Gå til innhold

Gruer meg!

Fremhevede innlegg

Gjest Puppeguri
Skrevet

Jeg er en jente som blir 17 år i november. Jeg skal ta en brystreduksjon før året er omme. Jeg veier 80-81 kg og er 167-168 cm høy. Jeg lurte på om noen her noen gode tips til å komme seg gjennom hele prosessen. Og folk som har tatt operasjonen selv, gikk dere ned i vekt etterpå? Var det vondt? Ble det veldig stygge arr? Og måtte dere vente et helt år før dere kunne sole dere? :P Plis svar meg?? 😄

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Du må nok regne med å miste litt vekt - men dette er helt klart avhengig av hvor mye som skal fjernes. Hvis du ønsker en brystreduksjon, skal det nok fjernes noen kg på hvert bryst? (Hvis de er veldig store). Hva slags cup går du til?

Tror nok du vil føle deg lettere og slankere etterpå :)

Tror ikke man skal sole seg på minst et halvt år etter et så stort inngrep, da dette kan gjøre arrene stygge. Men hør med kirurgen om dette. Du må også regne med hovne sår i området hvor stingene satt. Operasjonen er også ganske krevende, da brystene må formes på nytt.

Det er ikke noe å grue seg for! Prøv å spise og drikke ordentlig i ukene etter. Ta det med ro, og ikke overanstreng deg, så går det nok bra.

Gjest Puppeguri
Skrevet

Hei.

Du må nok regne med å miste litt vekt - men dette er helt klart avhengig av hvor mye som skal fjernes. Hvis du ønsker en brystreduksjon, skal det nok fjernes noen kg på hvert bryst? (Hvis de er veldig store). Hva slags cup går du til?

Tror nok du vil føle deg lettere og slankere etterpå :)

Tror ikke man skal sole seg på minst et halvt år etter et så stort inngrep, da dette kan gjøre arrene stygge. Men hør med kirurgen om dette. Du må også regne med hovne sår i området hvor stingene satt. Operasjonen er også ganske krevende, da brystene må formes på nytt.

Det er ikke noe å grue seg for! Prøv å spise og drikke ordentlig i ukene etter. Ta det med ro, og ikke overanstreng deg, så går det nok bra.

Gruer å gleder meg :) kjører egentlig ikke å gå ned i vekt pga brystene. Jeg spiser sunt og regelmessig og alt det, men jeg kan ikke trene pga, ryggen, skuldrene og pustevansker. Jeg bruker 65 J.

Skrevet

Selv om jeg ikke vet noe særlig om dette, ønsker jeg det maaaasse lykke til! For meg høres "j-cup" kjempestort ut! Fortelle oss gjerne hvordan det går med deg videre :) Krysser åde fingre og tær for deg!

Gjest Puppeguri
Skrevet

Selv om jeg ikke vet noe særlig om dette, ønsker jeg det maaaasse lykke til! For meg høres "j-cup" kjempestort ut! Fortelle oss gjerne hvordan det går med deg videre :) Krysser åde fingre og tær for deg!

Tusen takk for omtanken 😄

Skrevet

Er absolutt ingenting å grue seg for :) Jeg tok brystreduksjon for 1 mnd siden, og det gikk strålende! Fikk en liten blødning etterpå fordi jeg ikke klarte å holde meg i ro de første dagene, men det gikk over av seg selv :) Arr vil det selvsagt bli. Vet ikke helt hvordan mine blir enda, men ser foreløbig veldig bra ut! Eneste kjedelige er at jeg må teipe hele tiden! Huden blir ganske sår av teipen i lengden, så må bytte mellom forskjellige teip typer.. Du kommer til å bli veldig glad etterpå. Jeg slet veldig mye med ryggsmerter og hodepine før operasjonen, og har verken hatt vondt i hode eller ryggen siden operasjonen! Jeg har rett og slett blitt et nytt menneske! :D Ønsker deg masse lykke til!

Gjest Puppeguri
Skrevet

Er absolutt ingenting å grue seg for :) Jeg tok brystreduksjon for 1 mnd siden, og det gikk strålende! Fikk en liten blødning etterpå fordi jeg ikke klarte å holde meg i ro de første dagene, men det gikk over av seg selv :) Arr vil det selvsagt bli. Vet ikke helt hvordan mine blir enda, men ser foreløbig veldig bra ut! Eneste kjedelige er at jeg må teipe hele tiden! Huden blir ganske sår av teipen i lengden, så må bytte mellom forskjellige teip typer.. Du kommer til å bli veldig glad etterpå. Jeg slet veldig mye med ryggsmerter og hodepine før operasjonen, og har verken hatt vondt i hode eller ryggen siden operasjonen! Jeg har rett og slett blitt et nytt menneske! :D Ønsker deg masse lykke til!

Tusen takk for din historie :D lykke til videre!

• 2 uker senere...
Gjest Bare svarer...
Skrevet

Jeg tok brystreduksjon i slutten av mai. Det er det beste jeg noen gang har gjort :D Gledet meg som bare det. Er så klart litt ømt etterpå og jeg var veldig trøtt i to dager. Men etter det kom jeg meg så fort at jeg nesten glemte å være forsiktig...

Jeg kunne bade etter to uker, og sole meg. Er bare å ha på tape og bikini som dekker arrene. Så jeg har bare kost meg med de nye puppene min i sommer ;)

Gikk ikke ned i vekt, tok bort 1,5 kg til sammen, løp på vekta og sjekket med hadde ikke skjedd noe der gitt. Høhø ;)

Nå 3 mnd senere ser jeg at arret rundt brystvorten og nedover kommer til å bli mer eller mindre borte, arrene under selve brystet kommer nok til å være litt lengre og vises litt mer. Men det gjør meg absolutt ingenting. Det er så værdt det. Og det er ikke stygge arr, legen gjorde en god jobb.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...