Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Lurer på om jeg har rett til egenmelding når jeg er syk? Jeg jobber i et vikarbyrå (men slutter på onsdag - da er flytter jeg utenlands). Skal egentlig jobbe i morgen, men har vært så dårlig i helgen og vil helst bli hjemme...men så er det disse pengene, da, som jeg ikke vil gå glipp av...

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/67894-egenmelding-n%C3%A5r-jeg-er-vikar/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det har du. De fleste vikarbyråer har imidlertid krav om at du må ha jobbet et visst antall timer/uker/måneder før du kan bruke egenmelding (står i kontrakten din). Har du sykemelding får du lønn under sykdom selv før du har nådd dette antallet, men også her pleier vikarbyråene å ha krav om at du må ha vært ansatt en viss periode (oftest 2 uker har jeg sett).

Æsj, det stemte ikke - selvom jeg sjekket i personalhåndboken, hvor det står: Du må ha vært i arbeid hos oss i minimum 2 måneder før egenmelding kan benyttes.

Jeg har jobbet hos dem (vikarbyrået) siden i sommer, og gikk da ut i fra at det gjaldt meg. Men neida - man må ha jobbet i to måneder hos en enkelt arbeidsgiver(!)...Utrolig dårlig gjort, spør du meg! Jeg har jobbet hos flere forskjellige arbeidsgivere de siste ukene, steppet inn på samme dags varsel. Før det jobbet jeg i fem måneder hos en annen arbeidsgiver.

Arrogant kjerring (refererer til min konsulent). :-x

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...