Gå til innhold

Sterke smerter i underlivet - hvorfor?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Limer inn teksten jeg skrev i en annen tråd:

Det var vel tirsdag i forrige uke jeg og min samboer hadde sex sist. Har lenge hatt mistanke om at jeg har hatt ei cyste på eggstokken, og kjente med det første at det var litt ømt, men det var jo godt også, så kjørte på likevel. På slutten når han nærmet seg klimaks kjente jeg at det virkelig begynte å gjøre vondt, men ble opphisset av at han snart kom, og lot ham komme oppå meg. Da det hele var over sa det bare pang - for da kjente jeg hvor sterke smertene var. Lå bare og hyperventilerte og hylgråt - med ham sittende oppå meg, splitter naken, og med sæd over hele meg. Komisk og trist på en gang, haha :tongue:

Endte opp på legevakta, men smertene lindret etter ganske mye smertestillende (selvfølgelig) som anbefalt da samboer snakket med legevakta i telefonen. De på legevakta ga meg penicillin for urinveisinfeksjon(?!). Det med cyste var ikke i deres tanker i det hele tatt, så jeg lurer egentlig på hva i huleste det var som skjedde :klo: Klarte så vidt å gå pga smertene, og trodde egentlig så sterke smerter i underlivet skulle vekke mer oppsikt hos legene enn hva det gjorde.

Er det noen her inne som har hatt cyste® på eggstokkene, og kan beskrive hvordan det føles? Har lenge, og da snakker vi mange måneder, kjent ubehag langt nede i magen på høyre side. Noen ganger har det kommet en plutselig og veldig stikkende smerte, og ellers har jeg følt et annet ubehag ved at nedre del av magen har blåst seg litt opp. Har sterke menssmerter, og har kjent ømhet og ubehag ved sex mange ganger. Som dere ser så gikk det ganske skeis sist vi prøvde.

Jeg har de siste månedene flyttet til en annen kommune, og grunnet alt oppstyret med bytting av fastlege og manglende tillit til tidligere legekontor har jeg ventet med å sjekke om jeg har en cyste eller flere, så jeg vet ærlig talt ikke.

Men det jeg reagerer litt på er hvordan jeg ble behandlet på legevakta, når jeg hadde så sterke smerter i underlivet? Å ha så store smerter der er da ikke normalt? De tok blodprøver og tester, klemte på magen (gjorde VONDT) og konkluderte med at jeg hadde urinveisinfeksjon etter en bitteliten pekepinn, og sendte meg hjem med et brett penicillin. Man får da ikke SÅ vondt av urinveisinfeksjon, vel, bare sånn plutselig?! Smertene jeg hadde var i hele nedre del av magen, som om noen hadde sprengt av ei bombe med glassplinter der inne, og hver gang jeg skulle røre meg var det som om det gikk av ei ny bombe. Ikke fikk jeg noe informasjon om hva som kunne ha forårsaket smertene heller. Men der og da var jeg fornøyd siden smertene hadde bedret seg etter MYE smertestillende, som var første og beste råd jeg fikk.

Har hørt og lest at hvis en stor cyste sprekker, vil det komme svært sterke smerter og at dette kan være farlig. Derfor er jeg så forundret over dette.

Noen som har noen kloke svar?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vanncyster er ganske vanlig, de kan tørke inn av seg selv eller sprekke etter noen mnd. Når de sprekker er det skikkelig vondt! Jeg trodde jeg hadde fått blindtarmbetennelse, men det varte ikke så lenge, en time maks. Men det er sikkert forskjell.

En vanncyste er ikke farlig.

Men det finnes flere typer cyster, men det er i de tilfeller jeg vet om ikke farlig at de sprekker, men det kan gjøre skikkelig vondt!

Du burde kontakte lege/gynekolog og få tatt en innvendig ultralyd og sjekke om du har flere cyster og høre hva legen mente det kunne være.

Anonym poster: 0de90ff8b90feda6af88468e305c574a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...