Gå til innhold

Anekdotene del2

MarianneE

Anbefalte innlegg

TM synes noen ganger det er SÅ stas at pappaen leverer i barnehagen, da kommer hun blant de første OG hun får spise frokost der!

Så de reiste avgårde litt over kl 7; En småstresset far og en syngende fornøyd datter.

Fine familien min... :hjerte:

Jeg får da tatt livet med ro, frokost forran PC i morgenkåpa før jeg skal avgårde og ha en frokostkaffe med annaB. :)

Støle muskler idag etter en times styrketrening igår.

100kg i beinpress..... :nigo:

(noe som egentlig ikke er SÅ imponerende siden jeg har naturlig styrke i beina pga vekta mi, men allikevel...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter og luftet tanker&frustrasjon med både Andre og annaB har jeg kommet fram til en sak.

Jeg tror jeg "lider" av vinterdepresjon.

Jeg er konstant trøtt, uinspirert hjemme og på jobb, sover dårlig, litt "bedøvet" i følelsene (både de positive og negative) alt er et utrolig tiltak.

Jeg føler meg ikke lei meg/trist men kjenner jeg sliter litt med og fungere.

Har vel egentlig alltid hatt det slik, men tror det er ekstra ille i år. Then again, jeg husker ikke hva jeg spiste til middag i forrige uke så jeg husker jo ikke fra år til år...

Fant mye nyttig info her: http://www.nettdoktor.no/helseraad/soevn/artikler/vinterdepresjoner.php

*prøver og finne hva som gir meg positiv energi*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Kjenner meg igjen i det du sier der. Vinteren er tung, og verre blir det dess eldre man blir, føler jeg. Men på den positive siden så går det mot lysere tider nå.

Håper du får en fin dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg synes og det blir værre.

Men jeg tenker at nå vet jeg hva det er med meg!

Jeg trøbler med døgnrytmen men er stadig vekk trøtt.

Jeg føler meg kronisk sliten- på grensa til utmatta. Etter jobb er jeg sliten, med min knøttlille jobb er det bare ikke LOV til og være sliten etterpå.

Jeg mangler inspirasjon hjemme, avansert middag er salat som tilbehør.

Jeg lo på fredag og tenkte at jeg husker ikke sist jeg lo før det.

Kjenner at jeg klarer ikke helt engasjere meg i noe.

Alt er et skikkelig tiltak både fysisk og psykisk...

:sukk:

Men etter en prat med annaB og Andrè sammen med sol den dagen... Det letta litt.

Trening gir som kjent overskudd så det er bare og keep up the good work der.

Og ha det ryddig og i orden hjemme hjelper litt, rot er utmattende!

Kaffeprat med venninner hjelper.

En bra bok.

Skryt på jobb

Dagslys...

Og fredag til lørdag skal TM overnatte hos svigers og Andrè og jeg skal på kino.

Det blir bra det- selvom jeg fikk litt dårlig samvittighet for at jeg sender henne vekk. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marianne, jeg vet godt hvordan du har det! Jeg har hatt det slik selv i høst, og også tidligere vintre, men denne gangen var det ekstra ille. Konstant trøtt, sitter og gjester på jobb, kan sove i elleve-tolv timer i strekk, alt er et slit, det føler som andre tapper deg for energi, humøret er dårlig, trist, lei og kan grine uten grunn. Sånn har jeg hatt det i en lang periode i høst. Jeg fant ut at dette ikke kunne være normalt og dro til legen. Der fant de ut at jeg hadde D-vitaminmangel. Etter bare ei uke på vitamintilskudd følte jeg meg mye bedre, og samboeren sa han hadde fått ei ny dame i hus :) anbefaler deg virkelig å sjekke det ut, for det kan være noe så enkelt som det! Vi får jo mye mindre d-vitamin i oss på vinterstid med lite sol, og det er sikkert flere enn meg som ikke spiser fisk 2-3 ganger i uka...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skal følge KaffeLatte sitt råd om å dra til legen og fått noen prøver. Jeg er selv forfærdelig trøtt for tida, og fryser konstant. Man blir litt småkranglete av å gå slik....

