Gå til innhold

Sterkeste reseptfrie smertestillende?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvilke smertestillende er det sterkeste man kan oppdrive, som er reseptfrie?

Har sterke tannsmerter (den ene visdomstannen som har slått seg vrang) og har prøvd Ibux, men det hjelper ikke i det hele tatt, og går på veggen snart.

Så jeg konkluderer med at Ibux er for svak, men vet ikke nok om hva som er sterkt eller ikke, i hvertfall type reseptfrie.

Takk på forhånd for svar.

Anonym poster: f73cb58c3252d79516c8a19c18067ce8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

HAr du tatt ibux og paracet sammen? Det er vel den reseptfrie komboen som anbefales for tanngreier.

Ellers så kan du ta en tur innom tannlegevakten og se om de kan bidra.

• Liker 3
Gjest Wolfmoon
Skrevet

Enig med Silfen, Ibux og Paracet sammen pleier å hjelpe.

Skrevet

1 g Paracet og 400 mg Ibux 4 ganger daglig er egentlig det eneste som hjelper litt. Kombinasjonen av de to gir best effekt. Så får du nesten bare holde ut til du får en akuttime så fort som mulig. Ikke ta mer enn det eller oftere enn det.

• Liker 2
Gjest EryMax
Skrevet

1g paracet i stikkpille form er det sterkeste du får kjøpt alene. Jeg bruker å kjøpe Burana isteden for Ibux, den er 400mg isteden for 200mg

Gjest Cuntzilla
Skrevet (endret)

1g paracet i stikkpille form er det sterkeste du får kjøpt alene. Jeg bruker å kjøpe Burana isteden for Ibux, den er 400mg isteden for 200mg

Finnes 400 mg Ibux og :)

2 x 500 mg paracet + 1 x 400 mg Ibux fungerer greit, er det fremdeles uutholdelig vondt etter de har satt inn så ville jeg tatt en tur til tannlegevakten.

Endret av Cuntzilla
  • Liker 1
Skrevet

De selger pinex på apoteket, reseptfritt.. Aner ikke hvilken styrke det er på dem, og om det fungerer på samme måte som pinex forte, men du kan jo spørre. De på apoteket kan nok hjepe deg :) Ellers får du prøve det som de andre sier her; ibux og paracet.

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

tusen takk for alle svar, jeg valgte å følge rådet om å kombinere Ibux og Paracet, men dessverre tålte ikke kroppen min det, tydeligvis, for jeg kastet opp alt etter tredje "ladning", men det blir i hvertfall en telefon til tannlegen i morgen tidlig.

Igjen takk!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

du kan ta inntil 3 g paracet daglig, dvs 6 tabletter, og Initialt 400-800 mg, deretter 400 mg hver 6.-8. time etter behov. De metaboliserer ulike steder, så du kan fint ta maks dose inntil du går til din tannlege.

Anonym poster: 6bfd7df8ad94c4ca697d01a0e6b66dc3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hei,

tusen takk for alle svar, jeg valgte å følge rådet om å kombinere Ibux og Paracet, men dessverre tålte ikke kroppen min det, tydeligvis, for jeg kastet opp alt etter tredje "ladning", men det blir i hvertfall en telefon til tannlegen i morgen tidlig.

Igjen takk!

Ibuprofen burde ikke tas på tom mage, dersom du har gjort det. Legemiddelet innehar sure molekyler som kan virke direkte irriterende på mageslimhinnen. Det er muligens derfor du har kastet opp.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så hadde TS vært på sykehuset så hadde hun ikke kastet opp?

Dessverre er det du som er mindre begavet her. Døgndosen er klarert på første siden. At TS har gått utover anbefalingene, både her og på pakken, får du nesten gi visdomstannen hennes skylden for. Såh, ta og røsk trusa ut av musa nå, så føler du deg bedre.

Huff da, inn med teskje.. Det er forskjell i å behandle seg selv, og det å ta høyere doser når du er innlagt på sykehus og kontrollert av leger.. Det er så vanskelig å forstå?

PS. Håper virkelig ikke du er et helsepersonell? (hvis ikke er du unnskyldt)

Skrevet

Ja men det er jo et annet legemiddel, som ikke fås kjøpt reseptfritt... Det er jo et vanedannende legemiddel i gruppe B, som tas på indikasjon om sterke smerter. Forstår ikke helt hvor du ville med dette innlegget?

Ingen steder egentlig. Bare en kommentar til Lucids indirekte spørsmål om Pinex og Pinex forte fungerer på samme måte.

Gjest EryMax
Skrevet

Er du samme AB som anbefaler selvmedisinering mot forgiftning?

AnonymBruker
Skrevet

Hvis man har tatt en overdose, så er det da mye bedre å forhøre seg med legevakten

Er jo helt klart enig meg deg om det.. Var egentlig bare en opplysning:) Men man blir ikke forgiftet av å ta 4 g paracetamol en dag, det var vel egentlig hovedpoenget.

AnonymBruker
Skrevet

Huff da, inn med teskje.. Det er forskjell i å behandle seg selv, og det å ta høyere doser når du er innlagt på sykehus og kontrollert av leger.. Det er så vanskelig å forstå?

PS. Håper virkelig ikke du er et helsepersonell? (hvis ikke er du unnskyldt)

Nei, synes ikke man er unnskyldt uansett! Hvis man ikke er helsepersonell sp har man absolutt ingen rett til å si til brukere av et forum at det er helt trygt å ta så mye paracet at man kaster opp, og så kalle de som sier at dette kan være farlig for idioter!

Da burde man faktisk bli kastet ut av hele forumet, mener jeg!

Det er ganske så alvorlig!<br /><br /> Anonym poster: 863e72bd22282dc09bfa5169453aace9

Gjest EryMax
Skrevet

Hva om det er 3g ts har tatt? Det er under den anbefalte døgn dosen?

• Liker 1
Skrevet

Det er vel diverse AB som er unnskyldt her, for det er jo soleklart at de er såpass mentalt retarderte at de ikke har kapasitet til å forstå hva som faktisk skrives her. Kognitiv svikt er jo noe som de dessverre ikke kan noe for.

AnonymBruker
Skrevet

På 7 timer er det alt for mye!

TS har kastet opp pga for mye piller, enkelt og greit!

Og desuten så skal man være forsiktig med å ukritisk anbefale NSAIDs, det er ikke alle som kan ta det, for noen kan det være veldig skummelt!

Det er en grunn til at det ikke er lov til å komme med anbefalinger ang medisinering her inne!

<br /><br /> Anonym poster: 863e72bd22282dc09bfa5169453aace9

AnonymBruker
Skrevet

Forstår ikke hva du mener. Produsentens øverste anbefalte dose er 3 g daglig, men 4 g er øverste "egentlige" grense. Slik at man blir ikke forgiftet av å ta 3 g paracetamol daglig, skal man derimot ta det daglig over lang tid, så anbefales det å snakke med lege. Man blir ikke forgiftet av slik doser hvis man ikke har hepatitt eller andre relevante sykdommer.

Gjest EryMax
Skrevet

Jeg har en boks med Paracet som jeg hentet på resept å der står det. 1 tablett 4 ganger daglig, å jeg har 1 grams Paracet. På Ibux boksen står det også 1 tablett 4 ganger dalig

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...