Gå til innhold

Plan faddere


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei!

Noen her som er plan fadder? Jeg vurderer veldig sterkt å bli det. Har så lyst å hjelpe noen.

Kan noen fortelle litt om det? Hvor lenge binder man seg for å være fadder? Får du ofte brever fra ditt fadderbarn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Betaler 220 kr mnd. Får noe igjen på skatten, altså er det staten som finansierer en del av det du gir bort av fri vilje...

Tror ikke du binder deg for en viss periode.

Skulle fadderbarnet ditt bo i en by hvor de ikke lenger trenger Plan, får du automatisk et nytt barn. Sier du opp fadderbarnet må du sende tilbake bildene du har fått av barnet.

Jeg får brev/tegninger sånn innimellom, rundt en gang i året kanskje? Ikke sjeldnere. Hvilket minner meg på at kanskje jeg burde sende noe snart...

Barnet får ikke pengene du gir, samfunnet får pengene. Barnet er mer et symbol, et holdepunkt for deg som fadder, noe som gir tilknytning og lyst til å følge med på hva som skjer i lokalsamfunnet.

Les mer på

www.plan.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke hvor mye jeg får igjen. Da jeg betalte 195 kr mnd mener jeg å ha fått igjen 900 på skatten. Altså nesten halvparten av hva jeg betalte. Nå når jeg betaler 220 kr mnd får jeg vel mer tilbake, men jeg husker ikke hva jeg fikk i fjor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å få igjen noe på skatten må man i alle fall melde i fra hva man har rett til å få igjen noe for.. Man må føre det opp på selvangivelsen, så man må kunne reglene i alle fall litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får alle dette igjen på skatten?

Når man har betalt full pris et helt år ja. Blir redusert dette året ettersom de to første mnd allerede er gått. Hos meg går det automatisk på selvangivelsen. Får også papirer hvert år fra plan om hvor mye jeg har krav på i avdrag og hvilken post det hører til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...