Jeg skal bestille meg time for å få sjekket om jeg er blodfattig, har for lite D-vitamin i kroppen eller mangler noe annet.

Huff, det er skikkelig kjedelig å gå slik, og så får man dårlig samvittighet fordi man føler man ikke er der for de andre heller. :blomst: og god :hug: til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Legetime ftw! ;) Jeg ble satt på sjokkdose med jern og d-vitaminer i fjor på denne tida. Visstnok ekstra vanlig for cøliakere å mangle akkurat det, særlig om vinteren..

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legetime ftw! ;) Jeg ble satt på sjokkdose med jern og d-vitaminer i fjor på denne tida. Visstnok ekstra vanlig for cøliakere å mangle akkurat det, særlig om vinteren..

:klemmer:

Yes madam!

Skal ta rådene deres og gjøre mitt beste for og følge dem.

Takk...

Men Mazilla, "legen ftw"??

I min Turbonegerverden står FTW for Fuck The World.... :ler:

Dagens form; :forkjola:

Ikkje braaa....

Våkna litt småforkjøt igår morges og tenkte at pytt...

Men utover dagen ble jeg bare mer og mer tett så jeg gikk rett og la meg på sofaen etter jobb.

Treninga jeg skulle på måtte jeg stå over, har nemlig hørt at det er greit og kunne puste når man skal trene... Det værste er at jeg er tett i nesas OG den renner.

Godt det er fredag med barnefri, kinodate med Andrè og... That's it.

Med tanke på min Tilstand (jeg synes vinterdepresjon høres så voldsomt ut) har jeg tenkt at jeg kan ikke føle meg bra om ikke jeg ser bra ut, derfor anstrenger jeg meg hver dag med og kle meg pent og sminker meg nøye. Ikke at jeg normalt ser ut som en dass, men det ene påvirker det andre.

:jepp:

Dessuten går vi ikke til barnehagen før det er dagslys ute (med mindre vi må gå før såklartt)

Jeg skal kjøpe multivitaminer, omega3 og jern tabletter og huske og ta dem.

Tenker dette er enkelt og få på rett fil igjen, heldigvis...

Litt gladmusikk på en fredag, digger den basslinja i bakgrunnen (sa noen musikknerd?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TM er hos svigers.

Kinoturen vår er avlyst, jeg mistenker at jeg har bihulebetennelse. :(

Faen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, jeg er helt tett nå.

Igår var det bare på den ene siden av nesa, nå er det begge.

Vår kveld igår som skulle inneholde først kino så hjem og kose oss.

Istedet lå jeg på sofaen og sov litt, kikka på TV, sov litt til, drakk litt cola, sov litt...

Og ha barnefri føles helt bortkasta, skjønt er jeg først syk så er det litt godt og ikke måtte håndtere TM i tillegg. Jeg kan bare legge meg ned og være syk.

For jeg er ikke bare forkjølt, jeg er nok syk.

:sukk:

Og hvorfor jeg sitter oppe nå og ikke sover?

Venter på at det skal bli en passasje i bihulene så det går ann og puste....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Hell vademekum i en kjele med litt vann stå over dampen med et håndkle over hodet. Det vil da begynne å løsne i bihulene så det er bare å ha snytepapir klart ;)

Hold det ved like med saltvannsspray (den store otrivin med aloe vera er et must) evt et nesehorn :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen i mye av det du skriver, lite energi og overskudd, og jobbe er noe herk og ting er tøft til tider. Det som kan hjelpe er å ta litt solarium, jeg føler meg iallefall litt bedre etterpå :) STOR klem!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mann og barn har reist med svigermor for og se på showet til Flying Superkids.

Det er fra 16-18 så jeg har et par timer hjemme alene nå.

Passer meg utmerked.

Skal sprette en eske appelsinkjeks, lage meg en chocka mocca og sette meg under et teppe med en bok.

Leser "De desperates Cafè" av Marian Keys.

Den er... lett underholdende, og det er ikke nødvendigvis så dumt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...