Gå til innhold

Sterkeste reseptfrie smertestillende?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Xylocain salv, får du kjøpt reseptfritt på apoteket. Det bedøver området for en kort tid og det funker som bare det. Et annet kjerringråd er å smøre nellikpulver med pittelitt vann på området, det har jeg ikke prøvd selv.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hei :)

TS her, jeg er ganske overrasket over responsen her, så jeg føler behov for å avklare noen ting:

1. Jeg er ikke en "typisk" pille-knasker, heller tvertimot, det skal veldig mye til før jeg tyr til smertestillende. Jeg foretrekker å gå med hodepine eller menssmerter til det forsvinner av seg selv heller enn å ty til smertestillende, så det er svært, svært sjeldent jeg "knasker" piller.

Men i går så var smertene ufattelige, og jeg kunne verken spise eller drikke på grunn av sterke smerter, så det var et utslag av desperasjon at jeg søkte råd og skaffet meg paracet og ibux.

2. Jeg fulgte heller ikke doseringene og tok for mye i løpet av kort tid, for smertene kom tilbake kjapt (det forsvant heller ikke helt).

3. Det måtte gå som det gikk - magen/ kroppen fikk en reaksjon.

4. Og noen av dere nevner alder, vekt, høyde osv - jeg er normal (20 år, 172 cm, 51 kg) så jeg tror ikke verken alder, høyde eller vekt har noe å si så lenge det er "gjennomsnittlig" og ellers ved god helse, hvilket jeg er.

5. Jeg kom meg til tannlegen i dag tidlig, men fordi det er snakk om en type operasjon (visdomstannen ligger under, og vanskelig til) så ble det bare til at tannlegen gjorde noen "overfladisk" arbeide og ga meg smertestillende for tannen - og i morgen skal jeg til en annen tannlege som har dette som ekspertise. Så det går mye, mye bedre enn i går :)

Anonym poster: f73cb58c3252d79516c8a19c18067ce8

• Liker 1
Gjest Wolfmoon
Skrevet (endret)

Så bra at du har fått hjelp i dag, TS.

Og helt enig med deg, denne tråden har virkelig tatt av :riste:

Endret av Wolfmoon
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporing, kranling og spekulasjoner.

TS, jeg stenger tråden. Ingen vet hvilke kompetanse som ligger til grunn for svar du får, det er således ikke tilrådelig å følge råd du får her, da ingen her kjenner deg og kan si hva som er greit for deg. Har du spørsmål om medisiner og doseringer så må du ta det med lege eller farmasøyt på apoteket.

Kosemose, mod

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...