Feminist1 Skrevet 1. august 2012 #1 Skrevet 1. august 2012 Vet ikke om det er riktig sted å poste, men får prøve: Hei! Har den stygge uvanen av å bite negler, dette gjør jeg enten ubevisst eller at jeg føler meg "tvunget" til å gjøre det. Vet ikke hvorfor. Uansett så ser det ikke særlig pent ut, og i det siste så har jeg slitt med å gjøre enkle ting siden jeg ikke kan bruke neglene mine. Fingrene har blitt avstumpet på en måte Så... jeg lurer på om det er noen her som vet hva man kan gjøre for å slutte å bite negler -eller å bite mindre. Takk på forhånd
Gjest foremma Skrevet 1. august 2012 #2 Skrevet 1. august 2012 tenk på hvor grusomt ekkelt det egentlig er. æsj, får frysninger i hele meg bare av tanken, sorry
Testosteron Skrevet 1. august 2012 #3 Skrevet 1. august 2012 Jeg brukte neglelakk (selv om jeg var gutt), og så lot jeg neglene bli skikkelig lange. Jeg lot det gå sport i det. Det så jo rart ut, men jeg ble kvitt neglebitingen ihvertfall
Feminist1 Skrevet 1. august 2012 Forfatter #4 Skrevet 1. august 2012 tenk på hvor grusomt ekkelt det egentlig er. æsj, får frysninger i hele meg bare av tanken, sorry Synes selv at det er ekkelt, tenker ikke over det. Gjør det hvis jeg f.eks. leser en bok eller til og med når jeg sover Jeg brukte neglelakk (selv om jeg var gutt), og så lot jeg neglene bli skikkelig lange. Jeg lot det gå sport i det. Det så jo rart ut, men jeg ble kvitt neglebitingen ihvertfall Hmm kan jo bruke neglelakk hele tia, men vet ikke om jeg har blitt hindret av det før. Kan jo evt. prøve å finne et middel som er direkte vondt, eller kanskje til og med giftig
Gjest Bobler Skrevet 1. august 2012 #5 Skrevet 1. august 2012 Har bitt negler i over 10 år. Ufattelig ekkel uvane, som jeg pluttselig sluttet med i juni, den dagen farmor døde. Vet ikke om det har en sammenheng. Men ting jeg har prøvd tidligere er: - God-negl på neglene og neglbåndet. Det smaker pyton. - Gummistrikk rundt hånden, som jeg dro i hver gang jeg beit eller følte for å bite. - Klarlakk. Så beit jeg av klarlakken i stedet for neglene. - Fin neglakk, filing og ta vare på neglene. Ha alltid fil tilgjengelig. For min del hjalp ingenting. Bare sluttet, helt uten videre. Nå som jeg har fått lange fine negler så ser jeg hvor stygt det er. Jeg beit intenst, hadde nesten ikke negler og de var dødsstygge. Nå har jeg ny farge på neglene annenhver dag og beundrer dem skikkelig
AnonymBruker Skrevet 1. august 2012 #6 Skrevet 1. august 2012 Jeg satt på sånne acrylnegler i negstudio. De går det ikke an å tygge på. De er så tjukke, så det var helt merkelig. Hadde på de i et par mnd, og da var vanen brutt. Har ikke bitt negler siden, og det er vel rundt 10 år siden. Neglene blir skikkelig svake etter man har hatt på acrylnegler da, for de filer de skikkelig tynne, men når det er vokst ut er mine blitt sterkere og penere faktisk. Anonym poster: 37219f3384e22e21eb0a8672e17db2e7
Minya Skrevet 3. august 2012 #7 Skrevet 3. august 2012 Jeg aner ikke hvordan jeg klarte å slutte å bite negler egentlig. Jeg hadde bitt i over tjue år, da jeg ble skikkelig syk med influensa og halsbetennelse, pluss at jeg var midt oppi et brudd fra et langt forhold. Midt oppi det hele oppdaget jeg at jeg hadde sluttet å bite negler og at neglene mine endelig ble lange, så da fortsatte jeg liksom bare med det i stedet for å bite. Kjøpte meg en neglefil og filte ned i stedet for å bite dem av.
Gjest annemor30 Skrevet 3. august 2012 #8 Skrevet 3. august 2012 Det er ingen hokuspokus! Bare og slutte det! Det er faktisk ikke verre enn og bestemme seg for å gi seg. Det gjorde jeg for 20 år siden,og det har vart.
The Kitten Skrevet 3. august 2012 #9 Skrevet 3. august 2012 Søsteren til ei venninne sluttet å bite negler på følgende måte. Først ga hun seg kun lov til å bite negler mens hun var hjemme. Så fikk hun bare lov til å bite negler i noen av rommene. Gradvis gikk hun ned til færre rom. Til slutt glemte hun det helt.
The Kitten Skrevet 3. august 2012 #10 Skrevet 3. august 2012 Det er ingen hokuspokus! Bare og slutte det! Det er faktisk ikke verre enn og bestemme seg for å gi seg. Det gjorde jeg for 20 år siden,og det har vart. Noen av oss biter negler veldig ubevisst. 1
Gjest Tekola Skrevet 3. august 2012 #11 Skrevet 3. august 2012 Jeg ville spare ut pene negler til bryllupet vårt. Så, når de var lange nok, fikk jeg dem stelt og fikk på shellac. Jeg fikk så mange komplimenter for neglene mine og kjente på hvordan det var å ikke være flau over neglene mine og siden har jeg bare bitt dem et par ganger, men da for å korte dem ned. Ikke tilbake til den samme gnagingen i det hele tatt. Det er så godt å ikke ha vondt i fingertuppene!
Gjest annemor30 Skrevet 3. august 2012 #12 Skrevet 3. august 2012 Noen av oss biter negler veldig ubevisst. Jeg gjorde også det,men skjønte at det var jeg selv som beit når de ble kortere og kortere og styggere og styggere;)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå