MarianneE Skrevet 22. august 2013 Forfatter #1141 Del Skrevet 22. august 2013 Flott Loffen, da fortsetter jeg som før da. Lommepenger til Danmark er telt opp: 2500kr skal trylles om til danske kroner. Nå starter jeg og spare alt jeg kan for Riga. Det kan holde hardt, men om jeg så må ha med meg mat hjemmefra OG bare være på hotellet mens de andre er ute og shopper og SPAer seg så skal jeg være med. Var på spinning på mandag, yoga i kveld og spinning på søndag. Holder treningsvanen jeg la til meg i sommer ved like her. Hadde jeg fått klemt inn litt styrketrening på egenhånd i tillegg hadde det vært opptilmalt, men vi får satse på det til uka... Straks på jobb, på sofaen ved siden av meg ligger en forkjølt mann under et teppe og snufser. Denne gangen uten papir i nesa... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 22. august 2013 Forfatter #1142 Del Skrevet 22. august 2013 Barn i seng, en febervarm og forkjølt mann ligger på sofaen. Ute er det deilig luft og tempratur og jeg irriterer meg over og måtte bidra med litt huslige sysler inne. Jeg har lyst på sushi. Gidder noen stikke over til byen og handle for meg. Og gjerne betale den og... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 23. august 2013 #1143 Del Skrevet 23. august 2013 God helg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 23. august 2013 Forfatter #1144 Del Skrevet 23. august 2013 Takk, TGIF!! Mannen er frisk (menn som har vært syke og kvikner til kan være plagsomt energiske) og på jobb. TM ser film og jeg har lussket meg ut med et blad og en sjokolade. Hater litt at det går mot høst og vinter akkurat nå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 23. august 2013 Forfatter #1145 Del Skrevet 23. august 2013 Skuddpremie på de som er ansvarlig for den karaoken som ljomer ute.... Andrè mener det kommer fra studenthyblene, som ligger sånn på andre siden av byen. Det sier kanskje litt om lydnivået.... Men nå... Mord&Mysterier!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 24. august 2013 Forfatter #1146 Del Skrevet 24. august 2013 Hurra for 11 års bryllupsdag idag... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aprilis Skrevet 24. august 2013 #1147 Del Skrevet 24. august 2013 Gratulerer så mye med 11års bryllupsdag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 24. august 2013 Forfatter #1148 Del Skrevet 24. august 2013 Takk... Dagen feires med mann på jobb, jeg skal i bursdag og vi har barnevakt her hjemme. Romlemantisk.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 26. august 2013 Forfatter #1149 Del Skrevet 26. august 2013 Noen som så helga som fløy forbi, eller? Jeg kan sverge på at den var innom, men det var et kortvarig besøk i såfall. Kanskje det var det som var av vind igår, kan det ha vært hælja, tro? Idag er det oppstart av turn igjen for TM og ferien føles som om var over for et år siden. Skuldrene er oppe under ørene der de hører hjemme, følelsen av og ikke strekke til over alt sniker seg på, "burde ha gjort" lista blir lengere og lengere... Jo, alt normalt her! Danmark neste torsdag.... I like! Ha en strålende mandag jenter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 26. august 2013 #1150 Del Skrevet 26. august 2013 Takk det samme MarianneE! Og tida går jo så fort at du straks skal til Danmark! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 26. august 2013 Forfatter #1151 Del Skrevet 26. august 2013 ...og det blir deilig!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 28. august 2013 Forfatter #1152 Del Skrevet 28. august 2013 Når man trener styrke med vekter på en tirsdag kjenner man det godt i kroppen på en onsdag... Brystpress... ikke min greie, styrke i armene av typen "push ups styrke" nei, det har vi ikke. TM stortrives på skolen og SFO og det er kjempe fint. Leksene går unna, og hun har begynt på turning igjen. Plutselig har det blitt veldig hverdag og det er greit det igrunnen. Lite og skrible, det skjer liksom ikke så mye og skrible om. Det er jo forsåvidt en bra ting... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 28. august 2013 #1153 Del Skrevet 28. august 2013 Så bra at hun snudde så raskt med tanke på skolen! Litt tidlig å falle ut av skolen etter én dag... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 29. august 2013 Forfatter #1154 Del Skrevet 29. august 2013 Fy faen.... jeg skal ALDRI mer klage på at det ikke skjer noe! Igår skjedde det for mye. I mai begynte annaB og jeg så smått og planlegge tur. Reisemålet og hvem vi ville ha med ble bestemt: Riga. Samtaler og diskusjoner rundt dette ble foretatt via egen facebookgruppe. Og vi var enige om at 8 jenter holder i massevis, vi vil IKKE ha med flere, uansett. Så når alle har rundet 30årene, en av oss t.om 40årene skulle man tro at alt var greit. Men akk... så naiv. VenninneSA la plutselig til svigerinneK til i gruppa vår. Det var en dealbreaker, for dette er "min" tur da det var min ide, og strengt tatt burde SA spurt først om det var OK at hun bad med K, og egentlig er det bare hun og K som er gode venner, vi andre har et mildt sagt anstrengt forhold til K. Så jeg hørte med annaB og søsterG; Hva mener dere, skal vi si ja? De svarte et rungende NEI! Så da fikk jeg jobben og fortelle SA at det er ikke greit at hun bare inviterte med seg K. Dette var da via sms siden SA var på jobb. Fikk da til svar om at da gadd ikke SA være med heller. Greit nok, det var synd men hennes valg. Ringte SA litt etter og vi snakket og alt greit. Så kom det SMS fra svigerinneK. Du kan si det slik at SA har da fortalt K at JEG har sagt at JEG ikke vil ha med K og hun krevde et ganske klart svar på hvorfor jeg nekter og ha med K. Prøvde og ringe K men fikk sms om at hun var på jobb og at jeg måtte sende sms. Tenkte så det knaket leeenge på hva jeg skulle skrive for at hun ikke skulle misforstå. Så jeg fikk bakoversveis da jeg fikk svar om at jeg var urettferdig, at jeg ikke prioriterte henne, at vi ikke hadde noe vennskap til tross for at vi var i familie uansett om vi likte eller ikke, og at hun kom ikke til og bruke mer tid og energi på meg og at hun var ferdig med meg for godt. Men hva skulle jeg gjøre? Jeg forstår K, det må ha vært sårt, men samtidig når 6 andre ikke vil ha med flere, uansett ville noen bli misfornøyde. Crap if I do, crap if I don't. Og selvsagt ringte svogerS til Andrè for og skjelle ham ut fordi jeg er (vistnok) en bitch. Det skjer jo hver gang K og jeg er uenige om noe. Andrè var kjempe sint og gav sin bror istedet det glatte lag som det heter. Idag er jeg irritert på SA. HUn VISTE at ingen av oss ville ha med flere, og sant og si ihvertfall ikke K. Hadde hun spurt først om hun kunne legge til K i gruppa så hadde jeg vært spart all dritten. Dessuten vet hun SÅ godt at vi andre ikke akkurat har det samme forholdet til K. Allikevel.... Jeg er den som sitter igjen som den store syndebukken, og det er takket være SA. Faen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 29. august 2013 #1155 Del Skrevet 29. august 2013 Flott venn hun SA... Regner med du har støtte i de andre vennene dine, ikke ta det så tungt - jeg er heller ikke en fan av min svigerinne, og ville ikke ha hatt henne med på tur om jeg så hadde fått betalt for det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 29. august 2013 #1156 Del Skrevet 29. august 2013 Herregud for ei smørje! Og det bare takket være SA, som ikke forholdt seg til avtalen dere hadde.. Så kjipt for deg at du får skylda. Synes SA burde forklare K alt sammen og be deg om unnskyldning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 30. august 2013 Forfatter #1157 Del Skrevet 30. august 2013 Flott venn hun SA... Regner med du har støtte i de andre vennene dine, ikke ta det så tungt - jeg er heller ikke en fan av min svigerinne, og ville ikke ha hatt henne med på tur om jeg så hadde fått betalt for det. Hørtes kjent ut... Jeg kan trøste deg med at K ikke ville hatt med sin svigerinne heller... Ha ha ha Herregud for ei smørje! Og det bare takket være SA, som ikke forholdt seg til avtalen dere hadde.. Så kjipt for deg at du får skylda. Synes SA burde forklare K alt sammen og be deg om unnskyldning. Jeg er enig med deg i det, men ifølge SA har da ikke hun gjort noe galt, og det er jeg som er "den store stygge ulven" som nekter K og være med. Jeg gjør jo forsåvidt det og, men ikke slik hun presenterer det. Men, jeg har lagt merke til det, så fort det er noen intriger så er SA og K involvert. Det skjer aldri noe slikt uten dem. Det sier meg myyye... Har lurt på og sende en PM på FB til dem begge så de får samme ordene begge to og prøve og forklare og fortelle det hele fra mitt ståsted, men jeg tror det egentlig bare vil gjøre vondt værre med tanke på hvordan K nå ser på meg. Jeg vet jo at hun har sett på meg fra en negativ vinkel allerede, og at dette som har skjedd nå bare for henne bekrefter hvilken dårlig person jeg er. Jeg er sint på tredje dagen. (men har vett nok til og være sint på dem det gjelder, men dum nok til og ikke gjøre noe med det) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 31. august 2013 Forfatter #1158 Del Skrevet 31. august 2013 Fikk endelig prata med søsterG igår om alt det som skjedde på onsdag. Ingen av oss kan fatte og begripe at SA ikke ante konsekvensene av det hun gjorde, hun VISTE hvordan K ville reagere, og at det ville gå ut over meg! Jeg kan ikke fatte og begripe at SA har latt dette gå utover meg, og hun vet godt at K ikke tror meg uansett hva jeg sier. Det er SA som sier den eneste sannheten ifølge K. Så SA har da latt dette gå utover meg og søsterG, men jeg har fått det værste siden K og jeg er i familie siden vi er giftet inn i samme familie, og svogerS og Andrè sitt brødreforhold har nå og fått enda en alvorlig knekk pga dette, og det viste SA og at ville skje. Jeg Fortalte henne via PM på FB hvilke konsekvenser dette har fått for meg, og svaret hennes var "jaja... håper det ordner seg mellom dere" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliane Skrevet 31. august 2013 #1159 Del Skrevet 31. august 2013 Herregud, for en situasjon! Hadde nå SA bare spurt dere andre før hun la til K i den gruppa, det tenker jeg er helt vanlig høflighet uansett hvem det er snakk om. Så vidt jeg forstår var det jo ikke SA som tok initiativ til turen engang... Jeg hadde nok endt opp med å forbanne henne inni meg og la K bli med allikevel når skaden først hadde skjedd, for jeg skjønner jo at det er ekkelt for K å havne i en sånn situasjon. Men det er det jo uansett for seint til nå, ser virkelig for meg hvor dårlig stemningen hadde vært på turen hvis dere hadde ombestemt dere nå! Men jeg tenker at du og K har ikke det beste forholdet uansett, hun bor på andre siden av landet og det er ikke SÅ farlig om det blir litt drama. Men SA må jo klare å skjønne at hun gjorde noe dumt, selv om hun mener at deres reaksjon på det dumme hun gjorde var feil? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 31. august 2013 Forfatter #1160 Del Skrevet 31. august 2013 Herregud, for en situasjon! Hadde nå SA bare spurt dere andre før hun la til K i den gruppa, det tenker jeg er helt vanlig høflighet uansett hvem det er snakk om. Så vidt jeg forstår var det jo ikke SA som tok initiativ til turen engang... Jeg hadde nok endt opp med å forbanne henne inni meg og la K bli med allikevel når skaden først hadde skjedd, for jeg skjønner jo at det er ekkelt for K å havne i en sånn situasjon. Men det er det jo uansett for seint til nå, ser virkelig for meg hvor dårlig stemningen hadde vært på turen hvis dere hadde ombestemt dere nå! Men jeg tenker at du og K har ikke det beste forholdet uansett, hun bor på andre siden av landet og det er ikke SÅ farlig om det blir litt drama. Men SA må jo klare å skjønne at hun gjorde noe dumt, selv om hun mener at deres reaksjon på det dumme hun gjorde var feil? For K er det uaktuelt og være med, og SA skal heller ikke være med nå. K nekter forøvrig og ha noe mer med både søsterG og meg og gjøre etter at vi har såret henne og oppførst oss dårlig mot SA. Hadde hun bare vist hva SA har sagt om K bak ryggen hennes. Noe jeg har lyst til og si til K, men hun vil ikke tro meg og vil bli sint fordi jeg prøver da og snu henne mot SA. Herregud... de kan faen meg ryke og reise begge to. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg