Gå til innhold

Er det greit å "hærme"?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå er jeg i 20-årene, men jeg har en venninne som må ha alt jeg har. Hun går rett bak meg når vi er på shopping og velger nøyaktig de samme tingene som jeg kjøper. Hun må ha lik telefon, nettbrett, ha samme meninger og skal vi noe sammen blir jeg pepret med 20 meldinger om hva jeg skal ha på meg, søkk at hun kan ha noe lignende.

Dette irriterer meg ganske mye, men jeg kjefter på meg selv fordi det er jo like barnslig å bli sint over slike ting også. Hva tenker dere? Er "hærming" akseptert blant voksne eller har man lov til å bli litt irritert?<br /><br /> Anonym poster: d932f90fbccfc5abb329914c0c8713a5

Videoannonse
Annonse
Gjest finurlig
Skrevet

Jeg ville nok tatt det opp med henne, må jo være utrolig slitsomt! Prøver hun å etterligne deg personlighetsmessig også?

Gjest Slowpoke
Skrevet

Høres veldig travelt ut. For meg så hørest det ut som om hun kanskje sliter litt med selvtilliten slik at hun føler hun må etterligne andre for å bli godtatt. Har du prøvd å spørre henne hvorfor hun er slik?

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Nei, har ikke tatt det opp med henne fordi jeg føler at det vil virke innbilsk å si "prøver du å være meg?".

Vi har ganske ulike livssituasjoner og veldig ulike personligheter og generelt sett er vi veldig ulike. Men når vi er med hverandre skal hun plutselig ha alt det samme. Det føles litt irrasjonelt å irritere seg over det også.<br /><br /> Anonym poster: 82674cae98bd7ea1fc7de2291b4b58b8

Skrevet

Om hun spør hvilke klær du skal ha så forteller du hva du tenkte å ta. men så tar du på deg noe annet. og om hun spør hvorfor du ikke bruker det du egentlig skulle sier du bare at du ombestemte deg, og at du fant noe annet som var mer komfortabelt eller passet seg bedre for anledingen.

Det er kanskje slemt, men det kan hende hun synes det er greit om hun får komplimenter for antrekket sitt. eller så kan jo du spørre henne en annen gang bare for å se hva hun svarer. for da vet du hva hun velger, så du kan velge noe annet :)

• Liker 2
Skrevet

Høres litt slitsomt ut ja. Kanskje du bare har sabla god smak og er skikkelig kul? :tommelopp:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Høres litt slitsomt ut ja. Kanskje du bare har sabla god smak og er skikkelig kul? :tommelopp:

Haha, kanskje det ;)

Men har litt lyst til å være meg alene uansett, selv om det ikke er ting som definerer meg selvfølgelig. <br /><br /> Anonym poster: 82674cae98bd7ea1fc7de2291b4b58b8

Skrevet (endret)

Haha, kanskje det ;)

Men har litt lyst til å være meg alene uansett, selv om det ikke er ting som definerer meg selvfølgelig. <br /><br /> Anonym poster: 82674cae98bd7ea1fc7de2291b4b58b8

Skjønner det godt. Synes Fågel hadde et godt forslag. Oppmuntre "individualismen" hennes.

Endret av Cordelia
Skrevet

Mamma har en venninne som også er slik(og de er i 40-årene), om hun ser at mamma har kjøpt seg nye øredobber fks. så går hun i vei dagen etter og kjøper maken. Fniser det bort med at hun kjøpte maken fordi "de var på tilbud, så jeg måtte bare kjøpe de, hehe." osv. Om de er på butikken i lag så går venninnen bak mamma og tar de samme varene som mamma velger. Mamma synes det er utrolig plagsomt, men hun tør heller ikke si noe pga. å virke innbilsk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...