Gå til innhold

Anekdotene del2

MarianneE

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jo, god helg til dere alle!

Det med og finne penger på gata har vist seg og være et talent jeg har. :ler:

På 5 år har jeg nå funnet 800kr tilsammen.

:tommel:

Jobben er bare :sukk: om dagen.

Det er utrolig demotiverende og være der når jeg vet at jeg snart ikke har noen jobb der lengere.

Tidligere satt jeg med de andre og spiste lunchen min, men nå spiser jeg alene på kjøkkenet mens jeg sjekker jevnlig om det er noe som trengs og fylles på.

Og venter på at tida skal gå så jeg bare kan gå derfra.

Når det endelig er på tide og gå føles det som en lettelse.

Jeg ser ikke fram til 1. november men da slipper jeg ihvertfall gå til en arbeidsplass hvor jeg vet jeg ikke får være.

Jeg har begynt og se ting jeg ikke kommer til og savne:

- et kombiskap som ikke fungerer helt så det renner litt vann i kjøleskapet, renner så ned i frysedelen så den er bortimot gjeniset.

-folk som ikke rydder etter seg når jeg ikke er der

-kopper som settes oppå oppvaskmaskinen istedet for og gidde og åpne maskina og sette inn selv.

-søl fra kaffetrakteren "ingen" er ansvarlig for

-kjøkken som fungerer som oppbevaringssplass for ting man ikke vet helt hvor skal være.

osv osv....

Men jeg vil savne jobben min uansett. :sjenert:

Then again, jeg har onsdagene i ÅpenBhg og bare det føles bedre. :jepp:

Og den jobben kan jeg kjapt ende opp med og elske.... ;)

Ny hobby;

Selge klær jeg ikke bruker lengere på nettet.

Tre plagg har jeg solgt til nå.

Pengene går til SPAtur... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra for jobben i ÅpenBhg. :hoppe:

Hurra for penger funnet på gata. :hoppe:

Hurra for klær solgt på nettet. :hoppe:

Hurra for deg og hurra for at det er helg. :hoppe:

Hilsen Sauen i godt humør. :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg til å gå ut i nysnø, minusgrader og strålende sol. :sol::hoppe:

Det er vakkert i Trøndelag i dag. :bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nysnø og solskinn e jo bare sååå triveli da!

Men her var det ca 2 grader og sludd.

Det e itj så triveli, nei.

Men, derimot var det hyggelig og treffe min søsterG og Kråkebollene på biblioteket idag!

Vi var der 10 minutter etter de åpnet og alt da var det en del folk der.

Ungene lekte (kanskje litt for voldsomt og høylytt... :sjenert: ) og etter halvannen time gikk vi over på det nye kulturhuset hvor vi kjøpte kaffe mocca til voksne og kakao til barna.

TM og jeg gikk hjemmover etterpå, hun sutra, klaget over at hun var så sliten (men hoppa og spratt, klatra og løp), var plutselig redd for og gå over brua (den kunne åpne seg og da ville vi falle i vannet), og gråt.

Men vi kom oss hjem, og da var hun plutselig den sola igjen!

Nå har jeg fyrt i ovnen (sesongpremiere) og betalt regninger og hørt på TM som ligger på stuagulvet og leker med lego og skravler.

Plutselig veldig fin søndag... :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ut som en koselig søndag! Her har det gått i maling og rydding - men har tid til å slappe av nå. Har plutselig oppdaget at jeg er alene hjemme...!!!

Kjipt at du må slutte på jobben din - men kjekt at den nye jobben gir trivsel!!!

Håper resten av søndagen din også blir fin ♥

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mandagsmorgen byr på surt vær, snø i lufta og grå skyer og minner oss om at vinteren er stadig nærmere.

TM har begynt skoleåret med og må vekkes 6.45 om morgen og er trøttere enn trøttest for tiden, men er blid og fornøyd med og skulle på skolen.

Jeg gruer litt for neste uke, men prøver og holde hodet kaldt og må litt bekjempe en snikende panikkfølelse over tapt jobb og redusert inntekt.

Men, stødig blikk framover og vissheten om at om et par måneder er jeg ferdig med nedbetaling av et av to lån og bare det hjelper bra.

:jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:ler: det er sant!

Tredje pakken med klær jeg har fått solgt er akkurat sendt.

Nesten 600kr har jeg fått tilsammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:tommelopp:

Har du noe igjen i klesskapet nå da? :fnise:

Han godeste var redd jeg skulle selge alt vi eide da jeg fikk blod på tann og rydda kraftig opp før vi flytta i fjor.... Solgte unna alt mulig rart, det var jo så gøy!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen fare for at det ikke er noe igjen!

Har vært på jobb, handlet julegaver, handla, lagd og spist middag og nå har jeg krølla meg sammen i sofaen under goteppet mitt og fått en kopp kakao og Two and a half men på TV.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...