Skyld Skrevet 4. august 2012 #22 Skrevet 4. august 2012 Jeg ser "klassisk pen" brukt mye i bøker og forbinder det med et utseende som kunne vært snytt ut av et J.William Waterhouse maleri. Et symmetrisk ansikt med rene trekk som ikke trenger sminke. 8
Gjest Raindrops Skrevet 5. august 2012 #23 Skrevet 5. august 2012 (endret) Klassisk pen er iallefall en mye hyggeligere ting å si enn søt. "Søt" er det alle jenter sier om veninnen sin når noen (gjerne menn) spør om hvordan hun ser ut, spesielt om hun ikke ser bra ut. "hun er veldig søt", underforstått, "hun er verken pen eller sexy, jeg er mye bedre men jeg vil ikke si det rett ut for da virker jeg slem." Jeg bruker iallefall klassisk pen som et kompliment, og er enig i Skyld sin beskrivelse av en klassisk skjønnhet. Endret 5. august 2012 av Raindrops 2
Gjest Eurodice Skrevet 5. august 2012 #24 Skrevet 5. august 2012 Han mener BIfil Det slutter ikke på "i". 1
Gjest Sjokoladebolle Skrevet 5. august 2012 #25 Skrevet 5. august 2012 bimbi? det er bimbo med ny vri... Anonym poster: 1be6edb5eecaf645bfc4fcba5578fd74 Eller bombi. 2
sol87 Skrevet 5. august 2012 #26 Skrevet 5. august 2012 Bare stygge jenter bruker dette uttrykket! Anonym poster: 1215303eb6d80c3bca7fae14fd1bd1b6 HAHAHAHAAHHAAHA....ja, da er jeg nok stygg, trist for meg det! :D Med klassisk pen mener man noen som har de klassiske eller typiske skjønnhetstrekkene. Mange modeller er ikke klassisk pene etter min mening, men pene likevel.
Eriks Skrevet 5. august 2012 #27 Skrevet 5. august 2012 (endret) Klassisk pen er iallefall en mye hyggeligere ting å si enn søt. "Søt" er det alle jenter sier om veninnen sin når noen (gjerne menn) spør om hvordan hun ser ut, spesielt om hun ikke ser bra ut. "hun er veldig søt", underforstått, "hun er verken pen eller sexy, jeg er mye bedre men jeg vil ikke si det rett ut for da virker jeg slem." For meg handler det nesten kun om personen. Noen (spesielt jenter) er kompliment-tøser, og kaster dem ut til alle slik at ordene ikke betyr noe. Andre, som velger komplimentene med omhu og sier dem på riktig måte, kan si akkurat det samme, bare at det da varmer hjertet. Søt er et ord som må være med i beskrivelsen av en eventuell partner for min del. Endret 5. august 2012 av Eriks 1
Gjest Raindrops Skrevet 5. august 2012 #28 Skrevet 5. august 2012 For meg handler det nesten kun om personen. Noen (spesielt jenter) er kompliment-tøser, og kaster dem ut til alle slik at ordene ikke betyr noe. Andre, som velger komplimentene med omhu og sier dem på riktig måte, kan si akkurat det samme, bare at det da varmer hjertet. Søt er et ord som må være med i beskrivelsen av en eventuell partner for min del. Jeg synes "søt" er hyggelig når det kommer fra en mann, ikke like hyggelig når det kommer fra en kvinne. Selv om det kommer an på både person og omstendigheter selvsagt. 1
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 5. august 2012 #29 Skrevet 5. august 2012 Jeg synes "søt" er hyggelig når det kommer fra en mann, ikke like hyggelig når det kommer fra en kvinne. Selv om det kommer an på både person og omstendigheter selvsagt. Jeg kan godt finne på å si "søt" for å beskrive en annen jente. Og det er hvert fall ikke vondt ment Ikke betyr det at jeg ikke syns de er pene heller Men det er selvfølgelig noe annet enn sexy. Men jeg syns ikke alle trenger å være så innmari sexy hele tiden for å være attraktiv. "søt" bruker jeg også sjelden for å beskrive kun utseende til noen, det har heller med hele personligheten å gjøre. Og det er alltid positivt ment fra min side hvert fall. Klassisk pen bruker jeg også som et kompliment. 2
Silfen Skrevet 5. august 2012 #30 Skrevet 5. august 2012 Jeg synes "søt" er hyggelig når det kommer fra en mann, ikke like hyggelig når det kommer fra en kvinne. Selv om det kommer an på både person og omstendigheter selvsagt. Hun her spiller ofte roller der hun er, nettopp, søt. Jeg syns det ikke har noen negativ klang whatsoever.
AnonymBruker Skrevet 5. august 2012 #31 Skrevet 5. august 2012 Jeg er mann og bruker det noen ganger, men da er det gjerne om kvinner som har alle de "riktige" trekkene men likevel ser ganske kjedelige ut. Anonym poster: 68dd19ccb08b84329b5cdfba64891917 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2012 #32 Skrevet 5. august 2012 Typisk BÆIBI å si asså Anonym poster: 1909ffeb4150c44660081f9519a8fea8
Gjest BM2 Skrevet 5. august 2012 #33 Skrevet 5. august 2012 Jeg tror ikke TS kan stave og egnetlig mente et ord som begynner på B og slutter på M. Bommelom! 1
Gjest foremma Skrevet 5. august 2012 #34 Skrevet 5. august 2012 ble veldig nyskjerrig her, TS. hva mente du ???
Gjest Blubberella Skrevet 5. august 2012 #35 Skrevet 5. august 2012 Aha, jeg har det! Ordet er sikkert "babesjalusi"! Vi kaller pene damer (også kalt babes) for "klassisk pen" for å pakke litt bort i kjedelige ord at de er pene, og det fordi (trommevirvel) vi er sjalu! Alt bunner, som vi vet, ut i sjalusi og misunnelse! Har jeg rett? Får jeg en premie? 1
Stueloff Skrevet 5. august 2012 #36 Skrevet 5. august 2012 Jeg bruker sjeldent dette utrykket, men husker at eksen min (som er mann) kunne si det om gamle stjerner som Audrey Hepburn og Marilyn Monroe. Bifili? Blasfemi? Ballesjalusi?
hermoine Skrevet 6. august 2012 #37 Skrevet 6. august 2012 klassisk pen... da tenker jeg på romerske statuer de er jo veldig perfekte da! men ja.. b og slutter på i... den er jeg også nysgjerrig på
AnonymBruker Skrevet 6. august 2012 #38 Skrevet 6. august 2012 Hva har BI med dette å gjøre? Tosk. Anonym poster: 06facef6002d8ab9557fb6e58b3044f7
Eriks Skrevet 6. august 2012 #40 Skrevet 6. august 2012 Har denne tråden som favoritt i håp om å en gang få vite hva som menes med "begynner på B og slutter på I". Håper TS kan oppklare dette. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå