Spatula Skrevet 4. april 2014 #2041 Del Skrevet 4. april 2014 For meg høres dette ut som AD/HD eller tilnærmet litt i asperger-spekteret. AD/HD hos jenter fortoner seg ikke slik som det kan gjøre med hyperaktiviter, men mer med konsentrasjonsvansker og det å få med seg beskjeder. Har du tatt det opp med klassekontakt hvordan hun er i klassen? Et tips er å oppnå øye og kroppskontakt (hold i hånden, stryk henne på armen) når du snakker og skal gi beskjeder, vært kort og konsis og be henne repetere etterpå for å være sikker på at hun har forstått. Jeg forstår frustrasjonen din. Jeg jobber med slike barn daglig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 4. april 2014 Forfatter #2042 Del Skrevet 4. april 2014 Takk for et seriøst svar. Jeg.... jeg må tenke litt før jeg gir et ordentlig svar på dette. Men jeg forstår tankegangen din. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 4. april 2014 #2043 Del Skrevet 4. april 2014 Jeg har verken kompetanse eller erfaring på området, så jeg nøyer meg med å legge igjen en og si at jeg forstår frustrasjonen din, det hørtes slitsomt ut! Har det vært sånn lenge eller er det "bare" en fase? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 4. april 2014 #2044 Del Skrevet 4. april 2014 Det høres fryktelig slitsomt ut. Må si meg enig med Spatula her fra den tiden jeg selv jobbet med "sånne barn". Ikke meningen å få det til å høres ut slik, som noe slemt eller negativt, men jeg vil bare si at det må være veldig utfordrende. Jeg har jo ikke barn selv, så jeg vet jo ikke, men du har min dypeste medfølelse. Håper virkelig du får den hjelpen du trenger og at det blir bedre med tide. Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 4. april 2014 Forfatter #2045 Del Skrevet 4. april 2014 Takk kjære dere! Hun har alltid vært veldig aktiv såpass at hun er aldri i ro. AD/HD var oppe til vurdering da autisme diagnosen kom, men jeg vet ikke. Det er jo ikke akkurat unormalt å være aktiv og urolig når man er snart 7 heller. Men det kunne forklart at hun og er "urolig i ansiktet" med gjentagende bevegelser og lyder. Men det føles som om jeg prøver å sette henne i en bås. Sannsynligvis er hun bare slik. Skulle bare ønske jeg klarte å takle det bedre. Men, skal ta med tipsene til Spatula. De er ikke ukjente for oss fra "autisme-tida" Kanskje vi må begynne å tenke slik igjen bare for å komme på rett spor? til dere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 4. april 2014 #2046 Del Skrevet 4. april 2014 Jeg har flere elever som har gjennomgått tester for både AD/HD og asperger, men ligger i grenseland og ikke oppfyller nok krav til en diagnose, men i mange tilfeller synes jeg ikke man skal strebe etter å sette en merkelapp på barnet. Prøv heller med andre tiltak i rundt, ofte kan det være nok. Jeg regner med at du har mange tips gjennom tiden da dere gikk gjennom utredningen opp mot autisme - som kan komme til nytte for dere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 4. april 2014 Forfatter #2047 Del Skrevet 4. april 2014 Takk igjen. Dere er fantastiske! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 4. april 2014 Forfatter #2048 Del Skrevet 4. april 2014 Vi hadde pizza til middag idag. Var ferdig med å spise ca 17.15 og da lente Andre seg tilbake i sofaen og sovnet. Tror mannen var sliten etter uka for han sover enda.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 5. april 2014 Forfatter #2049 Del Skrevet 5. april 2014 Den derre gufne følelsen av at halsen er tjukk og vond, kroppen er sliten men formen er ikke dårlig heller. Lager Jambalaya til middag og drikker et glass rosevin mens jeg rører i kjelen. Sikker på at det funker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 5. april 2014 Forfatter #2050 Del Skrevet 5. april 2014 Nok en gang har jeg imponert meg selv. Jambalayaen smakte helt fantastisk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 6. april 2014 #2051 Del Skrevet 6. april 2014 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 6. april 2014 Forfatter #2052 Del Skrevet 6. april 2014 (endret) 6.35: Mamma, jeg vil lage muffins på lat. Så på kjøkkenet nå i en skål sitter en fornøyd TM og rører sammen litt flytende smør, knuste Tom&Jerry kjeks, vann, et sånnt lite papirbeholder med sukker til å helle i kaffe latte, biter av tyggis, sitron. Kreativitet er vist viktig.... Endret 6. april 2014 av MarianneE Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 6. april 2014 Forfatter #2053 Del Skrevet 6. april 2014 Fineste hælja! Har vært tre timer i badeland idag og på hjemveien svingte vi innom Tullis og kjøpte bounty latte. Svaret til Spatula over her har vi snakket om, diskutert og kommet til en konklusjon. Men den kommer jeg tilbake til i morra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 8. april 2014 Forfatter #2054 Del Skrevet 8. april 2014 Nede for telling med luftveisinfeksjon... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 8. april 2014 #2055 Del Skrevet 8. april 2014 God bedring! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 8. april 2014 Forfatter #2056 Del Skrevet 8. april 2014 Takk, har stort sett tatt livet med ro i hele dag. Andrè måtte på kurs etter jobb så det er bare TM og jeg hjemme nå. Det går heldigvis fint. Jeg nevnte at jeg skulle gi en tilbakemelding på TM og hva vi pratet om i helgen. Jeg snakket med Andrè om det Spatula nevnte over her, og vi har funnet ut at vi må ta frem autisme-forelderen i oss igjen. Vi var veldig flinke før til å gjøre ting enkelt for henne i måte vi pratet på, la vekt på at vi ikke hadde for mye av planer i helger, hadde mer tålmodighet osv... Så forsvant diagnosen hennes, og uten at vi har vært obs på det selv har vi nok snudd ganske om selv. Plutselig har vi skrudd våre forventninger høyt opp, lagt opp til at det skal skje mye i helgene++ Resultatet har blitt en sliten og slitsom unge. Og dette har vi ikke sett selv. Så tusen takk til alle dere som gav tilbakemelding på innlegget mitt. Sammen har dere fått oss til å åpne øynene, og se at vi må legge kursen litt om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 9. april 2014 Forfatter #2057 Del Skrevet 9. april 2014 Kom på jobb... prata... ble sendt hjem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 9. april 2014 #2058 Del Skrevet 9. april 2014 God bedring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 9. april 2014 #2059 Del Skrevet 9. april 2014 God bedring!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 9. april 2014 #2060 Del Skrevet 9. april 2014 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg