AnonymBruker Skrevet 3. august 2012 #1 Skrevet 3. august 2012 Hei Jeg har lagt merke til et fenomen som jeg synes er litt rart. Både jeg og mange jeg kjenner har foreldre med god økonomi, og mye eiendeler, mens besteforeldrene våre har lite. Har dere også lagt merke til dette? Eller er det bare tilfeldig? Anonym poster: 3e4e2b057920c7903865db5d242ceb46
Lucid Skrevet 3. august 2012 #2 Skrevet 3. august 2012 Har ikke lagt merke til det, men det kan vel kanskje ha noe å gjøre med at økonomien var langt annerledes når de var unge enn hva den er i dag..?
AnonymBruker Skrevet 3. august 2012 #3 Skrevet 3. august 2012 Er vel ikke alle som får så sinnsyke pensjonssummer heller? Hvis de er i den alderen Anonym poster: f303cb968faf82032a3b0571f3c76546 1
sauen87 Skrevet 3. august 2012 #4 Skrevet 3. august 2012 Det har nok med den økonomiske utviklingen å gjøre. Generasjonen som er våre besteforeldre ble gjerne født rundt krigstiden, og vokste opp uten så veldig mye penger. Mulighetene for utdannelse var ikke så store, og det tradisjonelle var at menn jobbet i industrien og kvinnene var hjemmeværende. Dette gir lavere formue og lavere pensjonsutbetalinger. Våre foreldre har hatt helt andre muligheter - det ble vanlig at kvinner var i arbeid og mange fler tok høyere utdannelse. Økonomien generelt har jo også hatt en enorm vekst siden 70-tallet, foruten et par heftige kriser. Jeg tror nok mange av våre besteforeldre sitter på endel formue, men da gjerne mer i form av bolig og eiendom. I tillegg har nok den eldre generasjonen mindre ting og er mindre opptatt av å skifte ut møbler osv, fordi de vokste opp i en tid da det var mye vanskeligere å få endene til å møtes. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå