Gå til innhold

egenmelding når jeg er vikar?


Holly Hobbie

Anbefalte innlegg

Lurer på om jeg har rett til egenmelding når jeg er syk? Jeg jobber i et vikarbyrå (men slutter på onsdag - da er flytter jeg utenlands). Skal egentlig jobbe i morgen, men har vært så dårlig i helgen og vil helst bli hjemme...men så er det disse pengene, da, som jeg ikke vil gå glipp av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det har du. De fleste vikarbyråer har imidlertid krav om at du må ha jobbet et visst antall timer/uker/måneder før du kan bruke egenmelding (står i kontrakten din). Har du sykemelding får du lønn under sykdom selv før du har nådd dette antallet, men også her pleier vikarbyråene å ha krav om at du må ha vært ansatt en viss periode (oftest 2 uker har jeg sett).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer med 2 uker (hos de jeg har vært hos i hvert fall) - og så må du melde fra både til vikarbyrået og opdragsgiver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, det stemte ikke - selvom jeg sjekket i personalhåndboken, hvor det står: Du må ha vært i arbeid hos oss i minimum 2 måneder før egenmelding kan benyttes.

Jeg har jobbet hos dem (vikarbyrået) siden i sommer, og gikk da ut i fra at det gjaldt meg. Men neida - man må ha jobbet i to måneder hos en enkelt arbeidsgiver(!)...Utrolig dårlig gjort, spør du meg! Jeg har jobbet hos flere forskjellige arbeidsgivere de siste ukene, steppet inn på samme dags varsel. Før det jobbet jeg i fem måneder hos en annen arbeidsgiver.

Arrogant kjerring (refererer til min konsulent). :-x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...