Xaphan Skrevet 5. august 2012 #1 Skrevet 5. august 2012 For et par dager siden spurte jeg om moren min ville hente meg etter jobb. Klokka var da 12. Hun sa nei, det kunne hun ikke, for de hadde tatt en øl til maten. Den dagen spiste vi middag halv fem, det vil si 6 timer før jeg ba om å bli henta. Altså, at de ikke gidder å hente meg er helt greit, men det må da være tull at de ikke er kjørbare etter så mange timer? :gjeiper: Jeg kjører ikke bil, så har ikke peiling på promillegrenser og slikt, men dette høres ut som en dårlig unnskyldning i mine ører.
Gjest Quake Skrevet 5. august 2012 #2 Skrevet 5. august 2012 Når mine foreldre sier de har tatt en øl til maten så betyr det at de har tatt en øl til maten, en etter maten og så mest sannsynligvis noe vin til slutt. 6
Medlem Skrevet 5. august 2012 #3 Skrevet 5. august 2012 Kanskje de ikke bare tok en øl, men to eller tre?
Pinkee Skrevet 5. august 2012 #4 Skrevet 5. august 2012 Kanskje mor di bare er veldig forsiktig av seg? Har hun drukket alkohol i dag, så er det uaktuelt å kjøre. Egentlig en flott holdning. 8
Xaphan Skrevet 5. august 2012 Forfatter #5 Skrevet 5. august 2012 Jeg spiste middag med foreldrene mine den aktuelle dagen, og da tok de bare én øl. Kan hende de snek seg til noe mer etter det da, for alt jeg vet, men ikke så vidt jeg så :gjeiper:
Guybrush Skrevet 5. august 2012 #6 Skrevet 5. august 2012 Vinmonopolet har en liste med forbrenningstid basert på lavest forbrenning. 1 flaske øl forsvinner overaskende raskt. Mener det var 1,5-2 timer. Sjekk det selv.
hmmz Skrevet 5. august 2012 #7 Skrevet 5. august 2012 Jeg er selv slik, har jeg drukket så har jeg drukket. Så se å finn deg en bil selv :/ For min del er det mer for å sette en fast grense slik at jeg ikke finner på noe dumt. Det er lett å glemme de to ekstra man tok på stranda, og det er ikke alltid så godt å vite om man er full. 1
Sirah Skrevet 5. august 2012 #8 Skrevet 5. august 2012 Er slik jeg også. Jeg vil ikke risikere å miste lappen, selvom sjangsen er aldri så lav... 2
Gjest Skrevet 5. august 2012 #9 Skrevet 5. august 2012 Er slik jeg også. Jeg vil ikke risikere å miste lappen, selvom sjangsen er aldri så lav... Det tenker jeg også. Har jeg drukket en øl kl 17, hjelper det ikke at noen spør om jeg kan hente kl 00. Selv om det begynner å bli noen timer siden, har jeg faktisk drukket den dagen og vil ikke ta unødige sjanser. 1
Brunhilde Skrevet 5. august 2012 #10 Skrevet 5. august 2012 Jeg har som prinsipp at jeg ikke kjører etter inntak av alkohol. Drikker jeg en øl til maten i 16-17-18-tiden så kjører jeg ikke før neste morgen. Er jeg på fest og drikker jevnt utover kvelden/natta, så kjører jeg helst ikke før dagen etter neste dag. 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2012 #11 Skrevet 5. august 2012 Jeg hadde heller ikke risikert å miste lappen pga av en datter som ikke gidder å ta bussen. Anonym poster: 6a06359e0189a173589048d73bcb0051 2
Tropic Skrevet 5. august 2012 #12 Skrevet 5. august 2012 Jeg har nulltoleranse for meg selv når det gjelder å kjøre bil etter å ha drukket alkohol. Drikker jeg 1 lite glass vin kjører jeg ikke bil etterpå, og heller ikke mange timer senere, absolutt null toleranse. Så nei, jeg hadde ikke hentet noen klokken 12 om jeg hadde drukket en øl til middag. 3
Noteknekk Skrevet 5. august 2012 #13 Skrevet 5. august 2012 Min far har, som jeg også har arvet, som prinsipp at om man har drukket alkohol den aktuelle dagen så er det ikke aktuelt å kjøre seinere - selv om det går flere timer. Så det er ikke sikkert dine foreldre prøver å lure deg, handler nok mest om prinsipp tenker jeg. 1
Casall Skrevet 5. august 2012 #14 Skrevet 5. august 2012 De prøver nok ikke å lure deg, nei. Promillen vil jo mest sansynlig være ute, men det vet man ikke. Kjip å bli tatt å miste lappen pga. èn øl. Jeg kjører heller ikke samme dag jeg har drukket, uansett hvor mange timer det er mellom. Det er en prinsippsak rett og slett.
Xaphan Skrevet 5. august 2012 Forfatter #15 Skrevet 5. august 2012 Takk for svar. Jeg kjører som sagt ikke selv, så har ikke noe forhold til dette, syns bare det hørtes rart ut at én øl skulle bli i blodet i så mange timer.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå