Gå til innhold

Anekdotene del2

MarianneE

Anbefalte innlegg

Gangen er fin og julete nå, broder'n kommer hit om en liten stund og vi skal ut å kjøpe juletre idag.

:hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Juletre handel ble avlyst for det striregnet og bakken frøs til is.

Glatt er jo bare forbokstaven...

Istedenfor har jeg bakt tre brett med rundstykker, desverre mef gluten i. :(

Men jeg har fått tidenes sladder; svigerinneK og svogerS har tatt ut separasjon og skal skilles.

Det er jo synd at de ikke har fått det til å fungere men jeg tenker at det skal bli litt deilig å ikke måtte forholde meg til henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny bakedag idag; Denne gangen glutenfrie rundstykker.

Fikk akkurat sms fra broder'n med spørsmål om kaffe kl 12 og det passet bra, for jeg skulle vist vært på biblioteket for en uke siden og levert bøker.. :plystre:

Lurte på om jeg skal låne en ny bok, men vi får se, det har igjen hopet seg litt opp med blader jeg ikke har lest siden jeg er i en "lese bok og være glad" periode.

et Kamille, tre Stella, to juleblader... :sjenert:

Ang nyheten som kom igår om S&K så blir jeg litt frynsete.

Det gjelder ikke bare fordi det er dem, men når noen i nærheten skilles/flytter fra hverandre blir jeg livredd for mitt eget forhold.

Jeg tenker liksom; "De som var SÅ lykkelige får det jo ikke til, vi er ikke SÅNN lykkelige, når tar det slutt mellom oss da"

I sommer ble et par i nabolaget separert.

Alle kunne beskrive dem som perfekt for hverandre og om man hadde som mål å bli som et annet par var disse den perfekte målestokken.

Så viser det seg da at hun har hatt seg med en på si.

Da fikk jeg den samme tanken, nemlig at når H&M ikke fikk det til å funke, hvordan skal vi klare det da?

Vi har holdt sammen i snart 17 år ( :daane: ) og vi begge kan ikke tenke oss noe annet, men allikevel blir jeg redd...

Men kanskje er ikke den synlige lykken ekte noen ganger.

Kanskje er det et skuespill?

Vi er bestevenner men er hissige og kan kjefte og smelle i to minutter så ler vi av det etterpå.

Det har bekymret meg tidligere at vi er slik for jeg ser at vi kunne unngått SÅ mange konflikter ved å ordlegge oss litt anderledes/ spørre "Hva mener du nå" osv...

Men kanskje er det sunt allikevel?

Lurer litt på hva er det vi har gjort riktig som tydelig får det til å funke, når "alle" ser ut til å rakne noen ganger.

Førøvrig kom julestemningen i hodet på meg i morges.

:)

:tree:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere klart dere 17 år uten stor dramatikk klarer dere nok 50 til. :) Jeg syns også det er rart at man går fra hverandre når man på et tidspunkt har vært så sikker at man både har giftet seg og fått barn, men det er jo mye man ikke vet. Kanskje de har vært veldig forelsket, men ikke helt får det til når forelskelsen legger seg? Jeg har litt tro på at jo mer smertefritt et forhold går hele veien, jo større sjanse er det for at man holder sammen resten av livet. Selvfølgelig må man gjøre en innsats og selvfølgelig må man krangle litt, men det skal ikke være slitsomt å være i et forhold. Og hvis man krangler og er venner igjen rett etterpå er det bare sunt, men hvis man krangler på en destruktiv måte der man er langsur og drar opp igjen gamle ting hver gang vil det bare ødelegge ting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror at alt for mange gifter seg og får barn alt for lett. Og jeg mener at det skal være litt konflikter og diskusjoner i et forhold. Man må tørre å si i fra til hverandre :jepp:

Slenger du over et rundtykke? :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke S&K barn sammen men hvert sitt barn på hver sin side.

Svigermor har vært innom en tur og da ble det litt prat om dette, og jeg får jo litt vondt av svigers og.

Den yngste sønnen deres vet og rote det til for seg selv igjen (Ja, jeg vet man må være to osv...)

Jaja...

Rundstykker er bakt og lagt i fryseren, kaffe med broder'n er tatt, bøker er levert på biblioteket, barn er hentet på sfo, mann&barn har fått middag, vært grei svigerdatter&mamma, barn har fått kveldsmat og fått i seng og jeg har kommet halvveis i oppvasken og har ryddet stua.

Planen var å pakke inn julegaver i kveld, men nå... uff... kan ta det i morra jeg. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere klart dere 17 år uten stor dramatikk klarer dere nok 50 til. :) Jeg syns også det er rart at man går fra hverandre når man på et tidspunkt har vært så sikker at man både har giftet seg og fått barn, men det er jo mye man ikke vet. Kanskje de har vært veldig forelsket, men ikke helt får det til når forelskelsen legger seg? Jeg har litt tro på at jo mer smertefritt et forhold går hele veien, jo større sjanse er det for at man holder sammen resten av livet. Selvfølgelig må man gjøre en innsats og selvfølgelig må man krangle litt, men det skal ikke være slitsomt å være i et forhold. Og hvis man krangler og er venner igjen rett etterpå er det bare sunt, men hvis man krangler på en destruktiv måte der man er langsur og drar opp igjen gamle ting hver gang vil det bare ødelegge ting...

