Gå til innhold

Anekdotene del2

MarianneE

Anbefalte innlegg

:kaffekopp:

Snart er uke to av ferien tilbakelagt, det har gått så fort.

Tiden har til nå blitt mye brukt på Stamina, lekeplassen og i hagen.

TM har til tider sutret og maset men det har gått greit.

Har en backup plan om Eventyrfabrikken (innendørs lekeland) og kino om det skulle røyne litt på, men synes og det er for gærnt og bruke en dag med sol og flere-og-tyve-varmegrader på dette.

:)

Igår syklet vi en tur i parken og lekeplassen, der var TMs barnehage på tur så hun kom kjapt i lek med vesleM. Fint det, for jeg hadde bok og jordbær og plass på en benk...

Etter en halvannen time ringte pappa og lurte på om vi var i parken enda for de var rett i nærheten sammen med et trondheimsbesøk og ville hilse på.

Så da fikk jeg hilst på pappas tante og onkel igjen, det er lenge siden sist. 15 år tror jeg.

Og, etter og vært hjemme med TM og ikke gjort noe på utsiden av huset alene på to uker, var det veldig deilig og "lufte" meg med venninneI igår på JonasB.

Var hjemme igjen kl 19, men kjente at det var litt for tidlig... :sjenert:

Idag er det corebar kl 10 på Stamina. :)

Etter det... :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har trent, handlet, spist lunch og slappet av.

Måtte rydde litt inne så da kl var 13 gikk keg ut mens TM var i fin lek inne så jeg lot hrnne leke videre.

En time har jeg sittet ute og slappet av.

Deilig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det, og vi er veldig heldige som bor så nær at vi kan ta en tur ut på ettermiddagen slik som igår.

15 minutters biltur, en liten gåtur igjennom skogen og vips.. så er vi der.

Så igår datt skuldrene ned, TM lekte med kusina si, Andrè og faren tusla rundt på plassen og diskuterte utbyggingsplanene, svigermor leste, hyttenaboene kom en tur over for en kopp kaffe og jeg satt der og nøt det hele.

Hadde t.om med badetøy og tuslet ned på flytebrygga innstilt på at NÅ skal årets første bad taes!

Jeg er DEN pysa når det kommer til bading, men det var nå eller aldri.. med iskalde 18 grader i vannet.

Dessverre kom det hundre (altså 7..) brennmaneter rundt flytebrygga da jeg stod der, så jeg kom meg bare til knærne da jeg gikk ned trappa.

Tok ikke sjansen på og bli brent.

Ned badetrappa til knærne... kan det kalles årets første bad?

:ler:

Litt (mer) fraværende om dagen, det skjer ikke såååå mye spennende i ferien...

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kos deg masse MarianneE! :klem:

Nyt ferien! Den går så fort!

At det går fort ja!

Snart halvveis i ferien alt! :daane:

Jeg reiste på spinning igår, litt for sein middag før det og spinningen ble litt tyngere enn tenkt for og si det slik.

Det ble så varmt og beina ble så tunge og.... det var godt og bli ferdig. :)

Belønningen ble jordbær&fløte i hagen da jeg kom hjem.

Hverdagslykke... det er jordbær, sol, 23 varmegrader kl 20 på kvelden, mann&barn spiller "tennis" og ler, og etterhvert blir det en kamp på bortimot liv&død av mor og far med nevnte spill mens minste mann hopper på trampolina og hyler av fryd. Kattene prøver og leite etter fløterester og radioen spiller lett musikk.

Å, fantastiske sommeren!!

Tung dag idag.

Jeg skal i begravelsen til Janne, venninna mi som døde av kreft sist lørdag.

Jeg gruer meg så, det kommer til og bli hjerteskjærende rett og slett.

Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal klare det, men tenker at min sorg er ingenting i forhold til han som nå er uten sin kone her, guttene som ikke lengere har sin mamma her, foreldrene som har mistet sin datter...

Hva de går igjennom er tusen ganger værre...

Det kommer nok til og bli mange folk så jeg går ca 30 min før begravelsen starter kl 11, det skal være i kirken som ligger rett borti her.

Må ihvertfall ha med meg mer enn nok papir i veska...

:trist:

Noe mer hyggelig må jo værre denne flotte jenta som plutselig dukket opp i Dagbladet på søndag.

Gleder meg SÅ til og se henne på TV til høsten!

Verdens tøffeste venninne!!

http://www.kjendis.no/2013/07/15/kjendis/ingen_grenser/tv_og_medier/reality-tv/tv_2/28124701/

:hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dagen blir fin, og at det blir en verdig avslutning selv om det mest av alt bare oppleves grusomt, trist og urettferdig... :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk.

Det var rett og slett helt jævlig. En fin begravelse og det var så mange folk at flere måtte stå. Det lå blomster helt ned til dørene i kirka t.om.

Jeg har ikke grått så mye på lenge.

Det ble tungt men og godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

...og her fortsetter sommeridyllen for fult.

Igår med TM og søskenbarna som lekte med vann, hylte og lo i hagen.

Med 28 grader i skyggen MÅ man ha litt vannlek!

Da svogerØ tok ungene med hjem pakket vi badetøy i en bag og reiste på stranda og kjølte oss ned med årets første bad.

Det var... friskt. :ler:

Idag blir det en tur på Stamina kl 10.

Det frister ikke sånn voldsomt, men det later jeg som om ikke jeg vet hva betyr. :ler:

TM driver nå og hyler og bærer seg noe voldsomt nå fordi hun er i ferd med og "dette ut av sofaen og slå seg forferdelig" Men det er jo klart, når hu henger utover kanten og aker seg bare mer og mer ut og skriker bare høyere og høyere jo lengere ut hun aker seg...

Det ble veldig seint i seng på henne igår siden vi ikke reiste og bada før klokka var 19 og hjemme igjen 20.30, og leggetidene i ferien har det blitt så som så med.

I kveld blir det natta på henne før kl 20! :jepp:

Traff søsterG og ungene på lekeplassen på formiddagen igår og hun hadde kjøpt med krydder til meg fra Hellas; Røkt paprika! :hoppe:

Det er et krydder man knapt får tak i i Norge.

I kveld blir det nok et stort glass kald hvitvin i hagen slik det ble i går kveld.

Klokka var 21.30 og 21 grader ute.

Sommer blir ikke bedre enn det... :hjerte:

http://www.youtube.com/watch?v=WMMMXJESV98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen savner også røkt paprika, men han har funnet det på Meny eller Ultra butikker med godt utvalg, Santa Maria sitt Smoked Paprika.

Høres ut som om dere koser dere masse i ferien. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Venninnebesøk, vin, jordbær... Litt brisen...

:sjenert:

:ler:

Brisen var kanskje og overdrive litt, men jeg kjente jeg kom til det punktet hvor jeg fniser litt ekstra høyt og litt lengere enn normalen.

VenninneI kom da kl var litt over 20 og gikk rett over midnatt, da satt vi ute hele tiden, det var en del vind men allikevel 20 varmegrader.

Siste 10 minuttene slang jeg en bomullsjakke over skuldrene, ellers var det deilig og varmt.

I takket meg b.la veldig for at jeg stilte så opp for henne da cellegiftkuren gjorde sitt værste med henne.

Hun sa b.la at hun hadde ikke kommet så "enkelt" gjennom det om ikke det var for meg.

Og så grein vi litt begge to. :fnise:

Vi sladra litt om felles bekjente, lo av kattene våre, snakket om hva som skjedde med xvenninneJ og meg, Riga...Fine kvelden!

Fikk forresten sms fra mammaen til T i bhg, og hun lurte på om TM ville leke med T.

Så da kom T hit og jentene enset meg ikke i tre timer.

Det var som og ha barnefri... :)

Jeg gikk på corebar igår.

Det kunne ikke blitt varmere...

Idag skal jeg på zumba kl 10, og det er over 20 grader ute alt.

Vurderer og legge meg i kjøleskapet en liten stund...

Blir fraværende noen dager, i morratidlig går turen til sørlandet noen dager.

B.la Dyreparken på søndag. :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så flink du er til å trene :pls:

Må komme i gang med det snart jeg også. Hittil har det bare blitt knebøy....eneste som funker til å få lillesnupp til å roe seg når hun har magevondt :fnise:

Kooos deg på sørlandet :klemmer:

Endret av Aprilis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God tur!! Litt misunnelig på den turen deres til Sørlandet. Skulle gjerne reist nedover dit selv.

Fortsatt gooood ferie & nyt sommeren!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...