Gå til innhold

Anekdotene del2

MarianneE

Anbefalte innlegg

Kjenner til det med å lukke ørene ja... :sjenert: I dag utspant følgende scene seg i bilen på vei hjem fra en altfor lang bytur:

R hylskrek, S overdøvet lillesøster med et mas om å høre på Kardemomme by, jeg satte opp den fiktive veggen mellom for- og baksetet, skrudde opp radioen og sang med... :hoho:

:lol:

Det har blitt høst her idag.

Jeg har dobbel Chocka Mocca, sjokolade, tente telys, Friends og fleeceteppe.

Deilig å sitte litt alene akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det blir så god stemning på dager som begynner med at jeg sier strengt: Jo, du og pappa skal en tur på hytta til Mimmi og bestefar, og istedenfor å sutre over det skal du være glad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sovnet igjen litt før 5.30 og våknet 7.30 av TM som lå i senga og sang. :hjerte:

Nå skal vi en tur på hagesenter for jeg vil ha en plante eller to til å ha ute.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir bare tur/retur samme dag denne gangen siden det er bursdag.

Vender etter planen tilbake om et par uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir bare tur/retur samme dag denne gangen siden det er bursdag.

Vender etter planen tilbake om et par uker.

Når skal dere på Sørlandet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når blir det innført skuddpremie på måkeunger som piper?

To stykker har slått seg ned utenfor huset og går rundt og piper hele dagen mens mammaen holder seg på avstand. De er ikke små lengere så vi kan fint gå forbi, men den pipinga er til å bli gal av!

Etter flere dager "på farten" har jeg satt ned foten og bestemt at vi skal være hjemme idag.

TM får kanskje besøk av ei venninne, det eneste vi skal ellers er å handle.

Det går fint med TM hjemme, men jeg merker jeg er vant til at hun er på skolen/sfo på dagtid til vanlig.

Jeg blir litt svett i ørene, og tålmodigheten min varer bare 12 timer har jeg merket.

:ler:

Dagens underholdning....

:hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TM har fått arv idag etter sin oldemor.

En telemarksbunad som oldemor og tippoldemor har sydd selv, med komplett sølv.

For en gave, jeg er så takknemlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, hun ville så gjerne gi den til TM før det var for seint (dama er 92 år tross alt) og det var veldig viktig for henne at det var TM som fikk bunaden.

Og bare det at den er sydd av frua selv og hennes mor gjør den jo enda mer verdifull synes vi.

....men en liiiten del av meg ble litt skuffet, for jeg hadde et ønske om at TM skulle få min bunad. En blå trønderbunad som mormor har sydd.

Men, hvem vet... kanskje den kan gå til barnebarn istedet? :vetikke:

Jeg fikk litt kvalitetstid med venninneI igår.

Hun er sykmeldt fra jobben på ubestemt tid.

Først fikk hun kreft og kom igjennom det. Så ble hun singel etter 10 år (de var enige om bruddet og er gode venner, men allikevel...), moren hennes har en sykdom som har gitt leversvikt og hun har blitt operert og fått ny lever, farmoren hennes døde, Karoline som døde i bilulykken jeg nevnte i forrige uke var en god venn av venninneI OG hun har fått en psykisk reaksjon på kreften.

Alt dette på under to år.

Så for to uker siden fikk hun en skikkelig psykisk knekk og jeg sa at hun burde gå til legen og få en sykemelding. Hun gjorde det og bad om en uke, legen sa at hun fikk på ubestemt tid og anbefalte en slags rehabilitering i tre måneder på et sted som driver med slikt.

Jeg skulle ønske jeg kunne gjøre mer for henne, men jeg kan ikke annet enn å være en venn og være tilgjengelig.

Stakkars venninneI.

Klokka er akkurat nå 7,45 og jeg burde ikke sitte her.

AnnaB kommer på frokost kl 9 og jeg har som det brødhue jeg kan være sagt at jeg kan steke grove vafler til frokosten.

Men, her hjemme var det ikke så mange som løfta en finger igår kveld så jeg får rydde litt og vaske litt opp og lage vaffelrøre så blir det bra.

Noen ganger er det godt med besøkende som "tar det som det er" :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan jeg ikke ha både Andre og AntonioBanderas i 1998utgaven?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke TM få begge bunadene da? Så kan hun veksle på hvilken hun vil bruke når...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og stakkars venninna di. Det er liksom noen som får alt av motgang. :(

Godt hun har sånne som deg, som er der som venner. Det er ofte det viktigste i motgangen. Å ha noen som bare er venner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt besøk av søsterG og barna. Jeg hadde stekt vafler og pappa kom i det vaflene var ferdig og svigerfar 15 min etterpå.

Vi satt først ute, men det ble så kjølig at vi fant veien inn da svigerfar og pappa (nei, de kom ikke sammen :ler: ) hadde gått.

Ordentlig koselig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til at det blir noen dager hos mamma på TM og meg mens Andre er i Bodø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sett frem til denne dagen.

Andre har stått opp og skal gjøre seg klar til å reise til Bodø.

Jeg kommer til å savne ham noe utrolig.

Men, jeg er glad på hans vegne at han skal reise. Det er det viktigste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...