Gå til innhold

Anekdotene del2

MarianneE

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så leit loffen!

:ler:

Uff, jeg er så tett i halsen!

Hovne mandler som slår meg helt ut.

Andrè tok med seg TM på turninga igår mens jeg lå hjemme på sofaen og sov under et teppe.

Da de var hjemme igjen varmet vi middagsrester, TM så siste delen av barneTV og jeg skulle bare ligge litt og se i et blad; Våknet 20.30.

Da var TM lagt, oppvasken tatt og alt var ryddet.

Halvtimen etter sovnet jeg sittende i sofaen og sov i 45 minutter.

Da var klesvasken hengt opp.

I tillegg er jeg så tett i systemet at jeg snorker vist så fælt om natta at Andrè har overnatta på sofaen to netter på rad.

Herlig..... :roll:

Tenkte jeg skulle uansett prøve meg på trening etter jobb.

Blir det for gærnt finner jeg jo veien hjem igjen- og vist ikke... så er det jo bra!

Andrè leverte TM i bhg idag, jeg skal på frokostdate med annaB før jobb.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en stå-på-vilje! du trener selv om du er potte tett, det hadde nok jeg aldri gjort!

Ble det trening etter jobb idag?

:sjenert:

(later som om jeg ikke har sett spørsmålene deres....)

Jeg skulle ønske jeg hadde skrevet tidligere om min venninneJ.

Forholdet vårt har endret seg veldig av ulike årsaker. Litt pga meg (vil jeg tro) men jeg vet om flere som har reagert veldig på J og at hun har endret seg veldig gjennom 2012, og ikke til det bedre.

Og nå... Nå ser det ut til at spikeren i kista ang vårt vennskap er satt.

Det hele begynte slik....

Mandag denne uka sendte jeg en felles PM på FB til flere med spørsmål om noen ville være med på skravling&kinamat neste mandag altså den 21.

Noen sa JA! Ei sa nei, venninneJ skrev at hun ikke kunne da men lurte på om noen ville treffe henne på tirsdag istedet.

Så ble det en lengere samtale om tirsdagen og min agenda forsvant litt.

Da skrev jeg; *kremt* snakk om og kuppe tråden da! :)

Det burde jeg aldri gjort.

Fikk da en FB dagen etter hvor hun skrev at hun opplevde mitt innlegg om kupping veldig sårende, ville bare treffe venninner hun og men det var tydelig ikke greit for meg, og nå satt hun på jobb og følte seg SÅ crap pga dette.

Jeg måtte lese tre ganger for og i det hele tatt skjønne at det var seriøst ment. Snakk om og ta seg lett nær av ting tenkte jeg, men svarte ikke.

Så pratet jeg med min søsterG på tlf igår og fortalte om venninneJ sin reaksjon.

Du tuller? Svarte hun, og sa at hun var så lei venninneJ sine overreaksjoner og dramaqueen oppførsel (det er ikke første gangen...) og at jeg burde svare henne at hun må slutte og ta seg så nær av ALT!

Sammen kreerte vi et svar hvor jeg skrev at hun måtte ikke ta seg så nær av alt hele tide, og istedet for og ta ALT via FB hadde jeg satt pris på om hun hadde sagt det til meg ansikt til ansikt istedet.

Etter 5 års vennskap skulle man tro det var greit.

Det var det ikke.

Jeg fikk tilbake at jeg måtte begynne og tenke på hva jeg sa, for jeg var ganske så frekk.

Dermed slettet hun meg som venn.

Jeg forstår ingenting.

Er vennskapet vårt over slik, etter 5 år?

Var det SÅ ille det jeg skrev? Jeg synes ikke det.

Jeg er utrolig forvirret.

Tror jeg skal sende henne en sms og skrive at jeg forstår egentlig ikke helt hva som har skjedd, skal vi prate litt over en kaffe?

*sms sendt*

Jeg er bare SÅ for gammel for slik drama.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det gjorde jeg for en halvtime siden, ikke noe svar enda.

Jeg er oppgitt over hele greia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mine øyne har du ikke gjort noe galt, men mange personer er veldig nærtagne, og det som var ment som en spøk kan enkelte ta i verste mening.

Du har egentlig gjort ditt, nå som du har tatt initiativ til å møtes ansikt til ansikt for å ta en prat. Kanskje du får svar når det hele har roet seg litt. Hvis ikke kan hun få ta initiativ til og snakke sammen. Dere vil jo sikker før eller siden være nødt til å oppholde dere i samme rom, siden dere har felles venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åå herregud!! noen blir aldri voksne! jeg skjønner godt at du kan bli lei deg at et vennskap er over, men vil du virkelig ha henne i livet om hun er så over-dramatiserende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skulle hun bli såret?!

Hvis hun har lyst til å møte noen av vennene på tirsdag i stedet, så kan hun vel sende ut en ny melding på FB i stedet for å kuppe tråden din. Skjønner godt at du sa i fra jeg. Men at din venninne ble såret for at du hadde sagt det, og i det hele tatt sur...DET skjønner jeg ikke.

Selvinnsikt...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TAKK!!!!

Vi møttes igår for hun svarte på smsen min etter jeg gikk hjemmefra.

Jeg grua meg litt for -tiltross for at jeg er løve- er konfliktsky og hater konfrontasjoner.

De første 20 minuttene gikk ikke så bra.

Hun er VELDIG direkte, og vi ble sittende ved et lite tomannsbord og hun satt og stirret meg inn i øynene hele tiden. Ubehagelig!!

Samtalen ble mest "du er" "du sa at" osv...

Hver eneste ting jeg sa ble på en måte plukket fra hverandre og pirka på.

Jeg sa flere ganger at jeg forstår virkelig ikke hvordan dette kan ha endt opp som en stor greie!

Jeg fikk høre at jeg var nedlatende (da jeg sa at "og kuppe" er vanlig ineternett språk og at det burde hun lære seg) jeg var frekk, og...uff.

Etter en halvtime spurte jeg om hva nå, hvor står vi?

Jeg sa som sant var at jeg synes det er synd at 5 års vennskap slutter slik, over en bagatell.

Jeg ønsker og kunne sende henne en sms med spørsmål om en kaffe men at jeg føler at noe mellom oss er ødelagt og aldri blir det samme igjen.

Hun ville gjerne bli venner igjen som vanlig.

Vi fikk og renset luften for et par andre ting som har irritert meg.

Vi gikk fra hverandre med en bedre følelse enn da vi møttes, men jeg føler at ting er endret mellom oss og alltid vil være det.

Hun har vært en av mine beste venner, nå er hun en cafèvenn.

Det værste var kanskje at hun hadde vist FB samtalen til flere og spurt om hva de mente; Hadde hun rett til og føle det hun gjorde?

Og alle var enige om at jeg hadde vært SÅ frekk og de var dypt sjokkerte osv.

(men er det værre enn at jeg har sladra til annaB om absolutt alt av dette?)

Ellers igår var jeg på kino og så Jack Reacher.

Jeg syntes filmen var VELDIG bra!

Pappas samboer liker ikke gå på kino, så når det er noe han vil se spør han søsterG og meg om vi vil være med.

Jobb, handle for Andrè sin bestemor og til henne med varene, praten med J, hente i bhg, hjemme kl 16, lage og spise middag med verdens mest trassige unge som nekter og spise så middagen tok nesten en time, ta litt av oppvasken, så på kino og hjemme kl 21.

Igår var en VELDIG lang dag!!!!

Og jenter, takk for svarene deres.

