Gå til innhold

Anekdotene del2

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva anser du som rett type til formålet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde en pakke semper grov som jeg brukte.

Får liksom ikke til noe annet enn rundstykker med dette melet, men siden jeg har 4-5 pakker stående etter at svigers kjøpte feil i Sverige en gang tok jeg en sjans.

De ble bleike, rå og triste saker.

Men, nå har jeg kjøpt en pakke semper mix og gir det et nytt forsøk.

Rapport kommer... ;)

Skrevet

Rydder sammen jula.

Litt vemodig...

Skrevet

Oj.. vellykkede pitabrød til avkjøling på benken!

:)

Skrevet

:tommelsmil:

Jeg skal rydde bort jula i morgen. Tok bort en del i går, men det flotte treet skal stå til i morgen. Kjenner det blir litt trist å ta det ut.

Jeg er også værdeppa. Makan til drittvær. Jeg tror ikke jeg har vært utendørs annet enn ut og inn av bilen på flere uker. Også er det så forbaska mørkt hele tiden! :sukk:

Skrevet

Da er jula pakket bort her og.

Skrevet

:tommelsmil:

Jeg skal rydde bort jula i morgen. Tok bort en del i går, men det flotte treet skal stå til i morgen. Kjenner det blir litt trist å ta det ut.

Jeg er også værdeppa. Makan til drittvær. Jeg tror ikke jeg har vært utendørs annet enn ut og inn av bilen på flere uker. Også er det så forbaska mørkt hele tiden! :sukk:

Ja, jeg skjønner hva du mener.

Jeg må gå over til byen idag og levere papirer hos politiet for å få vandelsattest, men nå bøtter det ned og blåser.

Frister ikke så veldig å gå over brua nå nei, men ut må jeg uansett så da er det vel kanskje like greit å få det unnagjort med en gang?

Frister jo å heller bytte gardiner, støvsuge og vaske opp først.

Kan jo hende det bedrer seg veldig snaaaaart?

Vi var på juletrefest i cøliakiforeningen igår.

Det var hyggelig, men litt... stusselig i forhold til det som har vært tidligere.

Hyggen kom fra selskapet rundt bordet igrunn.... og et stort kakebord med bare glutenfritt.

Fint med klovn til barna, men kunne ikke klovnen hatt et nytt nummer istedet for det han brukte for et år siden...

Og hva var greia med en 0,5l brusflaske pr familie? Skulle man ha mer kostet det 20kr pr flaske i tillegg til de 50kr pr person vi betalte for å delta.

Men jøss da, gode kaker og hyggelig selskap, godtepose til barna.

Skrevet

Dagens plan: Gå tur, sende tilbake skallbukse til Ellos, handle og etter det kjenner jeg at jeg egentlig bare har lyst til å sitte under et teppe og lese bok.

Skrevet

Du har begynt å lese Drømmehjerte. Hva synes du?

Skrevet

Her er det Solo av Rana Dasgupta som ligger øverst i bunken av bøker som skal leses. :opplyser:

Skrevet

Du har begynt å lese Drømmehjerte. Hva synes du?

Vel... jeg har lest 100 sider og synes den er fin, anderledes enn det jeg trodde- på en positiv måte.

Nå som jeg har gjort det jeg skal tenkte jeg og dra fram boka og lese litt.

Vi har blitt enige om en ting her hjemme.

Dette året skal vi bli beviste på pengeforbruk, på en måte...

Tenker at istedet for å kjøpe nytt skal vi bruke av det vi har. Jeg har et par typer bodylotion som ikke er så veldig gode, men de duger.

Istedet for å kjøpe ny flaske av favoritten fra Biothermm skal jeg heller bruke opp de ikke så gode men brukbare.

TM får ikke noe nytt med mindre hun trenger det, vi har 4-5 såpestykker liggende men foretrekker flytende såpe på pumpeflaske. Når disse er tomme blir såpestykkene dradd fram.

I kjelleren har vi en bærepose med stygge servietter som sjeldent blir brukt siden de ikke er av de peneste...

Kort sagt; Bruke opp det vi har før vi kjøper nytt.

Trodde vi var flinke, men har brukt et kritisk blikk rundt omkring her og ser at skuffer&skaper tyter over.

Jeg er kanskje ikke alene om det...? ;)

Skrevet

Her er det Solo av Rana Dasgupta som ligger øverst i bunken av bøker som skal leses. :opplyser:

Aldri hørt om verken forfatter eller bok.

Noe og anbefale?

Skrevet

Aldri hørt om verken forfatter eller bok.

Noe og anbefale?

Vet ikke. :vetikke: Skal gi rapport når boka er lest. Den så interessant ut da jeg leste på omslaget.

Skrevet

Vel... jeg har lest 100 sider og synes den er fin, anderledes enn det jeg trodde- på en positiv måte.

Nå som jeg har gjort det jeg skal tenkte jeg og dra fram boka og lese litt.

Jeg er kanskje ikke alene om det...? ;)

Jeg elsker bøkene hennes. Hun skriver så bra at man ikke klarer å legge den fra seg.

Du er ikke alene om det. Vi er fæle på å kjøpe alt tre ganger også har vi det hjemme. Kanskje man skulle bli litt flinkere til å bruke det man har først?!

Skrevet

Å tømme lageret for forbruksvarer av det nest-beste slaget høres ut som en fornuftig ting å gjøre i begynnelsen av året. :jepp:

Skrevet

Enig i den, Sauen.

Men hva er da den beste måten å starte året på, synes du?

Skrevet

For min del er vel det beste jeg kan gjøre i starten av året å tenke gjennom hva jeg faktisk har her i livet. Tenke gjennom hva jeg har som er godt og mindre godt. Ved å bli bevisst på hva jeg har, er det lettere å ta vare på det som gjør hverdagen min bedre. Og lettere å gi slipp på energityver som bryter ned.

Og i år var det bare en fornuftig ting å gjøre for min del, nemlig en total renovering av livet mitt...

Skrevet

Jeg skal også følge ditt eksempel MarianneE :jepp:

Skrevet

God helg til dere alle!

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...