MarianneE Skrevet 28. desember 2013 Forfatter #1661 Del Skrevet 28. desember 2013 Og til mitt forsvar var den opprinnelige bestillingslisten på rundt 1300kr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 28. desember 2013 #1662 Del Skrevet 28. desember 2013 Jeg har med vilje ikke gått inn på ellos.no etter jul. Farlig å gå inn der. Kan bli dyrt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 28. desember 2013 #1663 Del Skrevet 28. desember 2013 Nja... Jeg bestilte en skallbukse til meg selv siden jeg faktisk ikke har noen ordentlig utebukse. Og en genser, men med rabatt ble det rett over 700kr og det er greit. Har leita overalt etter en utebukse i rett størrelse men Ellos er eneste plassen jeg har funnet rett størrelse. Ah, jeg har faktisk en skibukse og jakke derfra som passer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 29. desember 2013 Forfatter #1664 Del Skrevet 29. desember 2013 Det håper jeg at jeg og har snart loffen, ihvertfall bukse... Jeg tenkte jeg skulle få sove lenge idag, men det viser seg at min "kjære" har funnet ut at å ligge halvveis over på min side av senga er en sikker vinner i dag. Så enten må jeg begynne å flytte på en sovende mann, eller så måtte jeg stå opp... Men både mann&barn sover enda så litt morgenro er ikke å forakte... Vet ikke om jeg har nevnt det før, men til jul kjøpte jeg meg boka "Trines Mat" og min gud som jeg elsker den boka! Fredag lagde jeg purre&potetsuppa, og idag skal jeg prøve meg på espressomousse til dessert. Middagen blir av den kjedelige typen; Pølse og potetstappe så da kan det smake med noe godt til dessert. (for "noe godt" har det jo vært så lite av i det siste liksom... ) Tror det er en bok som blir MYE brukt framover. Kanskje det og er en blogg -annet enn mamma sin- som jeg gidder å følge? Drosjeeieren Andrè kjører for pleier å ta med sjåførene sine på julebord i januar hvert år. Men i år er alle sammen invitert med følge på hytta hans på fjellet. Og den er ikke liten, her snakker vi utendørs jaccuzi for 12 personer og to etasjer... Problemet er at dette er bare "kanskje" for om ikke det er nok påmeldte så avlyses det og det blir tradisjonell middag og bytur istedet. Dette skjer da til helga alt. Uten barn, og det å få barnepass for en helg er ikke så lett, og ihvertfall ikke når det bare er "kanskje" og Andrè har jobbehelg da og må KANSKJE bytte jobbehelg, og vi er påmeldt juletrefest den helga og skal KANSKJE reise. Jeg har store problemer med ordet KANSKJE for jeg kan ikke fordra uvissheten. Jeg liker å vite- jeg liker å planlegge! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 29. desember 2013 #1665 Del Skrevet 29. desember 2013 Helt enig med deg. KANSKJE er et ord jeg ikke liker. Planlegging og konkrete ting å forholde seg til er det beste. Nemlig! God morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 29. desember 2013 Forfatter #1666 Del Skrevet 29. desember 2013 Espressomousse er laget og smakt på. Det smakte veeeeldig godt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 29. desember 2013 #1667 Del Skrevet 29. desember 2013 Den boka er gull! Har i tillegg oppdaget bloggen www.matpaabordet.com hun er helt rå på eltefrie brød, prøvde ut hennes pain au chocolat idag, men i rundstykkeform... Kanskje ikke himmelen for en med glutenallergi Men hu lager mye annet godt også, uten gluten... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 29. desember 2013 Forfatter #1668 Del Skrevet 29. desember 2013 Fordelen er jo at det meste kan gjøres glutenfritt på en enkel måte... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 29. desember 2013 Forfatter #1669 Del Skrevet 29. desember 2013 Beina opp i sofaen under et teppe, "Narnia og reisen til det ytterste hav " på TV og vin i glasset. God jul... bokstavelig talt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 29. desember 2013 #1670 Del Skrevet 29. desember 2013 Her har vi sett Charlie og sjokoladefabrikken og spist masse hjemmelagde karameller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 30. desember 2013 Forfatter #1671 Del Skrevet 30. desember 2013 Man blir mett av pasta med ost-og fløtesaus med bacon.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 30. desember 2013 #1672 Del Skrevet 30. desember 2013 Og akk, så godt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 31. desember 2013 Forfatter #1673 Del Skrevet 31. desember 2013 Veldig godt. Skal blåse støvet av Matboksen og legge ut litt oppskrifter der fremover. Tidlig oppe idag. Dagen igår var preget av hodepine og en rygg som ikke er bra enda. Så da klokka var 19.30 la jeg meg på sofaen under et teppe. Det endte med av og på søvn fram til 23.30. Vi var i seng igjen 1.30 og da var det ikke så enkelt å sove. Katta tok plass og vinden ulte. Så jeg har sovet og våknet i tre timer frem til jeg gav opp og da var klokka bare 5. Så da ble det bok... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 31. desember 2013 Forfatter #1674 Del Skrevet 31. desember 2013 1,5 kg kalkunbryst står i ovnen. Det skal kokes mandelpotet og lages soppstuing. Til dessert blir det hjemmelaget vaniljeis. Kvelden blir tilbragt hjemme bare oss tre. Det var igrunn det vi selv ønsket. Blir koselig det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 31. desember 2013 Forfatter #1675 Del Skrevet 31. desember 2013 Gode gud jeg er et naturtalent når det kommer til å steke kalkunbryst! Mer enn mett... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aprilis Skrevet 31. desember 2013 #1676 Del Skrevet 31. desember 2013 for bra kalkunbryst. Innom for å ønske deg et godt nytt år Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 1. januar 2014 Forfatter #1677 Del Skrevet 1. januar 2014 GODT NYTTÅR KJÆRE ALLE SAMMEN!!! Nytt år denne gangen og. På tampen av året blir jeg alltid litt ettertenksom og tenker litt på hva året har innebært og slikt. 2013 var året da ting kom seg mer på plass enn i 2012, den bra følelsen av tingene går litt på skinner... den kom for alvor. Men alt ble spolert da jeg mistet jobben. Det er synd, men 2013 er året jeg mistet jobben. Men, det er selvsagt mye annet positivt som har skjedd, men det kommer litt i bakhånd, det må jeg innrømme. Men, hvem vet... kanskje 2014 er året for suksess? Kvelden igår var hyggelig! Kalkunfileten ble utrolig vellykket og t.om TM som rynker på nesa av kjøtt spiste en skive. Fileten var på 1,4 kg så det ble meeeer enn nok igjen til middag idag og det holder nok til torsdag og. Skjønt, etter idag tror jeg ikke vi gidder dag 3 med samme middagen så da spørs det om ikke den kuttes i terninger, havner i fryseren og brukes i salater o.l.... Desserten ble hjemmelaget vaniljeis, vi hadde hvert vårt vinglass og litt julebrus. Ved 20tiden tok vi med TM ut og sendte opp et par raketter med henne. Hun er normalt redd for det meste men og holde stjerneskudd, og stå ved døra og se på raketter... det var skikkelig gøy! Med TM i seng sløva vi bare i sofaen og skåla ved midnatt for nytt år og 17år sammen. Og som de hardcore partyløvene vi er la vi oss 00.15 for da var vi trøtte. Ønsker for det nye året... Jeg ønsker å bli flinkere til å ta vare på meg selv både psykisk og fysisk. Ikke ha så lave tanker om megselv- det er ødeleggende for meg og kun meg. Bli flinkere til å se verdien av megselv. Og ang helga så er fremdeles alt "kanskje". Ingenting er avgjort enda. 2014 er her, la oss gjøre det beste ut av det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 1. januar 2014 #1678 Del Skrevet 1. januar 2014 GODT NYTT ÅR!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 1. januar 2014 #1679 Del Skrevet 1. januar 2014 Godt nytt år, MarianneE. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 1. januar 2014 Forfatter #1680 Del Skrevet 1. januar 2014 Godt nyttår til dere og! Juletreet er ute alt. Det var litt tidlig, men det mista så mye barnåler så vi måtte nesten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg