Aprilis Skrevet 26. april 2014 #2141 Skrevet 26. april 2014 Voksne folk som oppfører seg som små drittunger.... Er slik i våre familier også. Så her må man dele opp alt som heter bursdager, konfirmasjoner og bryllup Håper dere får det koselig likevel i det fantastiske været som er
MarianneE Skrevet 26. april 2014 Forfatter #2142 Skrevet 26. april 2014 Nydelig vær, koselig selskap, fantastisk koldtbord (mett...), TM og søskenbarna oppførte seg eksemplariske under maten, trøndera, fornøyd konfirmant, kaker hvor flere var glutenfrie. Veldig bra dag!!
Sauen Shaun Skrevet 27. april 2014 #2143 Skrevet 27. april 2014 God morgen. Så bra at gårdagen ble så fin. Det er vel gjerne når man har minst forventninger at ting blir best...
MarianneE Skrevet 27. april 2014 Forfatter #2144 Skrevet 27. april 2014 Jeg viste at dagen ville bli fin. Var bare litt spent på hvem fra familien som ville dukke opp.
MarianneE Skrevet 28. april 2014 Forfatter #2145 Skrevet 28. april 2014 Synd og si det, men endelig var helga over. Fredag var TM i bursdag i nærheten av svigers. Så mens hun var i bursdag var Andrè og jeg hos svigers. Vi var hjemme igjen kl 21, og mens jeg la på sengetøy sovnet TM på sofaen. Lørdag var det bare å få kake i ovnen før kl 8.30. Skulle jo egentlig bake etter fredagens bursdag, men det ble jo så seint. Så kake i ovnen, frokost, få med TM i butikken, handle, oppvask, dusje, styrte panisk rundt for å finne... ta på... og hvor var den strømpa.... og ute av huset 13.30. Hjemme kl 18.30 og da var det bare å rydde opp i det kaoset vi etterlot oss da vi reiste. Andrè reiste på jobb. Sofakos med TM kl 20-21 (måtte jo se på KlippKompaniet) Søndag tok vi det med ro på morran. TM dro dyna ut i stua og vi koste oss med film. Vi skulle være på Misjonshuset i forbindelse med halvsøsterEs konfirmasjon til kl 11. Det er i gåavstand fra oss så jeg sa at pappa kan sette bilen her. Det skulle han sa han på lørdag, måtte bare kjøre halvsøsterE bort til Misjonshuset 9.45 og så hjemom. Da kl var 9.40 ringte han og sa at de var på vei hit, hjem til oss. Jeg stod i morgenkåpa, TM lå under dyna. Fikk dradd på meg klær, satt på kaffe og fikk ut hagemøblene i en og samme bevegelsen bortimot. TM ble kjeppjaget inn på rommet for å få på seg klær. Rydde.... nei det fikk jeg ta etterpå tenkte jeg da vi for ut av huset og dyne lå igjen i stua, tallerkner på bordet osv. Konfirmasjonssermonien var noe for seg selv.... Har ingenting i mot religion og mener at tro er en privatsak som skal respekteres. Igår ble jeg litt i tvil. Det var lukkede øyne, hender i været, høylytte amen, det var.... intenst. HalvsøsterE valgte Misjonskirka siden de lokket med Londontur... Etter dette var over spurte TM om kusineV kunne være med oss hjem. Joda, det gikk da greit det sa jeg og sukket innvendig. Og plutselig stod jeg der da med TM, kusineV og fetterA, mens jeg lurte på hvorfor jeg "alltid" ender opp med alle tre ungene, og at søsterG aldri opplever samme men er glad for at jeg er der når det trengs.... Så hjemme måtte jeg rydde, finne klær til ungene (pentøy og uteleker....), Andrè måtte avgårde for å bytte fra drosje til vår bil og jeg hadde dundrende hodepine og har fått en monsterutgave av mensen og var egentlig litt irritert på megselv for at jeg alltid sier ja til å ha med meg noen ekstra barn. På en annen side, får meg ikke til å si nei når jeg vet hvor mye TM elsker å leke med søskenbarna. Savner bare at det går motsatt vei noen ganger.... Mandag idag er igrunnen ganske bra!
MarianneE Skrevet 28. april 2014 Forfatter #2146 Skrevet 28. april 2014 Sendte like godt en sms til søsterG med spørsmål om TM kan være hos dem et par timer på torsdag slik at Andre og jeg kan ha en kaffedate. Det var ikke noe problem. Det var det å gidde og spørre selv da istedenfor å bare klage...
