Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Reiser dit i september - noen som har vært der og vet hva som er å anbefale? Er det f.eks. langt til Spinalonga? :)

Og hvordan er byen å feriere i?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært der, regner med hotellet ditt ligger i turiststripa, og anbefaler deg å trekke noen kvartaler opp fra stranda, for å spise. Strandstripa er veldig turistifisert, med masete innkastere og dårlig mat, men du skal ikke gå langt for å finne noen perler. Borgen og gamlebyen er verdt å se, og er en fin gåtur.

De har båtturer til Spinalonga, jeg dro ikke dit, så vet ikke hvor land tid det tar, men du bør sjekke avgansgtidene med en gang du kommer, siden de ikek går hver dag.

Det går også an å leie bil, og kjøre litt rundt, Kreta er ikke så stort, så du kan få sett det meste med en dag eller to i bil.

Anonym poster: f8bb48adbfa8a34cf460993f7626a3c1

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk for svar. :)

Skrevet

Gamlebyen er veldig koselig, der må du gå å spise! Og ellers tusle litt rundt. Der har de mye rart :) Det tar vel en ca 2-3timer å kjøre fra Rethymnon til Elounda hvor båten til Spinalonga går fra. Så det er et stykke. Var der tidligere i år, og vi kjørte fra Rethymnon på morgenen, til elounda, tok båt til Spinalonga, Gikk rundt (husk vann, det var veldig varmt, og ikke mulighet å kjøpe det på øya tror jeg), og så kjørte vi til Chania på kvelden.

Ja lei bil og kjør rundt! Absolutt verdt det. Veien er veldig fine der (hovedveiene er bedre enn Norge, eller tilsvarende i hvertfall). Men du har jo crappy veier også, men det er merket opp på kartet. Og bare hold dere til høyre på veien, så de andre kan kjøre forbi så går det bra. Anbefaler en tur til Bali(på Kreta) også. Der var det veldig idyllisk!

I gamlebyen er det en plass(et slags gatekryss) med en slags fontene på. Der har de en forholdsvis stor café på den ene siden (kjøp frappé der) og restaurant på andre siden (spis middag der). På restauranten kom han ut med fisken før den var tilberedt for å høre om den så bra ut, og vi ifikk tilbud om å filetere den selv! :O

Skrevet

Høres så bra ut :) Har ikke hørt noe om byen tidligere, så jeg er helt blank.

Skrevet

Absolutt en veldig koselig by!! Mange gode restauranter langs strandpromenaden i sentrum. I tillegg til butikker.

Ikke langt til spinalonga. Det passer fint å ta en dagstur. Evt i tillegg til å stoppe i Elounda.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...