Gå til innhold

.Bestille reise til Tyrkia

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Heii!

Jeg og min kjæreste har utrolig lyst til å ta oss en uke i Tyrkia i sommer, men ingen av oss har noen særlig erfaring når det kommer til bestilling av billetter / hotell osv, så jeg håper at noen der ute kan hjelpe oss litt.

Vi hadde håpet å kunne bestille billett direkte fra Kristiansund til Tyrkia (Side), men om dette ikke er mulig så er vi åpen for billett fra Molde i alle fall.

Hvor bør vi bestille flybillett fra (nettside), og hvordan skal vi gjøre det med bestilling av hotell (for å få det billigst mulig)?

Bør vi kjøpe sånn fly-hotell pakke slik at alt er samlet, eller bør vi bestille hotell separat fra flybilletten. I så fall, hvor bestiller vi hotell?

Vi hadde tenkt oss å bo på et hotell i område som heter "Side" i Tyrkia.

Tusen takk for tips og informasjon!

Anonym poster: b412d5b9145a00f3b68b563c98b45bb4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bestiller ofte seperat da vi har mulighet til dra med Ryan Air. Skjekk solfaktor.no eller restplass.no for pakke/charter. Disse er samlesider for flere charterselskaper. Skjekk finn.no for flypriser. En god side for hotellbestilling er booking.com. Brukt denne mange ganger, er uslåelig på pris. En annen god side for hotell er easytobook.com. Når du har sammenlignet charter fra f.eks solfaktor med fly og hotell hver for seg så ser du fort hva som lønner seg. Jeg syns ofte det lønner seg å bestille separat.

Fra medio august får du jo charter knakende billig og det er jo kjekt med tanke på at man får guide og buss med i prisen.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har funnet ut at det blir kostende 9000 kroner for 7 dager i Tyrkia (hotell + 2x flybilletter) hvis vi bestiller flybillett og hotell separat (har funnet et hotell vi liker).

Det står, dog, ingenting om busser til og fra hotellet. Noen som vet hvordan dette fungerer?

Må man bestille buss på forhånd eller står det busser klar ved flyplassen som kan ta deg til hotellet? Jeg regner i så fall med at man får vekslet litt penger på flyplassen slik at man har penger å betale med.

Og så fant vi ut at det blir kostende 8000 kroner for 7 dager i Tyrkia hvis vi bestiller charterpakke via "restplass.no", men det hotellet som var med i denne pakken var ikke noe særlig idyllisk, så jeg tror vi tar sjansen på å spytte inn en ekstra tusenlapp for å få det hotellet vi vil ha.

Uansett, hvis noen kunne fortalt meg hvordan det fungerer med busser til og fra hotellet, og eventuelt kommet med noen kommentarer angående prisene som jeg har funnet, så ville det vært flott.

Edit: vi hadde egentlig håpet på å få 10 dager i Tyrkia, men det ser ikke ut som om det er mulig.

AnonymBruker
Skrevet

hvilket hotell skal dere på?

Anonym poster: 32399dfcd854a14714db4e1c1d4c7076

Skrevet

Om du kjøper hotell og fly separat, må du vanligvis komme deg til hotellet på egen hånd, det være seg med kollektivtransport eller taxi. Du kan også sjekke direkte med hotellet om de tilbyr transfer.

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg lurer på en ting!

Jg har lest at det er visumsplikt for alle norske statsborgere i Tyrkia, mr hva betyr egentlig det? Må jeg bestille et eller annet bevis, eller betyr det at vi må ha med pass?

Noen som vet hva dette betyr?

Skrevet

Du får vel kjøpt turistvisum på flyplassen (Antalya) inntil 30 dager tror jeg.

Jeg er ikke helt sikker selv.

AnonymBruker
Skrevet

Er du sikker på at du ikke skal ta med deg mamma, TS?

Anonym poster: 969615223b8c9264087d3f865fbcc747

• Liker 1
Skrevet

Først og fremst: Du MÅ ha med pass!! Dette gjelder uansett hvor du skal reise, foruten Sverige og Danmark.

Visum kjøper du på flyplassen i Tyrkia. Så vidt jeg husker koster det 15 euro per pers. Du må ha med kontanter.

Med mindre du reiser med et reiseselskap der du kan bestille busstransport sammen med reisen, må du ordne dette selv.

Skrevet

Heii!

Jeg og min kjæreste har utrolig lyst til å ta oss en uke i Tyrkia i sommer, men ingen av oss har noen særlig erfaring når det kommer til bestilling av billetter / hotell osv, så jeg håper at noen der ute kan hjelpe oss litt.

Vi hadde håpet å kunne bestille billett direkte fra Kristiansund til Tyrkia (Side), men om dette ikke er mulig så er vi åpen for billett fra Molde i alle fall.

Hvor bør vi bestille flybillett fra (nettside), og hvordan skal vi gjøre det med bestilling av hotell (for å få det billigst mulig)?

Bør vi kjøpe sånn fly-hotell pakke slik at alt er samlet, eller bør vi bestille hotell separat fra flybilletten. I så fall, hvor bestiller vi hotell?

Vi hadde tenkt oss å bo på et hotell i område som heter "Side" i Tyrkia.

Tusen takk for tips og informasjon!

For meg ser det ut til at dere ikke er særlig reisevant, så jeg ville anbefale dere å bestille chartertur, hvor "det meste" er inkludert. Ser det går charter fra Molde til Antalya, derfra går det buss til Side.

Gå inn feks på restplass.no eller finn.no, på finn må du velge "pakkereiser", deretter legge inn dato, reisetidspunkt osv. Når du kommer til selve bestillingen, kan du velge om du vil ha mat på flyet, om du vil ha transport til/fra flyplass til hotell, om du vil ha reiseforsikring osv. Etterhvert som du gjør valg, vil du finne totalsum. Vet ikke når du har tenkt å reise, men har du mulghet å vente til etter 20. august, så vil du finne betydelig billigere billetter (etter skolestart).

Dere MÅ begge ha pass, visum kjøper du på flyplassen i Antalya og koster 15 Euro pr.pers. Det kan IKKE batales med norske kroner, heller ikke kort. Visum er bare "et frimerke" som limes inn i passet. I tillegg MÅ dere ha reiseforsikring.

Jeg gjorde et enkelt søk på finn, og fikk opp flere alternative hotell i Side, 3-4 stjernes, til rundt 6000 kr for to. Da var avreisetidspunkt 23. august.

Skrevet

Når jeg søkte litt rundt på fly til Tyrkia fra Molde, fant jeg mange under 2000 kr per pers inkludert fly og hotell. Søkte på finn. Er virkelig ikke noe stress! Visum kjøper du med en gang du går inn på flyplassen i Tyrkia (før passkontroll), det koster 15 euro. Anbefaler å ta ut tyrkiske lire for resten av oppholdet der nede. Side er en trivelig plass, jeg fløy dit fra Molde nå i juli.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...