldtekt og kvinnemisshandling, ja la oss håpe det, men vist det ikke var et problem, vist jeg overreagerer så veldig innenfor mine egne landegrenser hvorfor ble det registrert 88307 anmelde voldekter bare i Oslo i 2011? Hvorfor var det 2075 personer som overnattet på et krisesenter i 2010, som var en økning i fra de forgående årene.97 % av disse meldte om en mannlig overgriper. Hvor mang en av disse valgte å bli slått av egen fri vilje bli teorisert i sitt eget hjem? Du snakker om å rævpule seg så hart i ræven waco, men du selv sliter med helt andre problem enn rævpuling om du virkelig ikke ser problemet her. Og jeg kan ikke snakke for alle feminister rundt om i verden, jeg kan bare snakke for meg selv og angående mine kampsaker som er seksuell vold og nedvergelse, og der rævpuler ennda mennene oss dessverre. Og en ting er som sagt innenfor Norges landegrenser, men jeg er ikke bare for likestilling innenfor mitt eget land, jeg er feminist for de i Afrika, i syria, som ikke har noe annet liv en å være slave for mennene. Se på videoen, det er de samme kvinnene som står på Carl Johan eller i strøket i Bergen, vi har traficing her i Norge, og vi har hatt det i mange år. Og menn, norske menn kjøper sex av de. Likestilt? Endret 8. august 2012 av skreppamedleppa 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Katten. Skrevet 8. august 2012 #37 Del Skrevet 8. august 2012 Hvorfor fokusere kun på kvinners lidelser innenfor disse temaene, istedet for menneskets lidelser innenfor disse temaene? Den skjønner jeg overhodet ikke. Tvangsekteskap involverer begge kjønn. Kjønnslemlestelse involverer begge kjønn. Voldtekt involverer begge kjønn. Vold i hjemmet involverer begge kjønn. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 8. august 2012 #38 Del Skrevet 8. august 2012 Dersom feminist tilsier forkjemper for 'likestilling i rettferdens navn' slik det gjorde den gang for tiår siden, så ja, da er jeg det. Derimot vil jeg ikke betegne med som feminist dersom det kun er kvinners rettigheter som er verdt å vende øye på, uavhengig av hvilke rettferdige forbedringer som kunne blitt stemt frem for det andre kjønn sin skyld og, dersom den situasjon skulle forekomme. +1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gnækvåg Skrevet 9. august 2012 #39 Del Skrevet 9. august 2012 (endret) Lurer forsatt på hvorfor kvinnelig forhud er mer verdt enn mannlig Og jeg kan ikke snakke for alle feminister rundt om i verden, jeg kan bare snakke for meg selv og angående mine kampsaker som er seksuell vold og nedvergelse, og der rævpuler ennda mennene oss dessverre. Kvinner vs kvinner og lesbiske forhold er verre. Så kampsakene er ikke mot seksuell vold og nedverdigelse, men hat mot menn på bekostning av voldsofre. Og en ting er som sagt innenfor Norges landegrenser, men jeg er ikke bare for likestilling innenfor mitt eget land, jeg er feminist for de i Afrika, i syria, som ikke har noe annet liv en å være slave for mennene. Tror du virkelig alle menn ikke er motstandere og at kvinner ikke er pådrivere? Kvinner brenner mannlige hekser i bildekk og voldtar menn i Afrika. Se på videoen, det er de samme kvinnene som står på Carl Johan eller i strøket i Bergen, vi har traficing her i Norge, og vi har hatt det i mange år. Og menn, norske menn kjøper sex av de. Likestilt. Du fokuserer på noe som har med innvandringsindustrien å gjøre, og både kvinner og menn rammes av innvandringsindustrien. Du kjøper kosmetikk eller benytter deg av renholdstjenester som er et resultat av denne arbeidskraft. Den oppstår ikke bare på prostitusjonsmarkedet og salg av sex begrenser seg ikke til disse kvinnene eller menn som kjøpere. Endret 9. august 2012 av Vanemagi 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skreppamedleppa Skrevet 9. august 2012 #40 Del Skrevet 9. august 2012 (endret) Hvorfor fokusere kun på kvinners lidelser innenfor disse temaene, istedet for menneskets lidelser innenfor disse temaene? Den skjønner jeg overhodet ikke. Tvangsekteskap involverer begge kjønn. Kjønnslemlestelse involverer begge kjønn. Voldtekt involverer begge kjønn. Vold i hjemmet involverer begge kjønn. Igjen hvor har jeg skrevet at jeg ikke er imot mannlig omskjæring? og skrev jeg ikke adderede i det første innlegget i tråden at jeg var imot voldtekt av begge kjønn? Og hvem her tror at jeg er for vold mot menn? Men når 97% av klientellet ved krisesenterene svarer at de er blitt mishandlet av en mann, da er det ikke likestilling, og da er ikke mitt hovedfokus på de resterende 3% som har en kvinnelig overgriper, så om det gjør meg til en mannehatende ottar tøs så får det heller bare være. Jeg skrev og i mitt 1 innlegg at jeg vil kalle meg feminist tilden dagen det er like få kvinnelige som mannlige klienter ved krisesenterene. Hvor mange partnerdrap har vi hatt de siste årene der kvinner er blitt drept av menn vs kvinner dreper sine menn? Jeg tror nok vi kan si at også her er det en stund igjen til vi når målet. men det betyr ikke at jeg ønsker kvinner skal gå rundt å drepe sine mannlige partnere, om noen klarte å legge den meningen til mitt hjerte, og i denne tråden ser jeg ikke bort fra at noen kunne legge den meningen på meg. . FN hevder at økonomien i Afrika kunne blitt dobbelt så god på bare 30 år om de hadde innført likestilling. Asia og stillehavsregionene taper 42-47 millioner dollar årlig på kvinnediskriminering i arbeidslivet og 16-30 millioner dollar i tillegg på kjønnsgapet i skolesystemet. http://www.fn.no/Tem...er-og-fattigdom. Det er klart jeg er for menneskerettigheter, likebehandling uansett kjønn, jeg trodde det var kommet frem til nå jeg. Men vi har en skeivhet, hva nytter det da å fokusere på begge kjønn før denne skeivheten er blitt likestilt? Barn og kvinner blir undertrykt, forkastet og behandlet som søppel for andres vinning i langt større grad enn menn. Å poengtere dette gjør meg ikke til noen balleknuser etter min mening. Endret 9. august 2012 av skreppamedleppa 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå