Gå til innhold

Hvordan bruker dere dongerijakke?


Zoë Castillo

Anbefalte innlegg

Jeg har lenge hatt lyst på en dongerijakke, men når jeg prøver en i butikken så synes jeg samtlige har en helt motbydelig fasong. Jeg er 65 kg, 165 cm, pæreformet, definert midje. Jeg ser veldig firkantet og minst 10 kg tyngre ut om jeg går i plagg som ikke er innsvinget i midjen.

Jeg har prøvd jakker som slutter ved hoftekammen, da ser jeg ut som en firkant.

Jeg kler nok best de som slutter i midja, men jeg synes det er vanskelig å sette sammen et helt antrekk når jakka slutter der.

Og lukker dere jakka, eller er den åpen? Er den litt romslig i str, eller kjøper du en som er nesten pølseskinn når den er lukket? Hva bruker du til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg digger både jeansjakker og vester samt bruker det til det meste. Alle mine er oversized, ja bortsett fra en, når jeg tenker meg om. Den er litt trangere og slutter ved midjen. Lukker aldri en jeansvest eller jakke.

Når det kommer til hva jeg bruker det til, så varierer det veldig. Jeg bryr meg lite om hva andre mener ang. hvordan jeg kler meg, så jeg tar på meg det jeg synes er kult/annerledes/gjør meg glad.

Noen eksempler:

-slimfit sort/hvit batikkjeans, oversized hvit skjorte, sneakers + jeansvest

-Tettsittende kort sort skjørt, enkel hvit tee, hvite converse og jeansjakke

-Ferskenfarvet jeans, hvit ikke oversized skjorte, hvite converse og jeansjakke (hvit, litt trang som slutter ved midjen)

-Sorte slimfit jeans, grå oversized singlet, sorte boots og jeansjakke

Ja, kan egentlig gå i endingen, kort fortalt, synes jeg jakken eller vesten ser bra ut sammen med resten av antrekket tar jeg den på. Hvor vidt jeg ser litt tjukkere ut(noe som er lett siden jeg velger oversized denim) eller ikke, bryr jeg meg lite om, så lenge jeg synes det ser bra ut i kombinasjon:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvaer dongeribukse igjen ? :)

Det er bukser laget av denim(også kalt for dongeri) som hovedtekstil. Det er det vi på norsk folkemunne kaller olabukse eller jeans på engelsk.

Til trådens tema, så må jeg nevne at jeg kun eier én enkelt jakke i tradisjonell dongeri, og den slutter ved rett over navelen. Jeg løser den aldri og den er akuratt passe romslig, noe jeg synes passer utmerket. Den ser med andre ord ikke særlig stor ut på utsiden, men på innsiden er det heller ingenting som klemmer og klør. Skal man først kjøpe det plagget så synes jeg nesten man bør ta seg litt tid og investere i et plagg med god snitt og passform.

Min bruker jeg meget sjeldent, men hvis jeg gjør, så er det gjerne over en ensfarget topp eller en armløs og nogenlunde stram 'tøy-kjole' i gledelige farger som rekker meg til rett over kneet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for informativt svar :)!

Det er bukser laget av denim(også kalt for dongeri) som hovedtekstil. Det er det vi på norsk folkemunne kaller olabukse eller jeans på engelsk.

Til trådens tema, så må jeg nevne at jeg kun eier én enkelt jakke i tradisjonell dongeri, og den slutter ved rett over navelen. Jeg løser den aldri og den er akuratt passe romslig, noe jeg synes passer utmerket. Den ser med andre ord ikke særlig stor ut på utsiden, men på innsiden er det heller ingenting som klemmer og klør. Skal man først kjøpe det plagget så synes jeg nesten man bør ta seg litt tid og investere i et plagg med god snitt og passform.

Min bruker jeg meget sjeldent, men hvis jeg gjør, så er det gjerne over en ensfarget topp eller en armløs og nogenlunde stram 'tøy-kjole' i gledelige farger som rekker meg til rett over kneet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...