Gå til innhold

Anekdotene del2

MarianneE

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har lest noen Keys, ja. Lettlest sommerlektyre :-)

Håper du er bedre i dag - goood bedring i allefall!!! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan jo lure på om jeg har falt helt av her inne.

Det har jeg ikke, uke har bare vært brukt til alt annet.

Mandag leverte jeg en jobbsøknad, men mer om det om jeg hører noe derfra...

var jeg ute og spiste med søsterG, Mediumet som kom hjem til jul etter og vært i USA i 7mnd, annaB og venninneI.

Praten gikk om absolutt alt mellom himmel og jord og jeg storkoste meg.

Men jeg fikk plutselig en tanke i hodet; "Jeg aner ikke hvordan jeg skal holde ut denne uka fram til fredag"

Den ekle følelsen av uka som lå forran meg føltes overveldende og ikke på en bra måte.

Den følelsen gav seg ikke før fredagen var her...

Kom uansett hjem med følelse av og ha verdens beste venner, og i det jeg kom inn i gangen møtte Andrè meg med en kopp kakao i tilfellet jeg frøys. Da følte jeg meg som verdens heldigste.

:hjerte:

Tirsdag reiste jeg på trening etter jobb.

Det kunne jeg bare spart meg. Etter to minutter på tredemølla gjorde det nesten fysisk vondt og gå og jeg var utslitt etter oppvarminga- som jeg kutta ned på!

Jeg kan ikke forklare dette, det funka bare ikke.

Andrè jobbet overtid og jeg tilbragte tiden etter TM var i seng med og sove sittende i sofaen i tre timer før jeg ble sendt i seng.

Onsdag var bare en vanlig dag.

Ingenting annet enn kaldt.

Andrè var forkjølt og var den som sov på sofaen fra 17.30-21.

Bakte skoleboller som ikke ble slik de skulle. Litt lite stekte og litt for mye vaniljekrem så de ble litt vasne på en måte.

Torsdag traff jeg venninneI etter jobb.

Kjente jeg trengte noe positivt i dagen og siden jeg har stilt opp så mye for henne pga kreften sa jeg at hun fikk værsågod stille opp for meg litt. :ler:

Min tur til og sove på sofaen igjen...

Fredag....

Hva skulle man gjort uten fredager?

Følelsen av og slepe meg igjennom uka forsvinner i det jeg går ut av den røde døra etter jobb.

Kan ikke få komme meg fort nok hjem, hente fort nok i barnehagen, få Andrè fort nok hjem...

Ettermiddagen gikk og med til brødbaking, skravling i tlf med broder'n. Andrè kjører taxi i helga og jeg koser meg hjemme alene. I sånn ca 15 min før jeg sovner...

Idag har søsterG og jeg tatt med jentene våre på skitur til et kjent turområde. Niste og kakao i sekken og vi traff flere som søsterG kjente via barnehagen til minstemann.

Koselig tur, men vi ble kalde og bussen var forsinka så jeg trodde vi skulle fryse ihjel da vi skulle hjem.

Da vi kom oss hjem, snudde i døra, gikk i butikken, kom hjem IGJEN var det godt med kakaorester og sofakroken.

Vurderer og bli hjemme og inne med låst dør fram til mandagsmorran.

Med et fleeceteppe rundt meg og en kopp med noe varmt i.

Uka har tidvis vært tung, men med lyspunkter i flertall.

En skritt og en dag av gangen går det rett vei.

:jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klemmer: noen ganger er det tungt å komme gjennom en hel uke. I alle fall på vinteren. Men nå er vi snart gjennom den værste måneden, og dagene har allerede begynt å bli lysere!

Kos deg og slapp av i helgen :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt sant Aprilis, jeg synes normalt sett mørketida er fin, liker mørket!

Men nå er det tidligere lyst om morran og lengere lyst på ettermiddagen... det føles veldig bra!

Det er godt og komme fra barnehagen litt over 15.30 og kjenne det er litt sollys fremdeles.

Føler det gir litt mer energi. :)

Idag er det bare og kle på seg og komme ut med spaden for og måke snø.

Det og muffinsbaking er det som står på planen idag.

Har og litt klær som må brettes, oppvask som skal taes og slikt...

Intet nytt med andre ord.

Blir skikkelig hjemmelagde kjøttkaker til middag idag, det er NAM!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes mørketida blir tyngre og tyngre for hvert år jeg. Men i år har vi heldigvis hatt mange fine soldager i januar, og det hjelper veldig. Bare to og en halv måned igjen av vinteren nå. Det nærmer seg vår. :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

God morgen!

Mørketida er tung, men nå går det helt klart mot lysere tider! Dagen er merkbart lenger, og det er deilig. Januar er på hell, februar er kort, i mars kommer påsken og deler opp litt, og vips! så er det vår ;)

Ha en fin søndag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

Mørketida er tung, men nå går det helt klart mot lysere tider! Dagen er merkbart lenger, og det er deilig. Januar er på hell, februar er kort, i mars kommer påsken og deler opp litt, og vips! så er det vår

M.ao er det så og si straks sommerferie... :ler:

TM og jeg har alt vært ute i en time, måket snø, sloss og lekt.

Begge kattene var og med ute men stod for det meste og mjaue seg bortimot hese.

Igår fikk jeg en liten overraskelse kan du si.

Titta på facebook og så at min kjære svoger&svigerinne hadde bestemt seg for og unne seg litt luksus i hverdagen og da leid en suite på et fancy hotell kjent for meget høy standar i samme byen de bor i.

For som de skrev på FB; Vi er jo enkle mennesker som fortjener såpass.

På nyttårsaften satt de og fortalte hvordan de syntes det var så vanskelig og få spart penger til oppussingen av huset.

Da skjønner jeg jo at og spontant betale 5000kr for rommet pluss ny kjole og sko til henne.

Asså... kom pokker ikke til meg og klag!

De skrøyt SÅ av alle pengene de fikk til bryllupet sitt for 2,5 år siden, penger de skulle på bryllupsreise for. De pengene ble brukt til og betale hennes kredittkortregning.... :hoho:

Får ikke bestemt meg for om jeg synes det er latterlig måte og bruke penger på (jeg ville ihvertfall reist til en annen by!) eller om jeg er grønn av misunnelig fordi de gjør slikt på toppen av at de har barnefri annenhver helg, siden vi bare kan drømme om det samme.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Overnatting på hotell, selvom det er i samme by, er gull verdt. Nå har ikke jeg barn men av og til er det bare godt å komme seg ut av sin egen leilighet og ikke lage mat. Og ikke minst, sove i en god hotellseng!! Anbefales!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overnatting på hotell, selvom det er i samme by, er gull verdt. Nå har ikke jeg barn men av og til er det bare godt å komme seg ut av sin egen leilighet og ikke lage mat. Og ikke minst, sove i en god hotellseng!! Anbefales!!

Men da burde man kanskje ha råd til det og ikke sitte tre uker før og klage over at pengene aldri strekker til....

Jeg har og hatt lyst til det samme i flere år men da føler jeg at det må være plass i lommeboka til en slik utskeielse...

Igår sov jeg ikke på sofaen, men så filmen "I dine sko" istedet.

Hyggelig film, men ganske "tom"

Uansett... la oss til og sove midnatt og vips... Tre og en halv time med søvn på meg!

Hurra.... :roll:

Det blir jo interessant til kvelden når jeg skal på strikkecafè...

Ellers vil dagen gå med til jobb, trene etter jobb, ta TM med på turning, middag, strikkecafè, så natta.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dagen og uka blir bra! :klem:

Jeg ville også helt klart reist til en annen by!

Evt holdt av pengene til mars ettersom det er en måned med mye regninger.

Er enig i at de bør ihvertfall ikke klage til andre om de kan unne seg slikt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagen igår ble travel men hyggelig.

Fin dag på jobb, alt funket på trening (hallo 24x90kilo i beinpress :vinke: ), traff tilfeldig søsterG i butikken, fikk med meg TM og hennes 4mening med hjem fra bhg og på turninga etterpå. Traff 4meningens mamma i bhg og sa at jeg kunne ta med begge jentene siden mammaen skulle på jobb og pappaen måtte stressa skikkelig for og rekke alt... Da kunne jeg like godt ta med begge jentene. :)

De var i ekstase over og skulle gå sammen hjem til oss, holdt hverandre i henda og løp hjemover. :hjerte:

Etter turninga var det bare og hive i meg middagen, gå igjennom posten og så gå på strikkecafè.

Puh...

Var hjemme igjen kl 21.40 og sovnet kl 22.

Jeg har mer enn en gang ( :rødme: ) klaget over manglende nattesøvn, men i natt har jeg sovet i 8 timer.

Totalt slått ut!

Nå har Andrè akkurat reist på jobb, han har varetelling fra morran av denne uka så han begynner en time før. TM sover enda (og hun burde normalt sett vært oppe i en time alt), jeg stod opp til fyr i ovnen og en kopp chocka mocca.

Jeg kjenner jeg har masse energi i kroppen, jeg er klar for en ny dag og tror dette blir en fin dag!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en bra mandag. Kan tenke meg at det var godt med 8 timers søvn. Jeg la meg til og med en time tidligere enn deg.

Ha en fin tirsdag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva ER det med folk som sitter på bussen, legger merke til husbrann og bare trekker på skuldrene?

De SÅ at brannvesnet ikke var der, ikke ET menneske løftet opp mobilen for og ringe brannvesnet!

De andre på bussen bare så på og fortsatte og prate seg i mellom!

Jaggu godt JEG hadde vett til og ringe brannvesnet for og varsle om brannen!!

(vel og merke hadde de fått inn melding om brannen 5 min før jeg ringte, men jeg var virkelig den eneste som reagerte!)

http://www.ta.no/nyheter/grenland/article6468507.ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...