Jeg tror at alt for mange gifter seg og får barn alt for lett. Og jeg mener at det skal være litt konflikter og diskusjoner i et forhold. Man må tørre å si i fra til hverandre :jepp:

Slenger du over et rundtykke? :sikle:

Dere er så kloke... :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff ja, det er rart der der med forhold.

Jeg kjenner også noen som var det perfekte paret, og de ha akkurat flyttet fra hverandre.

Også Noen og jeg da, som er i tottene på hverandre hele tiden, og jeg trodde aldri vi skulle vare her for noen år siden, joda, vi henger sammen. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff ja, det er rart der der med forhold.

Jeg kjenner også noen som var det perfekte paret, og de ha akkurat flyttet fra hverandre.

Også Noen og jeg da, som er i tottene på hverandre hele tiden, og jeg trodde aldri vi skulle vare her for noen år siden, joda, vi henger sammen. :ler:

Kanskje det er så at perfekt blir kjedelig...

Og når man er inne på temaet perfekt...

På soverommet har vi PCpult og to hyller over. Den øverste hylla er min, der har jeg b.la en boks til brev som skal besvares, litt hobbymaling, en eske med inndelte rom og lokk hvor jeg har noen perler... Dere skjønner...

Oppå der har en julegave ligget i en plastpose og jeg jeg tenkte jeg skulle pakke den inn før TM kommer hjem siden den er til henne.

Oppå der lå en Nemi kalenderbok for 2014, akkurat en slik jeg tenkte å kjøpe meg.

Hvor kom den fra? Ringte Andrè og spurte om jeg nå har funnet noe jeg ikke burde funnet før jul.

"Oj,... fant du den?" svarte han.

Selvsagt fant jeg den, den lå jo på hylla mi!

Noen trenger virkelig å kunne finne perfekte gjemmesteder for gaver... :hoho:

Vi ble enige om at jeg skulle legge den tilbake og late som ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, samme har skjedd meg. M hadde lagt en gave som var til meg i kommoden vår. Og nettopp i en av skuffene med mine klær lå en DVD. Til meg. La den fort tilbake. Og sa ikke noe til han. Hittil i år har jeg funnet tomme esker men aner jo ikke hva det har vært i dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husk MarianneE at veeeldig mange er opptatt av å ha en plettfri fasade. Men alt er ikke alltid så perfekt selv om det tilsynelatende ser slik ut ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk MarianneE at veeeldig mange er opptatt av å ha en plettfri fasade. Men alt er ikke alltid så perfekt selv om det tilsynelatende ser slik ut ;)

Ja, det er sant og det er vel kanskje det som tidligere har provosert meg ang S&K.

Hvor lykkelige de framstår og alt som har blitt lagt ut på facebook om hvordan han er verdens beste, bilder av dyre gaver og "hverdagsgaver" og det har vært så rosenrødt at en diabetiker ville reagert.

Samtidig vet vi at pengene de fikk til bryllupet sitt som de ønsket å bruke på bryllupsreise ble brukt til å betale ned på krdittkortgjeld. Når svogerS har ringt Andrè har han klaget over "hu dærre jævla kjærringa mi" (charming... :roll: ) men utad for alle andre har han bortimot stått på kne og sopet bakken for at hun ikke skal bli møkkete under skoene.

Jeg har vært grønn av misunnelse over den voldsomme lykken og all den oppmerksomheten de har gitt hverandre mens jeg har en mann som ikke følger med når jeg sier noe fordi han er så opptatt av mobilen sin. Blomster sånn spontant fikk jeg for to år siden.

Jeg har ønsket meg det de tilsynelatende har hatt.

Men tanken slår meg nå at det Andrè og jeg har er ekte, og ikke "dritt" pakket inn i gullpapir så det skal ihvertfall skinne på utsiden....

Når det er sagt har vi merkedag idag.

Idag er det 17 år siden vi traff hverandre, og vi har igrunnen vært uadskillelige etter det.

Vår "feil" er at vi trives godt i hverandres selskap.

Jeg var 18, herregud...

Igår var jeg på nære nippet til å gi bort mitt eget barn.

TM har et høyt aktivitetsnivå og noenganger såpass at vi lurer på om hun er hyperaktiv.

Hun sitter aldri stille, det er bevegelse i den lille kroppen hele tiden, jeg blir noen ganger sliten av å bare se på...

Så da hun var i seng igår og Andrè var reist på jobb tok jeg meg en lang dusj, fant fram min beste bodylotion, en melkerull og den deilige morgenkåpa mi sammen med NyttpåNytt

Alenetid er undervurdert noen ganger.... :)

I ettermiddag skal vi på middag hos pappa.

Det står hjemmelaget lapskaus på menyen og rundt bordet blir vi oss tre, pappa&J, halvsøsterE, broder'n og søsterG og barna.

Det blir veldig koselig, og både pappa og J er flinke til å lage mat. :tommel:

Men før det må jeg pakke inn de siste julegavene og på apoteket for å hente ut en resept på ppiller.

Jeg mener... Man trenger slikt om man vil ha julepul... :lol:

Kos dere idag, ikke ta julestresset ta overhånd!

:tree:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...