MarianneE Skrevet 29. april 2014 Forfatter #2147 Skrevet 29. april 2014 Nei... skal man ut og sykle seg en tur, tro?
MarianneE Skrevet 29. april 2014 Forfatter #2150 Skrevet 29. april 2014 17 stykk bursdagsinvitasjoner er skrevet og skal deles ut i morra. Neste fredag har vi en 7åring....
MarianneE Skrevet 29. april 2014 Forfatter #2152 Skrevet 29. april 2014 Det spiller ingen rolle. Vi skal ha det der jeg jobber. Heldigvis....
MarianneE Skrevet 30. april 2014 Forfatter #2154 Skrevet 30. april 2014 Endelig har jeg vært på jobb igjen. Det er noe slikt som en mnd siden sist og det var skremmende hvor mye "ut av rutinene" jeg var.
MarianneE Skrevet 30. april 2014 Forfatter #2155 Skrevet 30. april 2014 Har inngått en avtale med meg selv om å holde meg unna snop og brus i uka. Allikevel sitter jeg her med en pose smågodt....
MissStiles Skrevet 30. april 2014 #2156 Skrevet 30. april 2014 Har inngått en avtale med meg selv om å holde meg unna snop og brus i uka. Allikevel sitter jeg her med en pose smågodt.... Fyfy!!
MarianneE Skrevet 1. mai 2014 Forfatter #2157 Skrevet 1. mai 2014 Takk, det var fortjent. Men posen var ikke stor asså.... Endelig en fridag. Ikke at jeg er utmatta av jobbing, men endelig en morgen som ikke starter med klokke som ringer 5.20, og overtrøtt unge som ikke orker å stå opp og som må draes ut av senga kl 7 -ca 5 minutter for seint. Det er deilig med kosemorgen med film og trøtt unge pakket inn i et teppe i sofaen... Så idag er da dagen hvor TM skal til sin tante og onkel og søskenbarn i noen timer. Andre og jeg skal ikke noe mer spennende enn avgårde for en kaffe på Tullis (hvor ellers?). Egentlig hadde jeg flere ting jeg tenkte jeg skulle skrive, men når jeg sitter her nå kan jeg liksom ikke huske noe. Snodig....
MarianneE Skrevet 2. mai 2014 Forfatter #2159 Skrevet 2. mai 2014 Håper dere har kost dere på kaffedate. Ikke i det hele tatt. Vi satt der med hver vår kaffe (bountylatte på meg. namm.....) i sola og hadde INGENTING og prate om plutselig. Det hele føltes som en anstrengt second-date. Vi satt i ca en time og da vi reiste føltes det som en lettelse. Kjørte b.la en tur på Plantasjen etterpå og jeg kjøpte litt blomster jeg skal ha ute. Vi holder på å få i stand hagen og det ser så trist ut uten blomster synes jeg. TM har fri fra skolen&SFO idag grunnet planleggingsdag. Andrè ryddet i drivhuset på onsdag så TM og jeg skal plante ut sukkererter og agurkplanter som er sådd inne. Har bare sådd i små potter på størrelse med de som påskeliljer kommer i men sukkerertene og agurkene er nesten på vei ut av pottene nå så de må få plantes ut. Jeg kunne skrevet side opp og side ned om utfordringer, frustrasjon osv over husets minstemann. Stoppe-Lytte-Gjøre fungerer til dels men føler at hver minste ting er en kamp. Dette har ikke bidratt til god stemning her hjemme akkurat. Tilfeldigvis kom jeg over denne http://www.vg.no/forbruker/helse/foreldre-og-barn/skjulte-foelger-hos-premature-barn/a/101292/ Den gav oss (Andrè og meg) noen aha oppdagelse. Det gjorde at vi så litt sammenhenger. Etter at det var slutt på oppfølging i bhg og PPT "friskmeldte" henne har vi liksom tenkt at alt er på normalen igjen. Tror det er et par ting vi har fortrengt og må begynne og ta mer hensyn til. Kanskje det kan bedre situasjonen? Jeg satt i går etter hun var i seng og så på megselv utenifra (kind of...) og så tydelig hva jeg gjør "galt" og hvor jeg må ta mer tak. Sto ihvertfall opp i dag, fast bestemt på at dette SKAL bli en bra dag!!
MissStiles Skrevet 2. mai 2014 #2160 Skrevet 2. mai 2014 Du har ikke tilfeldigvis fått et postkort fra USA?
Fremhevede innlegg