Gå til innhold

Anekdotene del2

MarianneE

Anbefalte innlegg

Jeg jobber fast hele en dag i uka.

Puh.... :roll:

Men, det som er bra er jo at den dagen tilsvarer i timer 2,5 dager i den jobben jeg hadde.

I barnehagen har jeg og høyere timelønn og slipper månedskort på bussen.

Alt ialt... Bedre enn ikke noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kom hjem fra jobb for 30 min siden til en leilighet som så bomba ut. Så jeg dro frem colaen som har ligget i kjøleskapet siden igår og hurtigrydda kjøkkenet, stua og gangen.

Nå skal jeg sitte og glo på TV i 15 min før jeg henter TM.

I morra skal jeg og jobbe.

Fint for meg det.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, i 2012 betalte jeg for lite skatt og ble skyldig 1000kr. Hadde en følelse av at det kunne gå den veien, så i desember 2012 satte jeg opp skattetrekket mitt for 2013.

Dermed betalte jeg mer skatt i 2013 enn i 2012 men allikevel skyldig en tusenlapp.

Men, jeg tjente litt mer i 2013 og da så da er det kanskje derfor?

:vetikke:

Trodde bare jeg skulle få igjen penger i år, men skyldig ble jeg gitt.

Kjipe penger er det uansett, selvom ikke det er verdens største sum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag kjøpte jeg en 4kilo bakke med medisterfarse.

Driver og steker opp farsekaker som skal i fryseren.

Det tar litt tid....

Andre jobber overtid og jeg vasker opp, steker farsekaker, legger barn og bretter tøy samtidig.

Multitasking....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 fryseposer med stekte farsekaker ligger nå i fryseren.

Andre kom hjem med cola zero og jeg spiser en brødskive med eggehakk, drikker cola zero og har beina godt oppi sofaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliten!

Har fått huset på stell i formiddag, hatt med TM på jobb hvor jeg laget middag til 35 personer med påfølgende opprydning og oppvask for hånd pluss steaming etterpå. Hjem, få barnet i seng og nå må jeg finpusse litt på CVen min som jeg skal levere til en person i morra.

Andre er på møte og har knapt vært hjemme siden søndag.

Jeg får gå og ta den CVen så blir det sofaen og litt mat etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden sist vi møttes, men nå har jeg gravd frem Turboneger CD og satt på.

Tar av sengetøy i håp om å få det vasket og tørket ute i løpet av dagen.

Egentlig utsetter jeg bare det jeg må gjøre idag; Ta bussen til nabokommunen med en CV for å levere den på et bakeri hvor jeg skal søke jobb.

Skumle greier.

Skal og hente TM på skolen kl 13 og hun skal ha med ei venninne hjem.

Og før det skal jeg det som føles som hundre ting på fire timer.

Får hive meg rundt og komme i gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:ler:

Jo, litt pliktoppfyllende måtte jeg være.

I morra skal jeg fortelle hvordan det gikk da jeg skulle levere CVen.

Men nå: natta...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kaffekopp:

Historien om CVen....

Det gikk ikke som jeg tenkte i det hele tatt.

Jeg ringte bakeriet på torsdag og pratet med en av dem som bestemmer tingene der.

Han sa at han ønsket at jeg skulle komme ut med kun en CV så kkunne vi prate litt så han fikk dannet seg et inntrykk.

Så jeg reiste ut igår med en nypussa CV i en konvolutt, ren&pen i tøyet og klar for å sjarmere dem i senk.

Kom fram, fant rette plassen inne på kjøpesenteret, CVen i hånda og fikk spurt etter han jeg skulle prate med, altså broren til ham jeg pratet med på tlf.

Pet (vi kaller ham det) kom og ikke fikk jeg håndhilst og presentert meg fordi han hadde sølete oppvaskhansker på seg, og samtalen foreløp slik, sånn omtrrent:

Hei, jeg...

Jeg kan ikke hilse på deg nå for jeg er så sølete

OK, men jeg har med *rekker konvolutten fram*

Det er søknad og CV regner jeg med, intervjuer blir til uka om du skulle høre noe fra oss *snur og går inn i bakrommet med konvolutten i hånda*

Jeg skulle tydeligvis ha med en søknad allikevel, til tross for at jeg i tlf ble fortalt at det ikke trengtes siden vi skulle prate litt. Og hva skjedde med denne samtalen? Og det irriterte meg grenseløst at jeg ikke fikk muligheten til å gi det inntrykket jeg ville gi. Og kanskje hadde det endret alt til min fordel om jeg bare hadde lagt ved en søknad allikevel?

Gikk derfra med utrolig dårlig følelse og jeg kommer aldri til å høre noe fra dem.

50% stilling, dette kunne blitt noe bra... :grine:

TM hadde med lilleA hjem igår, ei søt, rolig jente.

Det var Barbie og lego all over, og jentene spiste pannekaker til middag.

Vi måtte en liten tur i butikken så vi gikk alle fire så fulgte vi lilleA hjem etterpå siden hun bor rett i nærheten.

Hos foreldrene hennes ble vi budt på kaffe og før vi viste ordet av det var klokka 20.20 før vi var på hjemveien.

Det var veldig koselig, og moren til lilleA er verdens søteste og koseligste dame.

Denne uka har vært preget av jobbing (tenke seg til), hodepine, lite energi, Andre som har enten vært på kurs på ettermiddagen, møte eller jobbet overtid.

Så da barnet var i seng var det godt og sjenke seg et glass :vin: (rosevin) og kollapse i sofaen.

Fredager er deilige noen ganger....

http://www.nedrejonholtgard.no/arrangementer/item/18-homepartymesse

Hit skal vi en tur idag.

Kanskje reiser vi tre, kanskje reiser jeg med klassemammaC.

Tror ikke jeg skal handle noe spesielt, men man vet nå aldri...

:vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingenting som å bli vekket kl 6 en søndagsmorgen.

Prøver å late som om jeg ikke er morragretten....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting som å bli vekket kl 6 en søndagsmorgen.

Prøver å late som om jeg ikke er morragretten....

Og da er det godt at jenta er blitt så stor at jeg kan legge meg i senga med en bok mens ungen ser film.

Og når jeg da er godt inn i boka og klokka ikke er mer enn 7 får jeg en hånd på boka og beskjed om å sove så skal Andre stå opp istedenfor.

Han stod opp og jeg sov i halvannen time....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaffe&dooleyslikør,Andreen min, sjokolade, teppet mitt og DVD "Beste av Atle Antonsen"

Koselig avslutning på en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...