Aprilis Skrevet 11. januar 2014 #1721 Del Skrevet 11. januar 2014 God morgen og god helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 11. januar 2014 Forfatter #1722 Del Skrevet 11. januar 2014 God morgen og god helg ja! Når TM skal på skolen må hun vekkes mellom 6.30 og 6.45. Når helga kommer er hun lysvåken kl 5.30, dagen idag intet unntak. Heldigvis hadde hun vett på å holde seg på rommet sitt og kikka i et blad og holdt litt på med Barbie i senga. Da kunne jeg lese videre i boka mi. For selv har jeg vært våken siden kl 4.... Er godt over halvveis i "Drømmehjertet" og den er veldig anderledes enn jeg trodde, på en positiv måte. Jeg gleder meg veldig til å lese de andre bøkene av Cecilia Samartin! Spørs om ikke det blir en tur innom biblioteket idag ja... Kjekt å ha en bok til liggende, mener jeg... Jeg har ikke kikket innom her på et par dager, onsdag begynte jeg å se GilmoreGirls. Jeg har sesong 1,2,3 og 4 og har sett en episode nå og da, men nå har jeg (bokstavelig talt) blåst støvet av sesong 1 og begynt å se. Det er feel-goodTV på sitt mest fornøyelige. Pute i ryggen, pledd over fanget og et par episoder... Torsdag var jeg og traff en "klasse-mamma" for kaffe og prat. Hun pleier å være på strikkecafeen jeg går på, så vi kjenner litt til hverandre fra før av. I tre timer satt vi og prata om alt mulig, veldig koselig. Igår var med søsterG og så på at hun gjorde et par nødvendige innkjøp på et kjøpesenter. Det ble t.om sushi til lunch og kaffe mocca etterpå. Det passet meg ypperlig for jeg har hatt lyst på begge deler ganske lenge... Hjemme rakk jeg akkurat det aller nødvendigste av husarbeid før jeg hentet TM og vi gikk hjem, bakte pitabrød og laget taco. Det har vært noen fine dager. Idag er det bowling på planen. SøsterG, svogerØ og barna blir med samt venninneSA og ungene hennes. Andrè skal på julebord i kveld og så da blir det nok litt mer GilmoreGirls tenker jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 11. januar 2014 #1723 Del Skrevet 11. januar 2014 God helg MarianneE. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 11. januar 2014 #1724 Del Skrevet 11. januar 2014 Har du sett hele Gilmore Girls sesongen før da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 11. januar 2014 Forfatter #1725 Del Skrevet 11. januar 2014 Kom halvveis i sesong 3 da jeg "datt av lasset" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mia83 Skrevet 11. januar 2014 #1726 Del Skrevet 11. januar 2014 Gled deg til resten av bøkene til Cecilia Samartin 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 11. januar 2014 Forfatter #1727 Del Skrevet 11. januar 2014 Har vært å lånt to til på biblioteket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 11. januar 2014 #1728 Del Skrevet 11. januar 2014 Har vært å lånt to til på biblioteket. Hvilke da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 12. januar 2014 Forfatter #1729 Del Skrevet 12. januar 2014 La Peregrina og Salvadorena. Jeg er våken og venter på Andre som er på vei hjem fra byen etter julebord. Sover ikke godt før alle er i hus... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 12. januar 2014 Forfatter #1730 Del Skrevet 12. januar 2014 Du vet mannen har vært på julebord når du føler du må være forsiktig med åpen ild inne... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 12. januar 2014 #1731 Del Skrevet 12. januar 2014 God søndag til dere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aprilis Skrevet 12. januar 2014 #1732 Del Skrevet 12. januar 2014 Du vet mannen har vært på julebord når du føler du må være forsiktig med åpen ild inne... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 13. januar 2014 Forfatter #1733 Del Skrevet 13. januar 2014 Da er vinteren kommet med -11 grader gitt! Et par milimeter med snø har vi også fått. Gårsdagen med han som kom fra julebord gikk bedre enn fryktet. En "klasse-mamma" sendte SMS om vi ville komme bort til skolen i 11.45 tida så jentene kunne leke i de nye lekeapparatene som har kommet. Det gjorde vi (redda meg fra å leke med Barbie...) og var hjemme igjen litt over kl 13, da satt en blid og fornøyd mann og spiste frokost. Vi var litt kalde så jeg lagde Kryddermelk istedet for kakao. Reiste til søsterG&familien med ferdig hyrdepai og hjemmelaget hvitløkssmør og ventet på at mamma skulle komme fra Nesbyen. Hu mor kom, men hva ER det med foreldre? Jeg mener... man er glad i foreldrene sine fordi de er foreldrene dine, men tiltross for at jeg ikke har sett mamma på 6 mnd satt jeg og irriterte meg grønn over henne, uten at jeg ikke engang viste HVA jeg irriterte meg over... Hørtes kjent ut? Skal treffe mamma&søsterG på Husfliden kl 10.30 og så blir det JonasB lunch etterpå. Må få kjøpt noen nye thights til TM i byen også. Egentlig har jeg lyst til å shoppe til megselv og, men det er egentlig ingenting jeg trenger og det var det der med å ikke kjøpe annet enn det man trenger da... Kos dere idag damer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 13. januar 2014 #1734 Del Skrevet 13. januar 2014 Jeg har samme problemet, bare med svigermor... Men så slipper hun den ene kalkulerte bomben etter den andre også rettet mot meg når mannen forlater rommet, litt sånn diskret.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 13. januar 2014 Forfatter #1735 Del Skrevet 13. januar 2014 Mor lånes ut mot henting... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 13. januar 2014 #1736 Del Skrevet 13. januar 2014 hold ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mia83 Skrevet 14. januar 2014 #1737 Del Skrevet 14. januar 2014 Jeg anbefaler deg å lese Senor Peregrino før La Peregrina. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliane Skrevet 14. januar 2014 #1738 Del Skrevet 14. januar 2014 Jeg blir heldigvis ikke like fort irritert på mamma som du blir, men av og til kjenner jeg jeg blir helt fjortis av å være sammen med henne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 14. januar 2014 Forfatter #1739 Del Skrevet 14. januar 2014 Jeg anbefaler deg å lese Senor Peregrino før La Peregrina. Takk for tipset! Skal huske på det! Da begynner jeg å lese Salvadorena som neste bok. Jeg blir heldigvis ikke like fort irritert på mamma som du blir, men av og til kjenner jeg jeg blir helt fjortis av å være sammen med henne. Å, jeg kjenner meg SÅ igjen i det.... Det har vært greit med mamma egentlig asså. Traff henne et par timer på søndag og et par timer igår. Alt var helt greit helt til mamma åpnet munnen i denne situasjonen: Vi -søsterG, mamma og jeg- var på kjøpesenteret. SøsterG skulle kjøpe en bursdagsgave, jeg thights til TM. Tilfeldigvis gikk vi innom BRleker og jeg kikket etter en Barbie TM ønsker seg. Tanken var å vise den til mamma med tanke på TM sin bursdag. Ikke at jeg hadde tenkt at den skulle kjøpes nå, men når spørsmålet om TM og bursdagsgave kommer opp kunne jeg minne henne på denne. Vi så den ikke, men jeg viste henne Mariposa, en Barbie hun fikk av broder'n til jul, og fortalte hvor glad TM var. Jeg gikk til kassa og spurte om denne spesielle Barbien er en Barbie de pleide å ha inne siden jeg ikke så den. Da kom det fra mamma; Høyt og tydelig med en stemme som jeg forstod at var ment som spøk: "Ja, det er tydelig at hun er enebarn så utrolig bortskjemt som hun er" Jeg svarte ikke, men jeg så at hun i kassa reagerte veldig, og jeg ventet lenge med å si noe. Jeg tenkte at nå kan du stå der og høre på hva du har sagt. På vei ut av butikken sa jeg til mamma (og det var med gråten i halsen) at det siste hun er, er bortskjemt for det har vi ikke råd til. Mamma bare så på meg og sa at det viste hun, og det var derfor hun sa det som en spøk. En uskyldig greie egentlig, men det pirka borti noe sårt ang penger og manglende jobb og det burde hun skjønt. Og... TM ER ikke bortskjemt, vi føler noen ganger at vi ikke strekker til og kan gi henne det hun trenger knapt, og det var vel derfor jeg reagerte så veldig. Hadde hun vært det ville det vært mer greit å si noe, men slik det utsagnet kom, og måten det kom på... Gikk og irriterte meg lenge over det samt at jeg irriterte meg over at jeg irriterte meg over det. Som vanlig syntes søsterG at jeg overdrev veldig... Hun reiser igjen idag (om ikke hun er på vei allerede) så det var fort gjort kan man si... Ute snør det, kunne t.om ta akebrettet til skolen idag, og jeg skal fylle dagen med GilmoreGirls, strikketøy og et godt teppe... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mia83 Skrevet 14. januar 2014 #1740 Del Skrevet 14. januar 2014 Man sier virkelig ikke sånt inne i en butikk selv om det bare er for spøk!!! skjønner godt at du reagerte! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg