MarianneE Skrevet 11. mars 2014 Forfatter #1961 Del Skrevet 11. mars 2014 FREDAG! Etter en natt som føltes som om vi lå i koma våknet jeg tidlig og oppdaget gleden av å kunne ligge i senga og se på TV. Vi møttes nede til frokosten rundt 8.30 og jeg oppdaget til min glede et godt utvalg av glutenfritt b.la to typer brød, polarbrød, knekkebrød, frokostblanding og kjeks. Men, egg, bacon og småpølser ble prioritert istedet. Og jeg takket gud for at de belgiske vaflene man skulle steke selv og toppe med vispet krem og jordbærsyltetøy... de var nok ikke glutenfrie. Ikke pannekakene heller. Men, skåler med yoghurt og masse bær i samt frisk frukt og nypresset juice var og en sikker vinner. Ulempen med frokostbuffet er at man blir så mett at man står forran en trapp etterpå og lurer på hvordan man skal orke og gå opp for å skifte.... 10.35 hadde jeg bestilt en SPAbehandling som het NJUTA. Det var da kroppspeeling og ansiktsbehandling i 60 minutter. Engangstruser er sexy gitt... Det var utrolig deilig, hun terapauten smurte inn hele meg med peeling før jeg gikk i dusjen og prøvde og få dette av, det satt godt men jeg fikk det da til. Etterpå var det ansiktsbehandling med rens, peeling, maske, ansiktsmassasje (t.om ørene!) og hodebunnsmassasje, dette tok 40 minutter og jeg befant meg et sted mellom våken & behagelig og nesten sovende. Da det hele var over ble jeg sendt til mørkerommet hvor man ligger på senger med vannmadrasser: http://www.arkenhotel.com/art-garden-spa/vila-avslappning/vinter Ligge der, med et ullteppe rundt meg og SPAmusikk på ørene.... Jeg var som smør i hele kroppen etterpå. Nesten vondt og bevege meg etterpå. Det var nyyydelig å ligge der og døse av i en halvtimestid. Etter litt rot med lunchen hvor jeg trodde vi skulle møtes et sted mens de andre tre var et helt annet sted (noe som gjorde b.la at min søster fikk tre av rengjøringspersonalet til å låse opp døren min mens hun stormet inn og ropte mens de tre stod igjen skrekkslagne i døra. Herregud som vi lo av dette etterpå) så fikk vi stappet i oss (man sulter ikke....) salat, laks, svinestek skiver, mer laks og frukt. Etterpå var det mer SPA med utebasseng (hvor jeg presterte å snuble under vann i en steintrapp. ) varmebassenget vi nøt på torsdagen, badstue med lavendelolje, boblebad, avslapping i en av loungene med bok eller bare rett og slett sovende, mer mørkerom og lovnader om at dette kunne ikke føltes bedre. I SPAet stod det flere sittegrupper, sofaer, hengekøyer, sjeselonger i flettet pil (gjette om de var deilige å slumre i....), stasjoner med sitron og agurkvann, pukkate, tørket frukt, var bare å ta, hvile og nyte... Før middagen kl 19 la vi inn en times tid på senga, det var nødvendig. Merkelig hvor naturlig det føltes og legge seg under dyna kl 17 på ettermiddagen.... Middagen ble innledet med en drink i baren før vi ble vist til bordet vårt og fikk servert dette: Ekologisk blomkålsoppa med grön curry, pistagenötter & fasanfrikadell. * Rostad mandel, ekologisk blomkål, romanesco, krâm på färsk vitløk& algbakad Kungsflundrafilet. * Körsbärssorbet, chokladpastej & sockersaltade ekologiska pumpafrön. Den sjokoladen til desserten smakte helt fantastisk, rett og slett. Det ble litt vin og en drink i lobbyen før vi fant rommene våre, og da var ikke klokka mer enn 22.30. Man blir veldig trøtt av et slikt sted..... .....og det var dag2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 11. mars 2014 #1962 Del Skrevet 11. mars 2014 Det høres ut som 2 veldig vonde dager... Ikke misunnelig i det hele tatt.. Så du anbefaler dette hotellet? Lå det sentralt til i byen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 11. mars 2014 Forfatter #1963 Del Skrevet 11. mars 2014 (endret) Jeg anbefaler virkelig dette hotellet, vi kunne ikke vært mer fornøyde! Hotellet lå til vår store overraskelse i et industriområde ved et kaianlegg i bydelen Arendal (!). Vi viste at det ikke lå i sentrum men at det var såpass langt ute viste vi ikke. Men, for oss som var mest interessert i og holde oss på hotellet og utnytte fasilitetene var det helt fint. Skulle vi tatt oss en bytur ville vi valgt og ble en dag lengere. Kanskje denne er til hjelp.... http://blogg.resia.se/2012/10/29/arken-hotel-art-garden-spa-ett-dygn-pa-spa/#.Ux7CvfnwZ8F Endret 11. mars 2014 av MarianneE Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 11. mars 2014 #1964 Del Skrevet 11. mars 2014 Ååå! Høres helt fantastisk ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 13. mars 2014 Forfatter #1965 Del Skrevet 13. mars 2014 God morgen alle sammen! Ønsker dere en strålende dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 13. mars 2014 #1966 Del Skrevet 13. mars 2014 God morgen til deg også. Håper du også får en fin dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 13. mars 2014 Forfatter #1967 Del Skrevet 13. mars 2014 Det er fantastisk med den sola og go'været vi har fått denne uka. Har tørket to maskiner med klær ute, sittet ute på trappa med bok, syklet en lengre tur idag. Alt føles mye bedre bare det er sol... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 13. mars 2014 #1968 Del Skrevet 13. mars 2014 Sola er borte her nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 13. mars 2014 Forfatter #1969 Del Skrevet 13. mars 2014 Her og. Vi skal straks på "spille og sosial kveld" med TMs klasse. Blir sikkert hyggelig det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 14. mars 2014 Forfatter #1970 Del Skrevet 14. mars 2014 Fredagskveld og mann på jobb. TM og jeg har spist grønnsaker og dipp, og kost oss. Jobb eller ikke, fredag er godt uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 14. mars 2014 #1971 Del Skrevet 14. mars 2014 Kos deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 14. mars 2014 Forfatter #1972 Del Skrevet 14. mars 2014 Blir snart slik kjenner jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 15. mars 2014 Forfatter #1973 Del Skrevet 15. mars 2014 Vel... så har man testet brunost på tube. Ikke så værst, men smakte deg egentlig brunost? TM har gledet seg veldig til dagen idag. Klokka 16 kommer det 5 6åringer hit og jentene skal ha filmkveld med pizza, BarbieDVD og smågodt. TM trenger og bonde litt med de i klassen, så da tenkte vi at dette kunne være en god ide. Og så er det jo koselig å treffes utenom skolen og. Men, før den tid skal TM og jeg til byen for å kjøpe en bursdagsgave til min kjære far som fyller 58 år i morra, og vi kombinerer dette med en tur på lekeplassen tenker jeg. Det er strålende sol ute og vel... noe må man jo finne på mens husets herre sover etter og jobbet natta. Og apropos denne solen... Det var da voldsomt som den avslørte hybelkaniner og støv, da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 15. mars 2014 #1974 Del Skrevet 15. mars 2014 Her er dagens vær en god grunn til å overse det faktum at vinduene burde vært vasket. Kos dere med dagens aktiviteter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 15. mars 2014 Forfatter #1975 Del Skrevet 15. mars 2014 Man får fart på seg når man ser en 200lapp på gata... og litt lenger borte er det en til...og... man står plutselig med fem 200lapper i hånda. Enkelte ting skjer bare en gang i livet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 16. mars 2014 #1976 Del Skrevet 16. mars 2014 WOW! Det var jo en utrolig bra fangst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 16. mars 2014 Forfatter #1977 Del Skrevet 16. mars 2014 Ja, du kan så si. Men, det syklet en kar ned gata før vi kom så mest sannsynlig var det hans penger. Vi har lagt dem til siden sånn om vi skulle blitt spurt om pengene, men et random menneske syklet forbi... Hvor ofte kjenner man igjen en tilfeldig person sånn? Vi har blitt enige om at om ingen spør oss direkte innen 14 dager deler vi 50/50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 16. mars 2014 Forfatter #1978 Del Skrevet 16. mars 2014 Vi har vært i bursdag hos pappa idag. Veldig hyggelig, glutenfri bløtkake og glutenfrie vafler. Nå prøver jeg å holde PMS i sjakk uten å la det gå ut over Andre... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 17. mars 2014 Forfatter #1979 Del Skrevet 17. mars 2014 Tenkte jeg skulle skrive et hyggelig innlegg her, men så gikk liksom klokka og så er det plutselig natt. Skal faktisk jobbe ekstra i morra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 17. mars 2014 #1980 Del Skrevet 17. mars 2014 Så bra med ekstrajobbing! Hvor mye jobber du for tida? God natt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg