Gå til innhold

Anekdotene del2

MarianneE

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Siste dagen i mnd.

31. November får jeg betalt for oktober, altså tre dager.

:roll:

Men, lønnsutbetaling for desember... ja, da blir det andre boller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, ligger de såpass på etterskudd? Det var da voldsomt! Vil det si at du ikke får fet lønn før etter jul, eller er det lønnsutbetaling tidligere i desember? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, ligger de såpass på etterskudd? Det var da voldsomt! Vil det si at du ikke får fet lønn før etter jul, eller er det lønnsutbetaling tidligere i desember? :sjenert:

Slik jeg har skjønt det har vi en mnd innestående på lønn.

Det er helt greit igrunnen.

Julegaver har vi lagt av penger til nå og da så det er ingen krise.

Slik er det flere steder b.la i kommunen her vet jeg.

Kan godt vente på penger jeg vet kommer jeg....

Bare håper jeg får enda flere vakter denne og neste uke!

Kan noen hjelpe meg med et dilemma?

Dette er et skikkelig luksusproblem...

Vi har sett oss litt lei av å alltid reise bort for å feire jul.

Det er julaften, 1.juledag og som regel og 2. Juledag.

Derfor har vi bedt svigers og "svigerbestemødre" og André sin bror hjem til oss på julaften.

Nå er jeg satt opp til å jobbe til kl 14 på lillejulaften og til kl 13 på julaften.

Svigermor jobber fulltid men har fri på julaften.

Så nå har hun foreslått at vi heller kan komme hjem til dem på julaften så jeg slipper å stresse på julaften.

Jeg har alt planen i hodet klar så stress vil det ikke bli.

Men, tar jeg i mot tilbudet og er innerst inne litt skuffet fordi jeg ville invitere til jul i år (for første gang?) og inviterer heller til 1.juledag slik svigermor foreslo?

Eller insisterer jeg på at det blir ikke noe problem for meg, og insisterer på at det blir jul hos oss?

:klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen. :kaffekopp:

I forhold til det dilemmaet må du og André kjenne skikkelig på magefølelsen. Hva blir minst stress for dere? Hva er best for TM? Er hun roligst hvis hun får feire julaften hjemme? (mine søstre har nesten alltid feiret julaften hjemme for at barna skal få minst mulig stress på en dag som uansett blir stressende for spente småbarn).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen. :kaffekopp:

I forhold til det dilemmaet må du og André kjenne skikkelig på magefølelsen. Hva blir minst stress for dere? Hva er best for TM? Er hun roligst hvis hun får feire julaften hjemme? (mine søstre har nesten alltid feiret julaften hjemme for at barna skal få minst mulig stress på en dag som uansett blir stressende for spente småbarn).

Vi har funnet ut at svigermor "får" julaften og så får vi heller invitere 1.juledag.

Idag har jeg hatt fri, det har vært deilig.

Særlig siden jeg har fått spørsmål om å jobbe fredag og lørdag. Sa selvsagt ja til de to dagene.

:nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt glad for at vi ikke har plass til å invitere hans og min familie hit på julaften. Da må vi "bare" krangle om vi skal være hos hans eller min familie hvert år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klokken var 21, TM sov og Andre var ute en tur:

"Hmm... jeg tenkte å stelle meg litt, gjøre et par ting så Andre synes jeg er ekstra hot når han kommer tilbake. Men jeg fryser, bare se litt TV under et teppe først. Bare litt"

Det går 15 min og øynene lukker seg. Sovelyder kan høres.

Kl 23: "jøss, har jeg sovet i to timer på sofaen? Og når kom du hjem? Jeg går rett i seng. God natt kjære"

Romantikken lenge leve....

Endret av MarianneE
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

På jobb igår fikk jeg sms fra ei som hadde en BILETT TIL TURBONEGER KONSERTEN SOM JEG KUNNE FÅ GRATIS.

Jeg tenkte og grublet i et par timer, for det innebar b.la at jeg måtte reise alene, ha en time på meg fra jeg var ferdig på jobb og kunne slippe inn på klubben konserten var på (og på den timen måtte jeg hjem, spise, skifte, sminke mer+ og gå til klubben,få en hodepine til å gå over av seg selv og finne energi til dette etter en utrolig hektisk ettermiddag på jobb.

Jeg takket nei med sorg, men kjente da jeg kom hjem at det var riktig.

Skulle gjerne vært der, men hadde tilbudet kommet litt tidligere hadde det ikke vært noe tvil.

Men igår måtte jeg takke nei.

Hadde en kjempe dag på jobb.

Kl 17 hadde jeg slått torsdagens omsetning, tre timer før jeg skulle stenge.

Jeg løp beina av meg og hadde knapt tid til å spise litt av en brødskive innimellom.

Det gjorde vondt å gå hjem etterpå, men det var godt å gå hjem og vite at jeg hadde gjort en bra kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...