Gå til innhold

Graviditetsdagboka, enkelt og greit


Mus-Katt

Anbefalte innlegg

Hei og velkommen tiiiiil *trommevirvel*: enda en graviditetsbok!

Så ble jeg også en av de som har tisset på pinnen og fått frem den hyggelige streken! jeg er 27 år, ikke så aktiv på forumet, og jeg hadde vel egentlig aldri forestilt meg at jeg skulle lage en dagbok.. men tenker også for min egen del at det hadde vært hyggelig å se tilbake på tanker og skriblerier ved en senere anledning, da alt forhåpentligvis har gått bra og jeg sitter med et knøtt i armene.

Jammen er det ikke mange tanker og kanskje mest av alt, usikkerhet og "er det virkelig sant"-følelse som farer gjennom kroppen idag. Har testet svakt positivt på torsdag, og igår kveld sterkere strek så da tillater jeg meg å tro på det.

Siste uken har jeg satt til mannen at jeg føøler meg jo så gravid! Det er annereledes enn ved mensen, og jeg har alltid sterke smerter og korsryggplager ved mensen. Murringene har ikke gjort vondt. Det værste er svimmelheten så langt, som forresten igår førte til at jeg måtte parkere meg selv på toalettgulvet en stund i frykt for å falle sidelengs inn i doskåla.

Oppsummering av symptomer de siste 14 dager:

5 dpo: satt i sofaen og kjente noe rare stikninger i høyre bryst, men tenkte ikke noe mer over det

7 dpo: satt på jobb, det stakk noe voldsomt, akkurat som skudd, inne i begge bryst og kroppen hoppet til i kontorskolen. Min kollega lurte på om alt gikk greit..jada, sa jeg, og gikk på do for å sjekke melonene, og så at de var på vei til å lage dobbeltpupp og poppe ut av BHen.

9 dpo: Mild halsbrann på vei til barselbesøk. Jeg spurte meg selv om jeg kanskje hadde inbilt meg dette, da mannen syntes det var litt tidlig å få evt symptomer så han trodde ikke helt på meg.

10 dpo: Svimmel, sulten som en bjønn, fremdeles store tunge,fastere pupper.

Kviser! og jeg har veldig tørr hud og har så og si aldri kviser. Nå har jeg 2 av dem i panna..

13 dpo: kjøpte 4-dager før IKM tester, og testet med kveldsurin. Svak positiv. Voldsomme murringer, kjentes ikke ut som menssmerter. En slags brennende nummende følelse. Rar mage, svimmel.

14 dpo: testet igjen, positiv. Ingen murringer, litt stikninger i underlivet, alltid sulten. Når jeg først spiser orker jeg likevel ikke spise mye. Migrene. Ikke minst er det en slags liten seier at jeg kjente det i løpet av uken at noe var annerledes, selv om mannen trodde jeg inbilte meg det!

Felles for alt siden 9 dpo er at jeg har våknet rundt kl. 5 lys våken hver morgen vanligvis står jeg opp klokka 6.30. I tillegg har jeg også merket mye lukt, spesielt at jeg kunne si "å her lukter det X". Faktisk våknet jeg torsdag kveld og det første jeg sa var "Det lukter pølser".

Jeg er postiivt instilt og er en avslappet figur. Første mål er jo å komme meg igjennom 12 uker uten problemer, og håpe at alt skal gå bra. Jeg har et syndrom som gjør at ting enten kan bli enklere, eller mye vanskeligere. Vi får se hvordan det påvirker situasjonen, vil nok føre til ekstra oppfølging.

Ikveld venter middag med svigerfamilien. De vet jeg elsker hvitvin, og takker jeg nei blir det sikkert et spørsmål. Må nok fortelle det til svigers. Spennende og skummelt samtidig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 2 uker senere...

Hei Janne, og det var hyggelig med et første innlegg i dagboka mi!

Jeg har aldri gjort dette før så det føles litt rart, men å lese andres bøker er interessant men jeg legger sjelden igjen noe spor... Kanskje på tide å endre på det :)

På mandag registrerte jeg meg på webside til jordmor i nærheten siden det stod på hjemmesiden at man bare kunne registrere seg selv om man ikke er langt på vei og jeg tenkte at jeg ikke ville bli kontaktet før om et par uker siden jeg idag kun, ifølge min egen beregning, bare er 5+5 på vei. Hun ringte 30 minutter senere og ville ha meg inn til informasjonsmøte i morgen, så det blir spennende! Også kjekt at jeg kan ha avtaler på kveldstid.

Denne uken har jeg fått merke hvordan det virkelig er å være trøtt. Har gjespet hele dagen på jobb, kræsjet på sofa/i senga og ellers hatt veldig mye stikninger i livmor og bryster spesielt på kveldstid.

Jammen spennende tider, jeg har fått et par blikk fra en kollega på jobb som har lagt merke til at jeg er trøtt, går mye på do og spiser mye. Jeg tror hun har skjønt det... :)

Frykten henger der fremdeles, som hos de fleste så tidlig. Får håpe det karrer seg gjennom de neste 5 ukene før jeg blir litt tryggere på situasjonen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest janne89

Ja den ser jeg jo. Tror folk rundt meg har begynt og skjønne noe de også. Men kommer ikke til og inrømme noe ennå. de får bare smøre seg med tolmodighet til jeg har vert på UL og vet at alt er greit.

Skal spørr om tidlig UL i morra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og gratulerer med knøtt i magen! :)

Jeg liggerbare noen få uker foran deg så det hadde vært gøy å følge deg fremover!

Morro med jordmortime i morgen da, skal ringe helsestasjonen selv i morgen for å "melde meg".

Jeg sliter også med å forstå at jeg faktisk er gravid, helt uvirkelig! Men det går vel opp for meg etter hvert vil jeg tro :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:kaffekopp: deilig med fri idag, ingenting er som å kose seg lenge med kun den ene kaffekoppen jeg tar om dagen etter at jeg testet postivt. Jeg prøver å holde meg til 1 og kun om morgenen, så blir det en ekstra kos å se frem til i tillegg. Tenker å ta en tur til bokhandelen for å se etter en bok som har uke-for-uke etc der man kan skrive ned notater osv, og ellers, ta en blund hvis jeg er bæltrøtt igjen som jeg har vært hver dag på jobb. Vi får se hva dagen bringer!

I natt drømte jeg at jeg var på et eller annet falleferdig hotell, der Twilight-stjernene hadde overnattet for et par år siden. mens jeg stod på badet på dette hotellrommet var SA et faktum.

Det er helt forferdelig å bekymre seg så mye at man ikke klarer å glede seg helt over situasjonen. Men men, positive tanker, og skulle noe skje så er det for en grunn.

Hei Frøken Vims og takk for besøk i dagboka ! :)

Har du også egen dagbok her inne? Jeg kikket såvidt men så ikke navnet ditt under noen av dem. Spennende å følge andre!

Endret av Mus-Katt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Frøken Vims og takk for besøk i dagboka ! :)

Har du også egen dagbok her inne? Jeg kikket såvidt men så ikke navnet ditt under noen av dem. Spennende å følge andre!

Jeg har ikke dagbok nei. Har litt gjenkjennelsesparanoia pluss at jeg er usikker på om livet mitt er spennende nok til å fylle opp en hel dagbok :fnise:

Hvordan har det gått hos jordmor i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehehe, skjønner den tanken der, det er litt sånn "jeg skriver.. men det er jo kun interessant for meg selv" haha. Jeg tenker at hvis alt går bra så er det hyggelig lesning om et par år :)

Har nettopp kommet hjem fra jordmor. Hun har visst jobbet som det i en mannsalder og har mye erfaring. Virker som en hyggelig dame med mye personlighet, hun er nok vant til mye rart. Utregnet termin, enn så lenge, er 12 April. Hun sa jeg hadde mye symptomer hvilket tydet på at hormonnivået var høyt, Hun sa det var bra med tanke på risiko for SA.

Jeg skal ha echo og ul siste uke i september, så rundt uke 12. Jeg har fått med meg mye informasjon hjem, jeg har jo trålet internett for det meste allerede, men var nok noe ekstra i brosjyrene. Blodtrykk ble målt, litt høyt men OK.

Føler meg noe roligere nå etter dette møtet. Idag har jeg forresten hatt halsbrann, og tatt meg en dupp to ganger. Jeg er trøtt nå så jeg håper på en god natts søvn. Mannen skal på tur i helgen, så jeg skal kose meg glugg ihjel alene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest janne89

hehehe, skjønner den tanken der, det er litt sånn "jeg skriver.. men det er jo kun interessant for meg selv" haha. Jeg tenker at hvis alt går bra så er det hyggelig lesning om et par år :)

Har nettopp kommet hjem fra jordmor. Hun har visst jobbet som det i en mannsalder og har mye erfaring. Virker som en hyggelig dame med mye personlighet, hun er nok vant til mye rart. Utregnet termin, enn så lenge, er 12 April. Hun sa jeg hadde mye symptomer hvilket tydet på at hormonnivået var høyt, Hun sa det var bra med tanke på risiko for SA.

Jeg skal ha echo og ul siste uke i september, så rundt uke 12. Jeg har fått med meg mye informasjon hjem, jeg har jo trålet internett for det meste allerede, men var nok noe ekstra i brosjyrene. Blodtrykk ble målt, litt høyt men OK.