Ikke for at jeg mener dere MÅ være enige med meg, men fordi dere framstår som ærlige.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: Syns hele greia høres veldig rart ut. Må jo være noe annet som plager henne, som gjør at hun tar seg så nær av ingenting? :klo:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oj - spenning i hverdagen! :lete:

Du var ærlig - hun ble fornærmet - men ærligtalt - hun KUPPET jo tråden. Synes det er litt frekt å spørre om noen vil møte henne tirsdag, i DIN tråd som gjaldt MANDAG.

Synes ikke det er så rart om hun har vist tråden til andre og spurt om deres mening - men at de er enige sier jo bare mer om hennes venner...

Du har jo strekt ut hånden, og prøvd å finne ut hva som skjedde - det synes jeg var utrolig flott gjort av deg.

Og hun ønsker at dere skal forsette som vanlig. Så da er dere ikke uvenner... gå videre og bruk ikke mer energi på dette.

Løve og konfliktsky.... he he, you and me both :kyss:

Skulle nå forresten bare innom for å ønske deg en fantastisk herlig helg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør som du sier Lunalu, gått videre og bruker ikke mer energi på dette.

Vi har prata, funnet ut hvor landet ligger, avklart hvor vi står i forhold til hverandre og da er det greit!

:Nikke:

Da jeg endelig kom hjem igår fra først jobb og så kaffe med venninneM da kl var 15.50 og så meg rundt i leiligheten hvor ingen hadde løftet en finger siden onsdag... da bretta jeg opp ermene; Fikk laget middag (hjemmelagede hamburgere), vasket opp, rydda kjøkken/stue/gang, gått ut med søpla, satt over en vaskemaskin, fikk Andrè i seng en halvannen time siden han skulle jobbe natta...

Så da kl var 20.15 og TM sov og Andrè var reist... da la jeg meg på sofaen og stirret i taket.

Denne uka har vært fryktelig lang og det og legge seg rett ned slik føltes veldig godt.

Uka har føltes som et år og formen har vært så som så, dette med venninneJ, har kommet fra bhg med en grinete unge rett før kl 16, dårlig samvittighet ovenfor megselv som ikke har trent det jeg skal, kaos hjemme.

Jeg vil på ferie.....

Ferie...

Italiensk småby i Toscana.

Kjekke italienere

Mat

Oliven

Vin

Sol

Hvilepuls

Sommerklær

Har jeg nevnt at søsterG og samboeren har FÅTT en uke på Kos, Hellas av hans mor?

OG hun tar ungene den uken?

Grønn av sjalusi.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uffda, her var det både sykdom, lange dager og drama. Håper dagene som kommer blir lettere for deg Marianne. :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det får man da håpe Sauen, gårsdagen ble ihvertfall mye bedre enn tidligere i uka.

Det er kaldt denne helga: -14 har vi ute.

Det ligger på 20 inne, men jeg har fått fyr i ovnen så sakte men sikkert kryper det oppover fra de 18.2 som var i stua da jeg stod opp.

Igår var vi nesten bare hjemme, en tur i butikken og så en tur i nabolaget med TM som ville stå litt på ski.

Hun syntes det var stor stas, jeg så på, heiet & hutret.

Skituren ble veldig spontan da vi kom fra butikken så jeg gikk ikke inn og kledde meg med stilongs og alt. Da vi kom inn igjen da det begynte og skumre litt over kl 16 og da var det minus 11 ute.

Ikke rart jeg frøys i olabukse, jakke, lue og votter...

Hva skal vi finne på idag?

Må vaske opp, støvsuge, TM sitt rom trenger sårt litt omsorg, Andrè var hjemme 5.40 i morges og skal sove til 13 og være på fotballkamp kl 14 så det blir da litt TM&mamma idag....

Egentlig har jeg ikke lyst til og gjøre noen verdens ting idag heller.

Kose meg hjemme, bake boller kanskje?

SløvSøndag!

:tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, nå fristet du meg. Kanskje jeg skal bake boller jeg også. Boller og kakao hadde vært snadder i dag. :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...