Gå til innhold

Angst - hvilke symptomer har dere

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som føler at de må brekke seg hele tiden når dere har angst?

Ubehagelig. Sitter helt i ro, plutselig får jeg sånn brekke følelse, men går over :s

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen som føler at de må brekke seg hele tiden når dere har angst?

Ubehagelig. Sitter helt i ro, plutselig får jeg sånn brekke følelse, men går over :s

Jeg opplevde det hele tiden...

Skrevet

Jeg opplevde det hele tiden...

ah : /

Jeg føler på en måte det blir trang i halsen og må brekke meg, men så går det over. Angst er noe dritt.

Skrevet

Jeg tror noe av det dere omtaler som angsanfall har jeg opplevd uten at jeg har satt merkelappen anfall på det. For meg har det bare vært en normal del av dagen og har stunder nå og da hvor angsten har vært intens.

Skrevet

Når jeg var veldig syk hadde jeg det ofte slik i 4-5-6 timer før jeg enten dro til legevakten, eller tok en vival om jeg hadde liggende (fikk med meg hjem fra legen etter mine legevaktbesøk). Da sovnet jeg kjapt etter å ha tatt en halv, og var så døsig og slapp de første timene etter å ha våknet at jeg ikke hadde angst :) Deeeeeilig..!

Nå har jeg det i cirka en halvtime hver gang, det er LUKSUS når jeg er vant med å ha det i så mange timer helt til jeg MÅ ta medikamenter for det, som det var før. Nå har jeg angst en halv time rundt to-tre ganger i uken, jeg føler meg så UBESKRIVELIG heldig som har blitt så frisk i forhold til det jeg var. Jeg antar at det jeg prøver å si er at det er mulig, man kan faktisk komme seg ut av det :)

Nå er jeg min angst en angst for å kaste opp (akkurat det samme som dødangst, bare at det aller verste som kan skje meg er å kaste opp - ikke dø, jeg ville mye heller ha både dødd og drept for å unngå å spy..), så jeg opplever ikke brekninger når jeg har angst.

Skrevet

Men er det normalt at de symptomene varer en hel dag og flere dager? Det går ikke vekk hos meg :(

Det kan være konstant i mange år. Jeg hadde konstante harde symptomer i ca to år i strekk når jeg var veldig syk. Fikk ikke sove noe særlig, stor problemer med å puste, klarte ikke spise stort el jeg overspiste, svimla rundt i ørska. Gud så slitsomt!

Skrevet

Det kan være konstant i mange år. Jeg hadde konstante harde symptomer i ca to år i strekk når jeg var veldig syk. Fikk ikke sove noe særlig, stor problemer med å puste, klarte ikke spise stort el jeg overspiste, svimla rundt i ørska. Gud så slitsomt!

Ja det er grusomt..

Skrevet

Jeg har hatt angst i mange år og når jeg får angst så opplever jeg:

- nervøs mage

- stress

- irritasjon

- redsel

- skjelvinger

Jeg har både angst for angsten og angst for omganssyken og alt som kommer med det f**nskapet, så vinteren er en vanskelig tid for meg pga dette. Og midt oppi alt dette så har jeg også utviklet angst for å være alene uten andre voksne mennesker. Aner ikke hvorfor jeg har dette. Det kom som lyn fra klar himmel.

Skrevet

Jeg har slitt med både vag spenning/generell angst, sosial angst og panikkangst som en del av stemningslidelse.

Den vage uroen generelle angsten sitter liksom i kroppen som en form for anspenthet. Kjenneer det som "klump" i mage og bryst ofte. Dette er en utrolig irriterende form for angst som ikke trenger handle om noe jeg er bevisst på. Men den kan også ta form av å hoppe fra tema til tema med bekymringer. Problemet med dette er ikke at angst symptomene er så ille, det er at det er vanskelig å koble av å gjøre noe man vil.

Av sterkere angst/panikk var derimot symptomene ille og kan være det enda selv om jeg sjelden får mer enn et par symptomer samtidig nå (limited symptom atack på engelsk)

-Høy puls

-kaldsvetting

-Følelse av at jeg skal besvime (spesiellt i sosiale situasjoner).

-Prikking på huden, spesiellt armene.

-følelse av varme eller kulde på huden

-Kvalme som er så sterk at jeg har løpt og satt meg ved siden av do

-Intens fysisk smerte i magen (uvanlig?)

-Svimmelhet

-Følelse av ekstrem panikk redsel for noe irrasjonellt eller noe jeg ikke vet hva er.

-Følelse av uvirkelighet/drømmeaktighet i omgivelsene (derealization).

-Følelse av å bli koblet av sitt eget "jeg" (depersonalization)

Sammen med de to siste opplever jeg hyppige deja vu, rare assosiasjoner og følelser.

Jeg ble undervist grundig i symptomene av behandler, hva de heter, hva som skjer i kroppen og hvordan jeg skal takle anfallene. Derfor opplever jeg ikke lenger alle disse symptomene på en gang, kanskje en eller to.

Skrevet

noen som kjenner en slags " elektrisk støt" følelse av angst?

Skrevet

Ja, det har jeg opplevd følelse av "elektrisk støt" ofte når det er sterk angst som kommer brått.

Jeg har depresjon og sliter med andre livsproblemer i tilegg nå. Har hatt grufull angst siste dagene og spesiellt i dag. Det har ikke hjulpet på med grubbling i en stol dagen lang og en kanne kaffe pluss noen kopper til ;(

Men angstfølelsen er ikke det verste. Det er tvangstankene som utløser det som gjør det så ille. Jeg har sluttet å bli overasket av hva hjernen min greier å komme på for å plage meg. Jeg blir som oftest bedre av depresjonen mot kvelden og har tatt beroligende nå. Så er litt bedre...

Skrevet

De vanligste symptomene hos meg er hjertebank, svetting, følelsen av at det blir skilt ut masse adrenalin og tung pust.

Jeg har hatt angst veldig lenge og for to år siden var det på sitt verste. Jeg lå i sengen og leste og merket at jeg var sulten, så reiste jeg meg opp for å hente mat og det sa pang og kroppen ble helt gele og jeg hadde kjempehøy puls, bare gråt og gråt, skalv og trodde jeg skulle dø. Ble kjørt på legevakten og hadde en puls på 180, fikk betablokker intravenøst og måtte overnatte på sykehuset. I over to uker etterpå klarte jeg ikke å være alene (bor alene til vanlig), så jeg byttet på å sove hos pappa og hos søsteren min. Jeg klarte ikke å være alene ett sekund og det å gå i dusjen var kjempevanskelig. Jeg klarte ikke å røre meg uten av jeg fikk et helt sinnsykt sug i kroppen og høy puls. Det er de verste ukene jeg har vært med på, var ikke sikker på om jeg kom til å overleve.

Etter det bestemte jeg meg for å gå til psykolog, og det har hjulpet VELDIG mye. Anbefales :)

Anonym poster: 360c9f034a3a89b7b308498fd04d8768

Skrevet

De vanligste symptomene hos meg er hjertebank, svetting, følelsen av at det blir skilt ut masse adrenalin og tung pust.

Jeg har hatt angst veldig lenge og for to år siden var det på sitt verste. Jeg lå i sengen og leste og merket at jeg var sulten, så reiste jeg meg opp for å hente mat og det sa pang og kroppen ble helt gele og jeg hadde kjempehøy puls, bare gråt og gråt, skalv og trodde jeg skulle dø. Ble kjørt på legevakten og hadde en puls på 180, fikk betablokker intravenøst og måtte overnatte på sykehuset. I over to uker etterpå klarte jeg ikke å være alene (bor alene til vanlig), så jeg byttet på å sove hos pappa og hos søsteren min. Jeg klarte ikke å være alene ett sekund og det å gå i dusjen var kjempevanskelig. Jeg klarte ikke å røre meg uten av jeg fikk et helt sinnsykt sug i kroppen og høy puls. Det er de verste ukene jeg har vært med på, var ikke sikker på om jeg kom til å overleve.

Etter det bestemte jeg meg for å gå til psykolog, og det har hjulpet VELDIG mye. Anbefales Happy.png

Anonym poster: 360c9f034a3a89b7b308498fd04d8768

Oi! Uff.. så bra det har hjulpet! Det hørtes ikke noe kjekt ut ! Visst du at det var angst da det skjeddE? Eller trodde du /legene at det var noe mer alvorlig?

Gjest LadyAntebellum
Skrevet

Jeg er fortiden urolig hele døgnet, har katastrofetanker om absolutt alt som skal skje den dagen og får sterke tvangstanker når angsten brer seg. Det knyter Seg skikkeli innvendig og hjertet hopper ivei. Jeg har hatt sterke anfall der jeg bare har vandret rundt og grått høylydt og ikke kunnet stanse fordi angsten var overalt, men som regel lider jeg i det stille, hver eneste dag. Livet er ikke bra fortiden.

Står på venteliste hos dps, psykriatisk sykepleier hjalp meg ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...