Føler meg noe roligere nå etter dette møtet. Idag har jeg forresten hatt halsbrann, og tatt meg en dupp to ganger. Jeg er trøtt nå så jeg håper på en god natts søvn. Mannen skal på tur i helgen, så jeg skal kose meg glugg ihjel alene :)

Så possitivt da:D Er glad på dine veiene:D Og håper du koser deg maaaaassse:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehehe, skjønner den tanken der, det er litt sånn "jeg skriver.. men det er jo kun interessant for meg selv" haha. Jeg tenker at hvis alt går bra så er det hyggelig lesning om et par år :)

Har nettopp kommet hjem fra jordmor. Hun har visst jobbet som det i en mannsalder og har mye erfaring. Virker som en hyggelig dame med mye personlighet, hun er nok vant til mye rart. Utregnet termin, enn så lenge, er 12 April. Hun sa jeg hadde mye symptomer hvilket tydet på at hormonnivået var høyt, Hun sa det var bra med tanke på risiko for SA.

Jeg skal ha echo og ul siste uke i september, så rundt uke 12. Jeg har fått med meg mye informasjon hjem, jeg har jo trålet internett for det meste allerede, men var nok noe ekstra i brosjyrene. Blodtrykk ble målt, litt høyt men OK.

Føler meg noe roligere nå etter dette møtet. Idag har jeg forresten hatt halsbrann, og tatt meg en dupp to ganger. Jeg er trøtt nå så jeg håper på en god natts søvn. Mannen skal på tur i helgen, så jeg skal kose meg glugg ihjel alene :)

Da har jeg bestilt time til svangerskapskontroll hos jordmor også :) Fikk time 7 sept og da er jeg 11+6 uker. Spennende!! Tenkte jeg skulle bestille tidlig ul samme dag eller mandag etter sånn at vi får bekreftet liv før den store nyheten fortelles til familien :strix:

Men du, har du fått et grønt ark som du skal ha med på svangerskapskontroll? :vetikke: Jeg skulle visst fått det i posten, men kan ikke huske å ha fått noe?

Btw: det er opprettet en tråd inne på terminklubbene for oss med termin mars/april 2013 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende!! jeg synes det virker som en evighet før man når 12 uker. Iallefall her, idag er jeg 6+0. Disse 2 ukene siden jeg fikk vite status har gått innmari seint. Får håpe de neste ukene bare flyr av gårde med positivt resultat. Jeg klarte ikke å holde kjeft til familien, så kudos til deg hehe : ) Egentlig så har alt gått annerledes enn hva jeg trodde.. i mitt hode skulle jeg alltid overraske mannen med nyheten på en spennende måte. Det ble til at jeg tok med meg testen til senga og sa "du dette er vel en strek?", og en ny test for hver dag i fire dager etterpå.

Jeg vet dessverre ikke noe om dette grønne arket... Bor i utlandet. Kanskje de i terminklubben vet noe om det? Du er sikkert ikke den første med dette spørsmålet heller. :) Får komme meg inn på den tråden da, hyggelig med flere i samme båt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest janne89

I dag hadde jeg tidlig ul. Det anbefales på det sterkeste:-D hjertet slo sterkt og barnet var 10 mm langt:-D sjansen for sa gikk ned til 5%

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra :) Tenker det hjalp..

Jeg har dessverre hatt spotting idag. Føler det går feil vei. Satt på do på jobb idag og bare gråt.

Vet ikke hva jeg skal gjøre...snakket med jordmor, hun sa det kan være ingenting men kan også være noe som har gått galt... hvis det er usikkert neste uke skulle jeg kontakte henne for en UL...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest janne89

Så bra :) Tenker det hjalp..

Jeg har dessverre hatt spotting idag. Føler det går feil vei. Satt på do på jobb idag og bare gråt.

Vet ikke hva jeg skal gjøre...snakket med jordmor, hun sa det kan være ingenting men kan også være noe som har gått galt... hvis det er usikkert neste uke skulle jeg kontakte henne for en UL...

Huff da :( vet hvordan det er:( Er skummelt det der. Krysser fingre og tær for deg for at det skal går bra:) Og er veldig normalt med litt. Så lenge det ikke er mere enn en vanlig menstrasjon.... Du får holde meg oppdatert:) Og hvis du trenger noen og snakke med som har gått igjennom den skumle fasen før så må du bare rope ut:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle legge igjen en liten hilsen her også. Trist med spotting, men det behøver ikke bety noe selv om det er vanskelig å si det til seg selv når det står på. Jeg har jo selv spottet mange ganger hittil, og alt er bra med knøttet i magen :) Men jeg vet hvor tungt det er når det står på..... :( Sender over en stor klem :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei, så var humøret tilbake. Mannen sa idag "Det er første gang på en uke at jeg har sett deg smile".... Det var et lite bankende hjerte vi så på ultralyden idag. Det er 3 uker til neste gang. Gleder meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...