Gå til innhold

Anekdotene del2

MarianneE

Anbefalte innlegg

God bedring og god helg! :klem:

Bumerang er fin.

Du burde lese den nyeste boken hennes også.. Mokka.

Huset du elsket synes jeg ikke er SÅ bra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God bedring og god helg! :klem:

Bumerang er fin.

Du burde lese den nyeste boken hennes også.. Mokka.

Huset du elsket synes jeg ikke er SÅ bra...

Mokka står på boklista mi.

Jeg har begynt øverst på lista jeg da, så jeg prøver og være litt systematisk.

Men, kommer jeg over en bok som frister- uansett om den står på lista eller ikke, tar jeg den med. :)

Neste på lista er...

http://www.gyldendal.no/Skjoennlitteratur/Pocket/Gyldendal-Pocket/Jeg-skal-vise-dere-frykten

Den høres utrolig spennende ut!

Formen har bedret seg, men jeg er forkjølt og jeg hører t.om på stemmen min at jeg er tett i "systemet".

Andrè er litt værre enn meg, og TM er på vippen til og bli forkjølt. :danse: (<-- IRONI!)

Og det passer jo strålende, siden i morra er en stor dag her i huset.

I morra fyller Andrè 40 år! :bursdag:

Familien kommer kl 15, da blir det servert kylling curry, ris, naan og raita til de voksne, pølser til barna. Så tar vi kaffe og kaker etterpå.

Jeg har ikke kjøpt så stor gave jeg hadde håpet på.

Helt ærlig så hadde jeg ikke sååå mye igjen etter og betalt det jeg skulle av regninger/felles kontoen/mobil/litt ekstra til Statens Innkrevingssentral (don't ask, har lært av "gammel morro"), Stamina skal ha sitt... og vips var det 2000kr igjen, og 4 uker til lønn.

Blææ.... Men, jeg har kvitta meg med litt gjeld og fått bidratt på felleskontoen som sagt... så da er det vel greit og være litt blakk igjen? :ler:

Uansett... gaven til Andrè; Selvbiografien til Ozzy Ozborn.

Skulle ønske jeg kunne gi ham så mye mer, men jeg har funnet noe jeg vet han blir glad for!

Så får man vel være fornøyd med det da...

Nei... skal jeg finne litt nesespray da tro?

Kanskje jeg klarer og puste igjennom nesa etterhvert.... :murvegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....for brownies som snart er ferdig lukter ikke godt i det heeeele tatt....

:daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer på forskudd til Andre! :)

skal overbringe!

:)

Ser Nothing Hill, strikker, har drukket et glass hvitvin, har nå cola og melkerull.

Fine filmen... :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fine filmen, sammen med love actually :hjerte:

Åja... Elsker de filmene!

Koste meg så med filmen, TM sov, Andrè var innom en liten tur, strikketøy, melkerull, hvitvin, cola og Notting Hill...

Helt til jeg :veslejenta: rett før kl 23....

Idag har Andrè bursdag.

Han var hjemme fra jobb 5.30, og fikk slik han ønsket seg gave på senga da han kom hjem.

Boka han fikk ble VELDIG godt mottatt -akkurat som jeg tenkte. :)

Hovedpersonen skal sove til kl 13, og to timer etterpå skal gjestene komme.

Det betyr at det blir nok og gjøre for meg...

*Bake brownies-ble gjort igår

*Bake cupcakes

*Bake eplekake

*piske krem

*pynte cupcakes

*støvsuge (og rydde) gangen

*Henge ut flagg

*Blande raita

*Brette sammen klær

*sette over klesvask

*Lage salat

*Lage kylling curry

*Vaske opp

*rydde

*gjøre klart kaffen

*blande saft

*dusje TM og megselv

*støvsuge

*skru sammen etasjefat

*sette klart te o.l

*finne bestikk

Bordet gjorde jeg klart igår. Vi skal sitte i 1. egt hos Andrès mormor, siden hun ikke klarer og ta trappa, og har litt større plass, vi blir tross alt 14 stykker.

Fritidsproblemer? Ikke idag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen til mannen!!

Synes du kjøpte en fin gave til han. Bra han likte den!

Håper det blir en bra dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det MissStiles!

Vi har vært forkjølte her denne uka, både Andrè og jeg.

Nå er det TM sin tur, hun har og lett feber men er i fin form egentlig.

Det kunne ikke passa dårligere....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var veldig hyggelig, men fy f så sliten jeg var i går kveld.

Jeg gjorde jo da 99,5% av det som ble gjort igår, både før... under... og etter selskapet. og det var ikke lite.

TM starta jo dagen men feber men med litt febernedsettende i kroppen gikk det seg til.

Nå, har hun feber og halsbetennelse. Andrè blir hjemme med henne.

Og jeg sitter og lurer på hvordan jeg har feilregnet kontoen min med tusen kroner.

Rette veien!

Hadde plutselig 1000 mer enn det jeg trodde, har sjekka i nettbanken og alt stemmer der.

Fine greier.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, leit med rester fra selskapet igår.

Det var igjen både eplekake, brownies og cupcakes.

Nå er det igjen brownies og to færre cupcakes.

Måtte bare smake litt... :sjenert:

Har fri i morra pga planleggingsdag i barnehagen pluss at en del på kontorene skal avgårde.

Har gitt beskjed om at jeg ikke kommer på onsdag for jeg tror ikke TM er barnehageklar på onsdag (skjønt da hun la seg var feberen veldig lav og hun virket mer pigg), og torsdag har jeg fri for vi skal på skolen med TM for innskriving.

Så denne uka er det jobb på mandag og fredag gitt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordelen med en syk TM er at hun våkner kl 4.30 og hoster, så blir det et par timer med trøsting, hente vann, hente papir, og sitte på sengekanten. Så skjer det utrolige; Hun sovner igjen når Andrè står opp kl 6, og det gjør jeg og. Jeg våknet igjen 7.45 og TM 10 min etter.

Så deilig og sove lenge!!

:)

Har ingen planer for dagen idag.

Det nytter ikke med barn som ikke er i form. Men, hun er bedre så vi går oss en tur i butikken og kanskje blir litt ute i hagen.

Frisk luft gjør ingenting, men vi tar dagen med ro.

Andrè har glemt mobilen hjemme, det føles som om han har reist til en isolert øy siden jeg ikke kan kontakte ham. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Faren min og jeg skal gå gjennom alle barnelekene på lørdag så da kan jeg legge alle barbie sakene til side og sende deg en sms/mms.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faren min og jeg skal gå gjennom alle barnelekene på lørdag så da kan jeg legge alle barbie sakene til side og sende deg en sms/mms.

Å, så fint!

SSM funker best siden mobilen min plutselig har fått det for seg at MMS gidder den ikke ha noe med og gjøre. :roll:

Her er det den store Skoleinnskrivingsdagen!

Vi skal møte på skolen med TM 11.30 for og møte de hun skal gå i klasse med, treffe lærerene hun skal ha, få ransel osv.

Lille Gryn er snart skolejente... :hjerte:

Formen hennes har kommet seg veldig, nå har hun bare en stygg hoste, så vi satser på barnehage og jobb igjen i morra. :tommel:

Formen hennes har vært slik at vi har kunnet ta oss noen turer ut, så lenge vi har tatt det med ro.

Hadde det ikke vært for skoleinnskriving idag hadde jeg sendt henne i barnehagen.

Ikke for det, har kost meg hjemme noen dager jeg asså... :sjenert:

AnnaB og jeg var ute en tur i går kveld og drakk kaffe og spiste saltbakte amadinepoteter og aioli.

Vi begynte og planlegge bryllupskaka til hun gifter seg neste år.

Vi hadde omtrent lik tanke omkring kaka, og om den bare blir slik jeg ser for meg blir det bra. :ler:

Tirsdagens tabbe var definitivt og kjøpe denne:

http://www.haugenbok.no/visverk.cfm?cid=230992

For nå klør det ikke i bakefingrene mine heller, lizzom....

:tommel:

Endret av MarianneE
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det på skolen? :) Kjenner hun mange av de hun skal gå sammen med, bortsett fra brilleknuseren?

Skolejente, hvor blir tida av?? :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det på skolen? :) Kjenner hun mange av de hun skal gå sammen med, bortsett fra brilleknuseren?

Skolejente, hvor blir tida av?? :daane:

Å... det gikk så bra!

Hele klassen består av 34 elever, men de er delt i to grupper så de var ikke alle 34 samtidig.

Vi kom bort på skolen (her snakker vi om 5 minutters gange) og sto litt avventende med andre foreldre.

Så kom rektor og de tre lærerene som skal ha 1. trinnet.

Barna skulle ropes opp, og så komme bort til lærerene.

TM har alltid vært veldig forsiktig av seg, tør ikke engang sykle i gata uten at en av oss er med.

Da hun ble ropt opp som nr 3 strenet hun avgårde, hilste og sto der oppe.

Da de skulle opp trappa og opp til klasserommet sprang hun som førstemann.

Jenta var ikke til og kjenne igjen, og hun er helt tydelig mer enn klar for og begynne på skolen. :tommel:

Gruppa satt i klasserommet og pratet, sang et par sanger før vi foreldre ble sendt ut derfra.

Da skulle ungene få ransler og oppgaver de skulle gjøre litt av.

Jeg gråt.

Ikke fordi jeg var lei meg, men... jeg var igrunnen rørt.

Veien med TM har vært lang, lengere enn vi trodde den ville være. Og nå stod hun der; Nesten skolejente og det så ut til og passe henne ypperlig. (herregud, selv NÅ må jeg tørke vekk en tåre...)

2,5 time var vi der. TM fikk også en fadder som hun gikk og holdt i hånda og som var med henne i skolegården. Andrè&jeg satt og prata med andre foreldre i solveggen ute, og TM brydde seg ikke om oss i det hele tatt. :hjerte:

Dagen gikk over all forventning...

Hun kjente flere som var på gruppa, mens andre var helt nye ansikter.

En utrolig vellykka dag! :)

Søndagsmorgen....

Jeg sovna på sofaen igår etter en utrolig slitsom dag, rett rundt kl 21 tipper jeg.

Andrè var dårlig i går etter og vært på fest med jobben og kombinert saltmat med hvitvin så han var utilregnelig fram til kl var 19.30. Da våknet han opp og satte seg i stua i håp om og få i seg noe mat eller drikke som ikke kom opp igjen...

Da jeg våknet på sofaen for godt (for jeg var våken innimellom) var det midnatt. Jeg gikk på badet, og gjorde et par andre ting og la meg... lysvåken.

Stod opp rett over kl 1 for jeg fikk ikke sove.

Satt i stua en halvtimestid med Andrè som da fant ut at han skulle ha noen brødskiver.

Da jeg la meg nærmere kl 2 fikk jeg akkurat sovna... så våknet TM.

Andre fikk henne i seng og jeg tror det tok en times tid før hun sovna.

Kl 5 ble jeg vekket av at TM stod og dro tilsides gardina på soverommet.

Hun krabba sutrende opp i senga med Andrè og meg og da våknet hennes far og ble sur fordi hun ikke kan holde seg i sin egen seng.

Det endte med at hun lå i senga vår uten og sovne igjen.

Den dagen her tror jeg det blir om og gjøre og være så greie som mulig med hverandre, noe sier meg at vi kan kjapt ende opp temmelig sinna-trøtte flere av oss....

Ihvertfall jeg... :sjenert:

En liten oppdatering...

Om gårsdagen med en sovende mann har noen fordeler må det være at han er mer enn våken søndagsmorgen.

Klokka 8.00 spratt han opp av senga og er i garasjen nå for og rydde litt der. :daane:

Jeg lager pannekaker til frokost, og angrer på at jeg ikke kjøpte meg denne igår; http://www.kappahl.n...nt_jakke_420067 da jeg hadde sjansen.

Blir nok et jakkekjøp på meg på mandag ja.

Vårjakka jeg har er noen år gammel. 8? 9?

Endret av MarianneE
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...