Gå til innhold

Anekdotene del2

Fremhevede innlegg

Skrevet

Oi, så spennende! :hoppe: Og innerst inne litt kjedelig for ungen, særlig hvis det er i dag som blir dagen..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner hva dere mener...

Vi har spist lunch med rundstykker, kakao og krem, mammas hjemmelaga sylte og hjemmelaget glutenfri leverpostei.

TM har markert jula med å i i tillegg dette ned trappa.

Skrevet

Jada, det ble en del tårer men det gikk da bra.

Jeg får ikke sove.

Har for mange tanker i hodet.

Julaften kunne ikke vært bedre.

Ribbe og pinnekjøtt som smakte nydelig, selskapet rundt bordet var koselig, multekrem og is til dessert.

Ungene oppførte seg eksemplariske og var mest opptatt av å leke i 2.egt før og rett etter middagen.

SMS fra mamma om at hun og mannen nå var blitt besteforeldre til vesle Matheo.

TM som endte opp med mye av det hun ønsket seg, og gråt nesten da hun pakket opp en bestemt Barbie (tror ikke hun har sluppet taket i den enda) fra min bror og sminkehodet fra søsterG og svogerØ.

Selv fikk jeg Nemi kalender bok (som jeg jo viste), penger og Bodum termokopp som jeg virkelig ønsket meg fra mann&barn. Gavekort på restaurant MED barnepass, nytt toastgriller, porselenskniver...

Vi var ikke hjemme før nesten 23.30

Og i ettermiddag skal vi til svigers og da blir det gaver derfra.

Det er en bra når man ikke får sove fordi man føler så takknemlighet over jula. :hjerte:

Skrevet

Oppe tidlig du.. Nyter stillheten i huset? :kaffekopp:

Skrevet

Absolutt.

TM var oppe kl 7 og har nå sittet på kjøkkenet i over en time med sminkehodet hun fikk igår.

Jeg storkoser meg med ny kokebok: Trines Mat som jeg fikk fra meg selv.

1. Juledag byr jaggu på fine morgener!

Skrevet

TM og kusineF sitter på kjøkkenet og bygger lego.

Andre, bestemødrene og svigermor sitter og ser litt på TV, svogerS og jeg ligger på hver vår sofa i finstua (!) mens svigerfar undersøker noe verktøy fra igår.

Jeg elsker jul... :hjerte:

Skrevet

Mann og barn sover enda.

Bare jeg er oppe og kan nyte kaffe, lesestoff og radioen.

:hjerte:

Skrevet

En gåtur på oss alle tre hjalp på den "stappa" følelsen...

Skrevet

jeg spiser frokost, brødskive med mammas hjemmelagede grove leverpostei.

Nam....

Andrè er på jobb, og TM ligger under dyna på sofaen og ser film.

Jeg sitter og lurer på hvordan jeg skal komme meg gjennom denne dagen. Har så utrolig vondt nederst i ryggen.

Egentlig vil jeg bare legge meg under dyna og :sukk: men vet at det gjør (bokstavelig talt) vondt værre.

Det beste er å holde seg i bevegelse.

Har en sånn varmende krem for å smøre, men det er så vanskelig å få til alene.... :ler:

Godt det er nok av småtterier å gjøre hjemme....

Vi skal på fest i kveld.

TM skal overnatte hos svigers, noe vi alle skal forresten siden festen er i nærheten.

Egentlig har jeg ikke så lyst til å gå på den festen, for det er julebord for taxiene, og jeg var med for to år siden og endte med et stivt smil og lite å bidra med i samtalen da det meste var taxirelatert.

Etter å vært der i tre timer var jeg SÅ glad jeg måtte reise fordi jeg skulle på jobb neste dag.

Andrè vil gjerne ha meg med, men det frister så utrolig lite.

Heldigvis blir det vist ikke røyket inne i år slik det ble sist gang jeg var med.

Da trodde jeg at jeg skulle omkomme av nikotinforgiftning. Litt tåler jeg jo, men langt over halvparten (og vi var nærmere 30 stykk) røyka inne i en liten stue... :pirat:

Huslige plikter, bytte en legoeske (TM fikk to like) og handle litt står på planen for idag før vi reiser opp til svigers alle tre.

Det og oppsyking til fest i kveld... :glare:

Skrevet

Hmpf.... Andre kom hjem fra jobb, så jeg reiste meg fra sofaen og nekter meg å være med.

Vistnok noe med å ta hensyn til meg selv eller noe sånt.

TM blir allikevel med til svigers så tilbringer de natta der. Jeg blir hjemme alene og kjenner at det igrunn ikke er så greit. Ikke når jeg hadde planlagt noe annet.

Skrevet

Det er liksom ikke noe problem å bli plutselig hjemme alene når du ender opp med sofasoving i tre timer...

Skrevet

:hug:

Uff, så kjedelig da.. :(

Masse egod bedring til ryggen din! :kose::perebrus::sjokolade:

Skrevet

Takk, merkelig nok ser det ut til at et varmt teppe rundt meg på sofaen har hjulpet.

Skrevet

Jeg skal si det er stille her hjemme uten mann&barn hjemme!

Egentlig alt for stille...

Jeg sitter og nettshopper hos Ellos, selvom jeg til syvende og sist kommer til å tenke at nei... jeg vil heller prøve klærne i en butikk, for så å slette hele greia.

Kanskje handle noe til TM.

Det er mye fint, men hver gang jeg har handlet der ender jeg alltid opp som halv-fornøyd og lover meg selv at jeg ikke skal hoppe i den fella igjen.

Allikevel så sitter jeg her... :sjenert:

Jeg er -som dere sikkert har fått med dere tidligere- ikke så flink til å nyte det å være hjemme alene, klokka er 9 og jeg er rastløs snart.

Begynner liksom og bli klar for å få hjem de to andre.

Enda jeg vet at Andrè nok ikke er våken enda, og at han ikke kommer til å tenke på hjemveien på noen timer enda.

Godt rommet til TM er bomba så jeg har noe å gjøre.... :sjenert:

Skrevet

Tok turen opp til svigers og satt og skrev handleliste.

"Hva skal vi ha til middag" endte med at svigermor og jeg reiste i butikken og jeg har nå satt en pizzadeig her hos dem, og her ser det ut til at vi blir fram til kvelden.

Koselig det.

:)

Skrevet

Høres koselig ut. :)

Tok fornuften overhånd og du lot være å bestille noe fra Ellos da?

Jeg sliter med det samme når jeg handler der. Det er enten for stort eller for lite eller for kort når jeg kjøper noe. :ler:

Skrevet

Nja... Jeg bestilte en skallbukse til meg selv siden jeg faktisk ikke har noen ordentlig utebukse. Og en genser, men med rabatt ble det rett over 700kr og det er greit.

Har leita overalt etter en utebukse i rett størrelse men Ellos er eneste plassen jeg har funnet rett størrelse.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...