Gå til innhold

Dating og uskrevne regler\normer


Uni

Anbefalte innlegg

Forrige helg hadde jeg første date med en fyr(K) fra nettdating, etter hans initiativ. Jeg er veldig uvant med dating, har kun datet 1 fyr tidligere, som jeg ikke ville mer med.

Daten gikk veldig fint, hyggelig på alle måter, jeg ble litt kjent med to venniner av ham, vi hadde nachs hos K og tilslutt overnattet jeg i hans seng. Ingen sex eller kyssing.

Etter det så har vi pratet omtrent hver eneste dag, men vi prater lite hver dag og vi har overhodet ikke snakket om flere dates.

I mellomtiden har jeg begynt å koble vennskap med en av hans beste kamerater(B), da vi har ting til felles (men B er ikke kjærestemateriale for meg).

Denne helga har jeg pratet med B om å ta en tur på fest sammen, fordi jeg vil stifte nye bekjentskaper. Både K og B vet at jeg ønsker å bli kjent med flere folk.

Jeg nevnte for K at B hadde foreslått at jeg og B kunne stikke på fest sammen, og at jeg var interessert i det.

K virket som han stusset over at B hadde foreslått festing sammen, selv om jeg spesifiserte at det ikke var dating, men jeg fikk ikke helt ut av K hvorfor han stusset på det.

Så, i forbindelse med turer på byen og en usikker date-situasjon i bakgrunnen, så er jeg usikker på de uskrevne reglene.

- Ser dere noen spesiell grunn til at K skulle stusse på at B foreslo festing for meg?

- Når vi overhodet ikke har snakket om flere dates, en uke etter den første daten, så føler jeg for å ta utgangspunkt i at K ikke er interessert i flere dates. Er dere enige?

- Jeg tenker at det burde være ok om jeg lar ukjente menn få spandere på meg og bli kjent med meg, ettersom jeg ikke har pratet med K om noen flere dates. Er dere enige?

- Hva bør K kunne forvente av meg, og hva bør jeg kunne forvente av K, når det gjelder dating av andre folk på dette tidspunktet? Det er jo ikke særlig seriøst, når vi ennå ikke har luftet tanker om flere dates...

Det er selvfølgelig noe jeg kan prate med K om, men jeg vil lufte det her først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

K tenker vel at kamerat B er en jævel som tar intaitv til damen K dater.

Endret av .-L-.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

K tenker vel at kamerat B er en jævel som tar intaitv til damen K dater.

Kanskje du har rett...

B garanterte nærmest for at han skulle finne noe fest vi kunne stikke på, siden han likte å dra igang ting hos segselv hvis det ikke skjedde noe andre steder. Likevel hørte jeg aldri noe fra ham idag.

Da jeg prata med K og sa at jeg hadde blitt sittende hjemme og hadde håpet at B skulle finne noe fest, så mente K at det ikke alltid er så lett å finne noe fest noe sted...

Det lukta litt helomvending:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gah. Men du må jo finne ut selv om du er interessert i K da! Ikke sitt og vent på gjerdet hvis du kunne tenke deg flere dates med han, spør han selv. Han virker jo faktisk litt interessert i og med at han stusser på hvorfor du og kompisen hans skal henge sammen. Hadde han ikke vært interessert i det hele tatt så hadde han jo ikke brydd seg om det.

Anonym poster: 580936ce8c77491541ca6eba03256e18

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om det ikke blir mer mellom deg og K har han ifølge the infamous "bro-code" eneretten til deg. Dette trenger ikke være så vanskelig å skjønne eller forstå, for dette gjelder da i det virkelige livet også:

Dersom du stifter et bekjentskap med en ny venninne og har det hyggelig med henne, du lar henne møte bestevenninna di for så å høre at de to har planlagt å finne på noe sammen en uke senere - uten deg - hadde det vært kult? Selv om du egentlig ikke synes dette nye bekjentskapet er venninnemateriale for deg, så ser du jo muligheten for at du er det for bestevenninna di. Jeg har vært i den sitasjonen der flere ganger, og det er ikke så kult.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest "gjest"

- Jeg tenker at det burde være ok om jeg lar ukjente menn få spandere på meg og bli kjent med meg, ettersom jeg ikke har pratet med K om noen flere dates. Er dere enige?

-

Nei. Du skal betale drinkene dine selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...