AnonymBruker Skrevet 3. august 2012 #1 Skrevet 3. august 2012 Har i det siste fått 4-5 kuler på innsiden av de ytre kjønnsleppene. Et par av de har jeg prøvd å klemme på, og det har kommet litt hvitt ut av de, ikke verk som i kviser, men det ligner talg. De andre er ganske harde, så jeg få ikke klemt noe ut av de. De er verken vonde eller røde, og er ikke plagsomme annet enn at de synes og kjennes godt. Jeg vet at jeg ikke har noen kjønnssykdommer, da jeg ikke har hatt noen partnere etter siste fullsjekk. Og det er ikke inngrodde hår etter barbering, det har jeg hatt før, og det har vært mer vondt og verkende. Er det noen som vet hva dette kommer av, og om man kan/bør fjerne de på noen måte? Anonym poster: 86e7a133a2e73182cce0337ea3f166cd
Minya Skrevet 4. august 2012 #2 Skrevet 4. august 2012 Det er helt normalt, og som regel forsvinner disse talgkulene helt av seg selv etter noen uker. Du trenger ikke fjerne dem på noe vis, men er de irriterende eller i veien, kan du kontakte gynekolog for å få sett på dem og se om det går an å fjerne dem for å minske irritasjon. Som regel vil de ikke fjerne dem siden det ofte fører til mer plage over lengre tidsrom. 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2012 #3 Skrevet 4. august 2012 Takk for svar Minya. Nei, de er jo ikke plagsomme, annet enn at de synes og kjennes. Vet du hva de kommer av? Så jeg kanskje kan unngå å få flere. Jeg har helt vanlig underlivshygiene, så det er ikke noe der så vidt jeg vet. Anonym poster: 86e7a133a2e73182cce0337ea3f166cd
kulu-kulu Skrevet 4. august 2012 #4 Skrevet 4. august 2012 Sykler du endel , kan det oppstå slike kuler bl.a.
Minya Skrevet 4. august 2012 #5 Skrevet 4. august 2012 SKrittet har generelt ganske høy gjennomsnittstemperatur med tanke på svette og slikt. Selv om du ikke selv føler at du blir svett, så blir huden svett. Vi går i truser hele dagen og uansett blir det litt inneklemt. Det fører til høyere talgproduksjon i hudens porer, og noen ganger blir en talgkjertel irritert. Ikke akkurat betent, men betent om du skjønner. Da oppstår disse kulene. Det er strengt talt ikke så mye du kan gjøre med det annet enn å kanskje bytte til en annen type undertøy eller sove naken. Noen har høyere andel talgklumper, andre får ingen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå