loffen Skrevet 20. mai 2013 #881 Del Skrevet 20. mai 2013 Å, det så deilig ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 21. mai 2013 Forfatter #882 Del Skrevet 21. mai 2013 å hei og hopp det ble kjapt hverdag igjen etter skikkelig langhelg, ja! Nå er det bare og holde blikket stødig mot sommerferien. Dette kan høres rart ut, men jeg har begynt og glede meg litt til Trondheimstur. Det blir litt rart, litt trist, men har begynt og fokusere på hyggen i og besøke fødebyen også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 21. mai 2013 #883 Del Skrevet 21. mai 2013 Jeg skal til trondheim til helgen og gleder meg hver gang jeg skal dit. Fin by!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 21. mai 2013 Forfatter #884 Del Skrevet 21. mai 2013 Jeg skal til trondheim til helgen og gleder meg hver gang jeg skal dit. Fin by!! Bare fintfolk kommer derfra, skjønner du! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 21. mai 2013 #885 Del Skrevet 21. mai 2013 Enig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 22. mai 2013 Forfatter #886 Del Skrevet 22. mai 2013 Sitter nå og skal bestille flybiletter og venter på at betalinsprosessen skal kjøre seg ferdig. Begravelsen er på mandag kl 11, så jeg reiser søndag og blir til tirsdag. SøsterG kommer mulig mandagsmorgen og blir mulig til tirsdag. Mamma&A kommer vel og blir fra søndag-tirsdag, slik som meg. Broder'n" viste ikke, gadd ikke tenke på det nå, herregud... kan'ke vi heller ta det i morra" Mamma ville gjerne at vi skulle bo alle sammen på samme hotellet, helst med rom ved siden av hverandre slik at vi kunne tilbringe så mye tid som mulig sammen.... Mandagen, etter begravelsen og minnesamværet skal jeg treffe ei venninne som bor i Trondheim. Sa i fra til mamma om det, og det syntes hun var trist, for vi måtte jo ut og spise middag alle sammen og "ta vaare på kværainner i deinn hærre tida" Kjenner det jeg, at etter minnesamværet trenger jeg og lufte meg litt uten mammas klamme mammahånd... Hun ville og at vi skulle fly opp alle tre, og ikke bare meg. For det ville bli så mye bedre om vi var samlet alle sammen. Hallo... *10 minutter* Møkka betalinga ville ikke lastes ned, så det ble bytte av flyselskap og ny bestilling. Trondheim... HERE I'LL COME!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 22. mai 2013 #887 Del Skrevet 22. mai 2013 Kanskje vi sees på Værnes på søndag!? Hehe.. Selvom jeg skjønner at man skal være sammen med familien under begravelsen og litt etterpå så må du jo kunne møte venner når du først er i området. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 22. mai 2013 #888 Del Skrevet 22. mai 2013 Her er det noe jeg ikke har fått med meg før nå. Gir deg en god jeg, MarianneE. Også må jeg jo si meg enig i alt det gode dere skriver om byen her. Jeg elsker Trondheim. Jeg vurderer innimellom å flytte herfra, men det sitter veldig langt inne (selv om jeg savner tanteungene på Sørlandet veldig...). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 22. mai 2013 #889 Del Skrevet 22. mai 2013 Du gav akkurat eksempel på trææææge trøndera Ikke ha dårlig samvittighet, den klamme mammahånden kan bli i det meste laget for alle og enhver Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 23. mai 2013 #890 Del Skrevet 23. mai 2013 MariannneE!! Jeg trenger din hjelp! Har du Kamille nr.9?? Det er fra 26. april. Jeg skal ha middagsselskap, rev ut oppskriften fra bladet og tok med i butikken som handleliste. Den siden har jeg greid å miste, og jeg aner nå ikke hva jeg skal gjøre med ingrediensene jeg har kjøpt. Om du har bladet, kunne du være så superkjempesnill å gi meg den laksen med parmesan/loff topping+bønner i youghurt oppskriften som står på side 102? Jeg vet ikke hva som skal til hva eller noe. Pliiiis, så er du kjempesnill! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mia83 Skrevet 23. mai 2013 #891 Del Skrevet 23. mai 2013 Innom med en Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 23. mai 2013 Forfatter #892 Del Skrevet 23. mai 2013 MariannneE!! Jeg trenger din hjelp! Har du Kamille nr.9?? Det er fra 26. april. Jeg skal ha middagsselskap, rev ut oppskriften fra bladet og tok med i butikken som handleliste. Den siden har jeg greid å miste, og jeg aner nå ikke hva jeg skal gjøre med ingrediensene jeg har kjøpt. Om du har bladet, kunne du være så superkjempesnill å gi meg den laksen med parmesan/loff topping+bønner i youghurt oppskriften som står på side 102? Jeg vet ikke hva som skal til hva eller noe. Pliiiis, så er du kjempesnill! Skribler den ned her, sånn i tilfellet andre og vil ha... RASK LAKS MED URTETOPPING! 4 laksefileter, skinn- og benfri. 1 knippe dill 2 hvitløksfedd 3 skiver hvitt brød, skjær av skorpa saft av 1/2 lime 2 dl parmesan 1,5-2 ss smeltet smør. * varm ovnen til 225 grader Finhakk dill og del opp hvitløken. Kjør brød, dill. hvitløk, og limesaft i en kjøkkenmaskin til du har en masse. Plasser laksen i en smurt ildfast form. Fordel urtemassen på laksen og stek den i ovnen 15-20 min. YOGHURTMARINERTE BØNNER 100gr bønner (brune på boks kan brukes) 4 sjalottløk 2 ss finhakket persille 1 fersk finhakket chili 1 dl matyoghurt * Rens og kok bønnene i lettsaltet vann. Hell av vannet og skyll raskt i kaldt vann. Rens løken, strimle den og bland sammen med chili og yoghurt, salt og pepper. Bland i bønnen og server med laksen. Å... det hørtes NAM ut! Innom med en takk, den trengs i kveld. **** Ny vaskemaskin er på plass! Andrè hadde med tralle fra jobben så vi fikk maskina på tralla og inn kjellerlemmen (kunne ikke ta den ned kjellertrappa siden det var så vidt vi fikk den gamle opp og den nye er litt større) og jeg stod øverst og skulle følge etter Andrè ned trappa. Første trappetrinnet er dobbelt så høyt som normalen. Her mista jeg balansen og datt på rompa. bakre del av min venstre legg ble klemt mot trappetrinnet og vaskemaskinen havna oppå leggen. Andrè stakkars stod i bunnen av den lille trappa og klarte ikke akkurat og løfte vaskemaskina rett opp av foten min. Så der satt jeg og hylte av smerte mens jeg trodde beinet var brukket. Kom meg løs tilslutt og beinet holdt. Men det er hovent, ømt og jeg kan stå på det men halter. Så nå blir kvelden tilbragt med beinet på en krakk... Snille mannen min kom akkurat inn døra etter og kjøpt røyk til segselv og hadde med en cola zero til meg. Fy og faen det er VONDT!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 23. mai 2013 #893 Del Skrevet 23. mai 2013 ÅÅ, du er er en superduperknupp altså! Festen er reddet! Tusen takk! Masse god bedring med benet din! Det høre helt grusomt ut stakkars deg! :is: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 23. mai 2013 #894 Del Skrevet 23. mai 2013 Men du, stod det noe om pinjekjerner? For jeg har da kjøpt det også..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 23. mai 2013 Forfatter #895 Del Skrevet 23. mai 2013 (endret) herregud... JA!!! Men det stod bare "pinjekjerner" på linja under smelta smør Endret 23. mai 2013 av MarianneE Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 23. mai 2013 #896 Del Skrevet 23. mai 2013 Ah! Takk igjen! Jeg husker det nå, at det ikke stod hvor mye. Får bare ha oppi ei neve da. Men da vet jeg at de skal på laksen og ikke i med bønnene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 24. mai 2013 Forfatter #897 Del Skrevet 24. mai 2013 Ah! Takk igjen! Jeg husker det nå, at det ikke stod hvor mye. Får bare ha oppi ei neve da. Men da vet jeg at de skal på laksen og ikke i med bønnene! Hæppi tu help! Beinet mitt er bedre, men jeg blir hjemme idag. Jeg halter, og kunne gått på jobb men det blir vanskelig alt sammen. Så jeg blir hjemme og tar livet med ro med beinet på en krakk. Etter jeg har vaska klær, rydda, støvsugd og slike ting... Dessuten veide maskina 73 kilo. Lucky me som fikk beinet i klem under de 73.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 24. mai 2013 #898 Del Skrevet 24. mai 2013 Uff! God bedring til benet ditt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aprilis Skrevet 24. mai 2013 #899 Del Skrevet 24. mai 2013 Uffa meg. Det kunne virkelig ikke ha vært godt. Men ta ting med ro i dag kjære deg, slik at beinet blir bra. Sitt med beinet høyt og legg på noe kaldt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 25. mai 2013 Forfatter #900 Del Skrevet 25. mai 2013 Uffa meg. Det kunne virkelig ikke ha vært godt. Men ta ting med ro i dag kjære deg, slik at beinet blir bra. Sitt med beinet høyt og legg på noe kaldt. Ja... det var det som var tenkt! Men siden jeg ble hjemme alene (ble hjemme fra jobb) var det jo greit og få rydda og støvsugd.. Også er annaB 50% sykmeldt og hun var ferdig på jobb kl 12 så vi møttes på DobEx for kaffe, der satt og venninneSA med samboer og etter 30 minutter kom Medium forbi så det ble det skikkelige venninnetreffet. Så da alle gikk hvert til sitt måtte annaB innom H/M en tur, jeg måtte handle og hente TM. Vi var hjemme kl 16, og da Andrè kom hjem fyret vi opp grillen og koste oss alle fire. Så... slappe av og holde foten i ro... eh.... Idag blir det heller ikke noe avslapping siden det er BarnasDag. Det er tivoli og aktiviteter for barn.. http://www.barnasdagiporsgrunn.no/nyheter/barnas-dag-i-porsgrunn-2013 og et kostymetog fra barnehagen vår (alle barnehagene i byen deltar) hvor også foreldre går med. En dag med mye bevegelse og gåing. Muuulig jeg er utrolig utspekulert og dytter far og datter i toget og stiller meg opp og ser på. Vet ikke om en lett haltende MarianneE har så mye i en slik parade og gjøre siden det går litt sakte med meg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg