rosenkål Skrevet 4. august 2012 #1 Skrevet 4. august 2012 Først av alt, jeg er håpløs på kjøkkenet, av avansterte middager så står en pastarett ganske høyt oppe. Så jeg trenger litt hjelp her. Jeg hadde tenkt å lage hamburgerrygg(kokt skinkestek) i morgen til 4 voksne og 1 barn, hvor mye kjøtt trenger jeg? Jeg aner faktisk ikke om jeg har riktig type kjøtt engang. Jeg kjøpte to skinkesteker av bog i dag, en på 900 gram og en på ca 700 gram. Er dette nok, for lite eller for mye? Og er det riktig kjøtt? På pakken står det at den skal stekes.. Har jeg helt feil kjøtt nå? Har dere noe tips til hva jeg kan gjøre hvis til? klarte ikke velge en av de, føler alle passer bra til meg nå. Aah! Jeg er håpløs når det kommer til matlaging!
Gjest fjosa Skrevet 5. august 2012 #2 Skrevet 5. august 2012 (endret) Om det er røkt kjøtt kan du koke (trekke) den. Vanlig skinkestek må stekes. Ellers ville jeg brukt begge pakkene. Om det blir noe til overs er det jo supert pålegg eller i annen mat. Endret 5. august 2012 av fjosa
rosenkål Skrevet 5. august 2012 Forfatter #3 Skrevet 5. august 2012 Det ble til at vi tok det trygge valget og stekte de begge i ovnen. Det ble nå en god middag selv om det ikke var det vi egentlig hadde tenkt å ha, jaja, nå har jeg lært det
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå