Gå til innhold

Forelsket?


Gjest Kv84

Anbefalte innlegg

Jeg har følelsen av at det er mest mulig at han man er interessert i er enten opptatt eller ikke interessert når en er stormforelsket. Hvorfor blir en så forelsket da i en som man ikke kan få? Lager er seg bilder på hvordan han hadde vært sammen med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja, gudene vet hvorfor folk vil ha det de ikke kan få.

Det er kanskje utfordringen i det som lokker.

Samtidig vil man selvfølgelig ha det som man tror (innbiller seg) er bra.

Endret av Steinar40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri klart å bli stormforelsket i noen jeg vet ikke er interessert. Da hadde jeg drept de sommerfuglene med en gang. Men de sier jo at man som regel vil ha det man ikke kan få. Isåfall er det bare en overfladisk, forbipasserende greie man føler som man må lære seg å kaste til side. Har man ikke sjans, så har man ikke sjans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det på mange måter virker tryggere? Bare en tanke jeg hadde nå, men tenker at om man treffer en fyr som man vet er opptatt/som man vet det aldri kan bli noe mer med, så er det på en måte tryggere å være "forelsket" i han. Da kan man jo ikke utsette seg for den situasjonen der man kan bli såret, men likevel er man opptatt i en annen person så man har på en måte en unnskyldning for å unngå det utrygge (en person som man kunne klaffet med, men ikke vet om kommer til å såre deg eller ikke)

Kan godt hende jeg er helt på viddene nå, men jeg vet det er mange av vennene mine, spesielt venninne mine, som er veldig "redde" for menn. De stoler ikke på noen og mener alle er utro eller bare er ute etter å playe dem. Ute etter sex og egentlig ikke bryr seg om dem. Da er det jo på mange måter enklere å være "opptatt" med en fyr det aldri kan blir noe av. Altså at man gjør dette på et helt ubevisst plan, det er ikke noe bevisst en gjør, men en måte å beskytte seg selv på uten at man egentlig vet det selv.

Som sagt, aner i grunn ikke hva jeg snakker om, var bare en tanke som slo meg nå :)

Edit: Mente altså i starten av andre avsnitt at jeg har både mannlige og kvinnelige bekjentskaper som er "redde" for det motsatte kjønn, og da spesielt venninner av meg som er redde for menn. Ser at det kom litt dårlig frem i måten jeg skrev det på

Endret av Lolita-
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det på mange måter virker tryggere? Bare en tanke jeg hadde nå, men tenker at om man treffer en fyr som man vet er opptatt/som man vet det aldri kan bli noe mer med, så er det på en måte tryggere å være "forelsket" i han. Da kan man jo ikke utsette seg for den situasjonen der man kan bli såret, men likevel er man opptatt i en annen person så man har på en måte en unnskyldning for å unngå det utrygge (en person som man kunne klaffet med, men ikke vet om kommer til å såre deg eller ikke)

Kan godt hende jeg er helt på viddene nå, men jeg vet det er mange av vennene mine, spesielt venninne mine, som er veldig "redde" for menn. De stoler ikke på noen og mener alle er utro eller bare er ute etter å playe dem. Ute etter sex og egentlig ikke bryr seg om dem. Da er det jo på mange måter enklere å være "opptatt" med en fyr det aldri kan blir noe av. Altså at man gjør dette på et helt ubevisst plan, det er ikke noe bevisst en gjør, men en måte å beskytte seg selv på uten at man egentlig vet det selv.

Som sagt, aner i grunn ikke hva jeg snakker om, var bare en tanke som slo meg nå :)

Mye mulig at det stemmer på en del.

Ikke så veldig smart da men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje det på mange måter virker tryggere? Bare en tanke jeg hadde nå, men tenker at om man treffer en fyr som man vet er opptatt/som man vet det aldri kan bli noe mer med, så er det på en måte tryggere å være "forelsket" i han. Da kan man jo ikke utsette seg for den situasjonen der man kan bli såret, men likevel er man opptatt i en annen person så man har på en måte en unnskyldning for å unngå det utrygge (en person som man kunne klaffet med, men ikke vet om kommer til å såre deg eller ikke)

Kan godt hende jeg er helt på viddene nå, men jeg vet det er mange av vennene mine, spesielt venninne mine, som er veldig "redde" for menn. De stoler ikke på noen og mener alle er utro eller bare er ute etter å playe dem. Ute etter sex og egentlig ikke bryr seg om dem. Da er det jo på mange måter enklere å være "opptatt" med en fyr det aldri kan blir noe av. Altså at man gjør dette på et helt ubevisst plan, det er ikke noe bevisst en gjør, men en måte å beskytte seg selv på uten at man egentlig vet det selv.

Som sagt, aner i grunn ikke hva jeg snakker om, var bare en tanke som slo meg nå :)

Edit: Mente altså i starten av andre avsnitt at jeg har både mannlige og kvinnelige bekjentskaper som er "redde" for det motsatte kjønn, og da spesielt venninner av meg som er redde for menn. Ser at det kom litt dårlig frem i måten jeg skrev det på

Det høres ut som meg du beskriver. Men jeg er veldig klar over det selv. Jeg klarer bare ikke å skur av følelsene sånn som Floony gjør. Skulle ønske jeg klarte det da men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...