Gå til innhold

Bed bugsene DREPER meg :(

Fremhevede innlegg

Gjest For et liv
Skrevet

Mitt livs største mareritt, jeg har fått bed bugs , jeg får ikke sovet om natta fordi de jævlene stikker å stikker. jeg har røde ringer rundt hele kroppen min, det klør, jeg døøøøøøøøøør, jeg er paranoid, skremt, lei meg, trøtt, sliten psykisk og fysisk.

kan noen for guds skyld hjelpe meg? hva skal jeg gjøre for å bli kvitt de?

Jeg bor i kommunal bolig, kan jeg henvende meg til kommunen og få hjelp til å skaffe skadedyrkontroll? leiligheten min har alltid vært ren og fin, jeg er e renslig menneske. Er det dyrt med skadedyrkontroll? jeg har nemlig ikke råd.

Jeg fungerer ikke :'(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er utleiers ansvar å rydde opp i dette såfremt det ikke kan bevises over enhver tvil at det er du som har tatt de med fra eksempelvis utlandet. Jeg vil tro at disse har kommet fra en av naboleilighetene da det sikkert bor mye personer som kommer fra sydligere strøk i samme bygning?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har du prøvd å rengjøre seng, dyne og pute skikkelig da?

Anonym poster: efb4ceed9caa21ff97019579c73f0749

Skrevet

hørte noe at det er lurt å legge pute og dyne i frysen for da dør de derre dyrene.

Skrevet

De sover hovedsaklig under senga di, bak gardiner og andre mørke lave steder på natta som jeg kan huske. Så å ta kun sengetøyet hjelper ikke så veldig.

Skrevet

Med bed bugs mener du veggdyr? Du er sikker på at det ikke bare er fuglelopper? Veggdyr er en omstendelig affære å fjerne, og da trenger du hjelp av et skadedyrfirma. Hvis det er fuglelopper blir alt vesentlig mye enklere, de drepes ved å vaske sengetøy, dyner og puter på 60 grader. Man kan til og med bli kvitt dem ved å bare riste alt veldig godt om man er heldig. Fugleloppene dør også av seg selv etter to-tre uker, de kan nemlig ikke overleve på mennesker eller husdyr. De bare liker å bite oss...

• Liker 1
Skrevet

Er det veggdyr hjelper det ihvertfall ikke å bare fjerne dyne og sengetøy.

Her må TS frem med støvsuger og snu og endevende på hele rommet.

Av med sengetøy, støvsug madrassen, av med madrassen, støvsug undersiden, støvsug hele underlaget madrassene ligger på, det være seg rammemadrass, madrassramme eller seng med vanlig sengebunn. ALT må støvsuges, over og under, senga må snues og støvsuges oppunder. Nattbord, kommoder, hva det måtte være som står på soverommet, må støvsuges bak og under.

Etterpå pakker du støvsugerposen i et dobbelt lag med plastposer, og slenger den i fryseren en ukes tid, før du kaster den.

Forhåpentligvis var veggdyrene bare turister som var med fra siste reise, og da er de som regel borte etter en sånn behandling.

I verste fall har de etablert seg i vegger og bak lister og lignende, og da er det en svært mye større jobb å bli kvitt dem.

Skrevet

Du bør henvende deg til kommunen, mulig de har en forsikring som dekker dette, eller avtale med et firma som ordner sånt. Dessuten bør de få vite om det, for naboleilighetene kan også være rammet.

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen. jeg tror ikke det er fuglelopper, det er bed bugs, de ser ut som bed bugs da jeg googlet det. jeg støvsuga og rydda og vaska, men ingenting fungerer. igår sov jeg med vaselin over hele kroppen, og da klarte jeg å sove i noen timer. Skal henvende meg til kommunen imorgen å se hva de kan hjelpe meg med. Seriøst, det er det verste som har hendt meg. kroppen min er helt katastrofe. jeg bare prøver å ikke klø på stikkene, slik at jeg ikke får arr.

TS

Skrevet

Du bør henvende deg til kommunen, mulig de har en forsikring som dekker dette, eller avtale med et firma som ordner sånt. Dessuten bør de få vite om det, for naboleilighetene kan også være rammet.

hvis kommunen ikke hjelper meg, vet du hvor mye det koster å få hjelp av skadedyrfirma?

Skrevet

Det kommer helt an på firmaet og størrelsen på problemet.

Skrevet

hvis kommunen ikke hjelper meg, vet du hvor mye det koster å få hjelp av skadedyrfirma?

Ooo, jeg er ikke sikker, regner med at det er en del tusen - er dyrt. Men håper du har fått snakke med kommunen og at de ordner opp :)

Skrevet

Hvem betaler forsikringen på boligen? Noen selskaper har dekning for skadedyr men uansett tror jeg dette er noe kommunen skal ordne for deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...