Gå til innhold

Anekdotene del2

MarianneE

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har du sett på iPhone 4s istedenfor en av de nyere modellene? Koster "bare" 3290 på apple.no i alle fall, er det veldig mye mer enn samsung? (Søkte veldig kjapt og fant samsung til 2990, men kan godt være den er mye billigere andre steder.) Jeg er hvertfall veldig fornøyd med min 4s og kjenner ikke noe behov for å bytte den ut med en nyere modell. :)

Jepp, har googlet, lest og sukket i en uke.

Greia er den at jeg har ikke 3300 og betale for en iphone4 som er den jeg har siklet på.

Hadde det ikke vært for at jeg måtte betale tannlege og restskatten kunne jeg kjøpt en.

Men, nå er en rød Samsungs3 bestilt og kommer om en uke, tar den på avbetaling på 12 mnd noe som da utgjør 282kr i mnd.

Liiiiker!!

:nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde iphone 4s og byttet den ut med Samsung galaxy s 3 og jeg er så mye mer fornøyd med Samsung!

Endret av HopsiDeisi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere vet og gi tilbakemeldinger jeg liker og få... :)

Hva slags tilbakemelding får jeg på dette, tro...?

Svigermor er en flott dame, ingen tvil om det.

Men; Hun kom innom her igår i max 10 minutter og da satt Andrè på PCen for og se på noe, og praten kom innpå at jeg har bestilt meg ny mobil.

"Og det er liksom prioriteringer" sier hun. (og Andrè og jeg tenkte "here we go again...")

Hva mener du med det, spurte jeg.

"Synes du det er riktig prioritering, sa hun

og jeg spurte hva det er hun mener vi prioriterer galt.

Hun hadde tross alt ikke betalt mer enn 1000-1500 for sin tlf, sa hun.

Nei, sa jeg, det er mulig det, men jeg har faktisk ikke de pengene for hånd nå så derfor har jeg valgt og gjøre det via avbetalinger som blir belastet tlf regninga mi.

"jaja, dere får bare begynne og prioritere litt mer fornuftig da" og så dro hun igjen inn at jeg tross alt betaler "i dyre dommer" på Stamina og bruker det alt for sjeldent (hun mener jeg bør gå hver dag fordsi det koster meg 529kr imnd). Da nevnte jeg et eller annet om hva som er hennes bissniss og legge seg opp i og hva som ikke er....

Men det der er så irriterende!!!!

Hun lirer ut av seg at vi prioriterer galt, men hun kan ikke gi eksempler på HVA det er vi gjør galt i følge henne.

Hun bare kaster på en måte bare ut et utsagn og prøver vi og argumentere så er det bare "jadda, jadda" og du SER at hun ikke hører hva du sier.

Det er igrunnen sårende når jeg har utbetalt 7500kr sånn omtrent, 2000 går til gjeld, 700 til busskort, 529 til Stamina, 500 til felleskonto (betaler strøm, SFOo.l.) og så kommer mobilregning og annet.

I tillegg kommer svigermor og åpner munnen med ting hun ikke kjenner til og heller ikke gidder og vite noe om.

Men at hennes andre sønn og svigerinne tar seg hotellhelger i samme byen de bor i, hun legger ut bilder på FB av Mulberryveske hun har kjøpt seg, bruker gjerne flere tusen kroner på middager på byen etter litt shopping ++++

Det "ser" hun liksom ikke. Greit nå har disse en større inntekt enn oss og kan naturligvis bruke mer penger, men hvorfor vi er de som får klager på vårt pengeforbruk (og så for et forbruk :roll: ) det skjønner jeg ikke.

Og tro meg, og prate med henne om dette går ikke, hun lukker ørene og du ser at det går ikke inn det du sier.

Du kan fortelle henne samme tingen en gang i uka i en mnd og det er en like stor nyhet hver gang....

Faen, nå har jeg brukt for mye tid her, må på jobb.... NÅ!!!!

Ta vare på dere selv, dere er superjenter!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner veldig godt at du synes det er irriterende! Neste gang så får du si til henne at hun får komme med helt konkrete ting på hva hun mener at dere prioriterer feil. Hvis hun ikke gjør det, så ber du henne om å holde munn. Du får bare vise henne hvor "skapet står". Du har da vel ikke klaget til henne over at dere ikke har masse penger? Hvorfor skal hun da legge seg borti hva og hvordan dere bruker pengene?

Håper du får en fin dag. :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den dagen min svigermor hadde fortalt meg at jeg prioriterte feil pga en mobil eller treningsabonnement hadde hun jammenmeg fått høre det! Om hun så hadde hatt rett hadde det ikke vært hennes sak, i alle fall så lenge hennes sønn og barnebarn hadde tak over hodet og mat i magen. Prioriteringer er jo nettopp det - prioriteringer! Ja, du prioriterer Stamina selv om du kunne jogget istedenfor. Ja, du kjøpte en dyrere telefon enn strengt tatt nødvendig. (Men at du faktisk TRENGTE en ny telefon er det jo ingen tvil om, de fleste kjøper seg jo ny telefon lenge før batteriet bare varer en time eller to.) Men ellers virker det for meg som om dere lever veldig sparsommelig og slett ikke har noe luksusfelleliv med forbrukslån og kredittkortregninger, og da har hun ingen verdens ting med å stikke nesa i deres saker. Og i alle fall hvis hun ikke engang klarer å si rett ut hva hun mener dere heller skulle brukt pengene på. :roll:

For å ta meg selv som eksempel, så er det sikkert mange som syns jeg bruker altfor mye penger til å gå på dagpenger for tiden. Det folk ser er jo at jeg siden jeg mistet jobben har vært i London, tre uker i Malaysia/SIngapore og nå driver jeg faktisk og maser på A om at han skal ta seg fri og reise bort med meg om et par uker. Det de IKKE ser, er at jeg har brukt noe sånt som maks 3000 kr på alt av klær og ting siden jeg fikk vite at jeg mistet jobben i januar. Jeg har knapt handlet et klesplagg eller andre ting. Det som gir meg noe er opplevelser og reiser, og selv om jeg har dårligere råd en periode prioriterer jeg det - det er faktisk nesten enda viktigere nå når jeg sitter hjemme dag etter dag. I fjor tenkte jeg at jeg skulle kjøpe en ny vår/høstjakke i år siden den jeg har er skikkelig stygg, men det har jeg droppet. Nye briller sto egentlig på innkjøpslista, de jeg har er seks år gamle, styrken min har økt med minst 1 per øye siden den gang, glassene er så oppskrapet at det ser ut som om de er skikkelig skitne hele tiden og innfatningen henger knapt sammen. Men jeg prioriterer heller å reise akkurat nå, så får jeg heller bare gå med linser i denne perioden. Og for meg er det det riktige valget, selv om svigermor eller hvem som helst ikke er enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Finnes det noe bedre noen ganger, og våkne i helga og bare kjenne i hele kroppen at det er helg? :)

Vi var på "glutenfri kaffe" igår, noe som Norsk Cøliaki Forening (NCF) hadde ordnet til.

Her kunne man kjøpe bakevarer fra et bakeri på Neslandsvatn som baker glutenfritt, og jeg hadde egentlig bare tenkt og kjøpe noen vaniljeboller. Egentlig...

Men, det ble 15 vaniljeboller, en stor rullekake, 10 pølsebrød og 3 baguetter derfra. Alt med unntak av en vaniljebolle havnet i fryseren. :)

SøsterG og tantebarnV var der også, og i en krok ble jentene sittende for der var der noen tegneaktiviteter og litt annet for barn. Vi syntes det var dumt at jentene lekte så fint og så reise hvert til vårt etter en halvannen times tid så vi tok med oss tantebarnV hjem istedet og hun ble her i over 5 timer.

Jeg lagde pizza og jentene storkoste seg sammen. :)

Idyllen ble hevet enda et par hakk da pappa ringte.

Han solgte bobilen for 2 uker siden, og de pengene han fikk for den har han brukt til og betale ned på gjeld. Han hadde litt lån igjen på bobilen, og betalte ned et annet lån.

Også hadde han noen tusenlapper igjen, så søsterG og jeg skal få en tusenlapp pr barn, for som pappa sa: "ongan træng da non klea førr vintern dæm å"

Du snakker om en tusenlapp sendt fra himmelen.... :daane:

Så da blir det utetøy og ulltøy!

Det hadde jo selvsagt blitt det uansett, ingen fare for det, men det er liksom så greit når man får et slikt tilskudd rett i hånda og ikke må vente på lønn...

Jeg hentet den nye mobilen min igår.

Jeg er forelska...

Det er litt for avansert for meg (enda), og uvant at den er så stor, bare skjermen er litt større enn den mobilen jeg hadde, og den er mye bredere! Den gamle hadde en 4.0" skjerm og denne har 4.8. tydelig større oppløsning på skjerm og... den er så PEN!! :hjerte:

Idag tenkte jeg og innvie kakao&krem sesongen til frokost, og det skal kokes fårikål til middag. :arwen:

Bare for og toppe det hele blir det sjokoladepudding til dessert.

Og jeg tror nok det blir en søndagstur på oss, det kan trenges..... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Etter jobb idag var jeg en tur i byen og den første julegaven er handlet inn.

Har begynt og vri litt på hodet for og finne på julegaver og tror jeg har halvparten av dem klare- inni hodet.

Det er like greit og ta og begynne med en gang.

Er igang med julegavene jeg også. Var i Oslo før helga. Og da ble det faktisk kjøpt fem julegaver. Herlig å være igang. Jeg pleier egentlig å begynne mye tidligere. Så jeg begynte sånn smått å bli litt stresset, men roet meg ned mange hakk etter Osloturen. :jepp:

Og gratulerer med ny telefon. :mobil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...