MarianneE Skrevet 12. april 2013 Forfatter #761 Del Skrevet 12. april 2013 Blir nok koselig for TM med venninnebesøk Og kaffedate er alltid koselig Håper dagen blir bra Dagen ja... Det har kommet SNØ! Litt opp og nedturer idag, men alt i alt ble det bra. TM hadde jo med seg ei venninne hjem fra bhg, jentene spiste pannekaker, kledde seg ut og lekte masse. Det var ei sliten jente her da besøket hadde reist, men hun var strålende fornøyd med besøket. Har det kommet mye snø hos dere? 30 cm her.. 30 cm? Her kom det to, som regnet bort igjen. 30 cm? Du KØDDER??? Her kommer det snø idag og, men det er såvidt det legger seg på plena, gata er bare våt for det smelter på bakken. Dere bor ca halvannen time sør for oss, og så er det SÅ stor forskjell.... Kjipern for dere, glad det ikke er oss... I kveld får jeg besøk av Mediumet og kanskje annaB med eller uten datter(19). Det blir takeaway sushi og jenteprat. Så da sa min kjære mann at siden jeg skulle få besøk kan han ta med seg TM opp til sine foreldre og bli der i morra. Da kunne vi jentene få skravle i fred, og jeg kunne bruke morradagen på ingenting. Syntes det var lenge de skal være borte... Jeg blir så rastløs når de ikke er her med meg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 12. april 2013 #762 Del Skrevet 12. april 2013 30 cm ja.. Og siden det nå har gått over til regn/sludd er snøen BLYTUNG! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 14. april 2013 Forfatter #763 Del Skrevet 14. april 2013 Stakkars dere, Mazi! Tror dette ligger ann til og bli verdens beste helg. Hjemme alene med venninnebesøk, sushi, sjokolade og jenteprat. Stillhet, rydde hele leiligheten (og ingen her som kan rote det til), så på kaffedate lørdag formiddag med Andrè mens TM var igjen hos "mimmi og bestefar", ostesuffletlaging mens mann&barn var på fotballkamp, vin, og sovet kjempe godt til en forandring. Andre og TM våknet rett over kl 7 søndagsmorgen og de stod opp mens jeg ble liggende og sovna litt etterhvert, kakao og matmuffins til frokost i sofaen med morgenkåpe og Homsepatruljen på TV. Nå er det snart tide for og reise til innendørs lekeland med TM. Denne helga har jeg fått alt. Venninnetid, barnefri, alenetid med Andrè, en lørdagskveld man ikke glemmer med det første, og et lykkelig barn da jeg fortalte at vi skal til Eventyrfabrikken siden hun spør o, og reise dit hver gang vi kjører forbi .... Kvalmende lykke idag... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 14. april 2013 Forfatter #764 Del Skrevet 14. april 2013 Eventyrfabrikken med brus, softis og slush. Takeaway mat på hjemveien; kebab til far, kylling og pommes frites til mor og pølse&pommesfrites til barnet. SunnSøndag... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 14. april 2013 #765 Del Skrevet 14. april 2013 Men, åh, så godt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 14. april 2013 Forfatter #766 Del Skrevet 14. april 2013 Som dere kanskje vet er jeg glad i og lese bøker, så derfor har jeg en notisbok hvor jeg skriver ned bøker jeg vil lese. Denne lista tenkte jeg og dele med dere. Titlene som er streket over er selvsagt leste... Val McDermid: Retterstedet George Simenon: Brev til min dommer Gabriel Garcia Marquez: Hundre års ensomhet Audrey Niffenegger; Den tidsreisendes kvinne Laura Esquivel: Hjerter i chili Anders Bodelsen; Bevisets stilling Ira Levin;Et kyss før døden Carlos Ruiz Zafron; Vindens skygge Robert Wilson; Et lite drap i Lisboa Anna Gavalda: Samman er ein mindre aleina Kajsa Ingemarsson: Små sitroner gule David Wroblewski: Historien om Edgar Sawtelle Nikolaj Frobenius: Jeg skal vise dere frykten Morten Ramsland:Hundehode Cormac McCarthy: Veien Sebastian Faulks: Jeg, engleby Jan Wiese: Kvinnen som kledde seg naken for sin elskede Gregory David:Shantaram Alan Weisman: Verden uten oss Sadie Jones: Utskudd Anna Grue: Dypt å falle Andre Gorz: Brev til D Joy Fielding: Skyggenes gate Cecilia Samartin: Drømmehjerte Liza Marklund: En plass i solen Kristine Tofte: Song for Eirabu Inger Frimansson: Rottefangeren Rohinton Mistery: Balansekunst Camilla Lackberg: Isprinsessen Marte Hallem: Mias markløft Amitav Ghosh: Et hav av valmuer Haruki Murakami: Blindpilen og den sovende kvinnen Annie Proulx: Fint akkurat som det er David Benioff: Tyvenes by Siegfried Lenz: Ett minutts stillhet Siri Hustvedt: Det jeg elsket Milan Kundera: Udødeligheten Inger Frimansson: God natt min elskede Mitch Albom: Tirsdager med Morrie Taquin Hall: Salaam Brick Lane Linda Olsson: La meg synge deg stille sanger Elizabeth Gilbert: Spis, elsk, lev CJ Sansom: Mørk ild Katherine Neville: de åtte Monica Ali: Blått som Alentejo Maggie O'Farrell: Hva skjedde med Esme Lennox Terry Prachett: Witches abroad Jenna Blum: De som skåner oss Selma Lønning Aarø: En rekke uavbrutte forslag Michael Ende: Den uendelige historien Liza Marklund: På flukt Kate Morton: Den glemte hagen Phoebe Swift: Vintageaffæren Mian Lodalen: Trekanten Marguerita Doras: Elskeren Sue Monk Kidd & Ann Monk Taylor: Granateplene Anne Holt: pengemannen Jamie Ford: Hotellet på hjørnet av bitter og søt John Hart: Det siste barnet Daphne Du Maurier: Rebecca Marian Keyes: For god til og være sann Kathryn Stockett: barnepiken Marian Keyes: En stjerne i natten Ken Follett: Kjempenes fall Tom Egeland: Fedrenes Løgner Tom Egeland: Lucifers evangelium Hans Olav Lahlum: Menneskefluene Terje Bjøranger: Den tredje søsteren Jørn Lier Horst: Bunnfall Ildefonso Falcones: Havets katedral Jonathan Franzen: frihet Belinda Bauer: Blacklands Camilla Grebe & Åsa Traff: Bitrere enn døden Deon Meyer: 13 timer James Lee Burke: glassregnbuen Tana French: Flukten Steffen Jacobsen: Den gode datter Ann Syrehn Tomasevic: Glass og aske Julie Hastrup En torn i øyet Peter Temple: Sannhet Iris Johansson- en annerledes barndom Jørgen Gunnerud- byen med det store hjertet Jussi Adler Olsen- kvinnen i buret Jussi Adler Olsen- fasandreperen Cecilia Ahern- Dagbok fra i morgen Fredrik Sjôberg- Fluefellen Karin Alvtegen- En sannsynlig historie Carole Matthews- Vi møtes på chocolate Heaven Tatiana de Rosnay- saras nøkkel Tatiana de Rosnay- Bumerang Sigrun Slapgard- paradishagen Arild Aspøy- Fredsfyrster Vigdis Hjort- tredve dager i sandefjord Ann Cecilie Remen- På direkten Jens Lapidus- Livet delux Rune Steen- geriljaliv Domenica de Rosa- Villa serena Nikolaj Frobenius- Så høyt var du elsket Tatiana de Rosnay- Huset du elsket Frode Granhus- Malstrømmen Henning Mankell- Minnet om en skitten engel Lee Child- Det øyet ikke ser Lars Kepler- ildvitnet Harlan Coben- I den skogen Harlan Coben- Ringer i vann Michael Connelly- Den andre siden av loven Louisa Young- Kjære jeg må fortelle deg... Julie Orringer- Den usynlige broen Eowyn Ivey- Snøbarnet Jørn Lier Horst- Vinterstengt Dag Hoel- Veien til Damaskus Fred Vargas- Den rasende horden Peter Temple- Stjerneskudd Linwood Barclay- Ute av synet Anders Malm- Massemennesket Anuradha Roy- Der jorden reiser seg Cecilia Samartin- La Peregrina Katherine Webb- Det du ikke ser Alica Hoffmann- Duevokteren Hillary Jordan- Mississippi Lotte & søren Hammer- Ensomme hjerter Gillian Flynn- Åpne sår Øystein wiik- slakteren Michael Connelly- Drager Kurt Aust- Når døden hvisker Alf R Jacobsen- Angrep ved daggry Ola Flyum & Øyvind Skarsem- Rinnan jævel Chil Rajchman- Jeg overlevde Treblinka Kathleen Grissom- Tilbake til Tall Oaks Lucinda Riley- Orkideens hemmlighet Natasha Solomon- Fortellingen i fiolinen Fabiola Santiago- Habanita Suzanne Collins -Dødslekene -Opp i flammer -Fugl fønix Jørgen Brekke- Drømmeløs Jan Erik Fjell- Skyggerom Marianne Cederwall- Dødsønsket Jared Diamond- Kollaps PD James- Døden kommer til Pemberly Tatiana de Rosnay- Mokka Joyce Carol Oates- Vi var familien Mulvaney Gert Nygårdshaug- Honningkrukkene Cecilia Samartin- Dona Maria Aimee Bender- Smaken av følelser Dustin Thomason- 21/12 Natasa Dragnic- Hver dag. Hver time Mark Haddon- det røde huset Per Petterson- jeg nekter JK Rowling- den tomme stolen Ida Løkås- det fine som flyter forbi Heidi Linde- Agnes i senga Michael Ondaatje- Kattens bord Neil Gaiman- Amerikanske guder Karin Brunk Holmqvist- Rosa elefanter Joyce Maynard- sensommerdager Toril Brekke- en blå kjole fra herr hitler Care Santos- Lukkede rom Rabih Alameddine- en overflødig kvinne Monika Peetz- syv dager med torsdagsdamene Hilary Mantel- falkejakt Tom Kristiansen- korsbæreren Jørn Lier Horst- Jakthundene Anthony Horowitz- Silkehuset Frode Granhus- Stormen JohnCleland- Fanny Hill- en gledespikes bekjennelser Umberto Eco- Gravlunden i Praha Hans Fallada- Alle dør alene Anna Gavalda- Ein vakker dag Wendy Guerra- Alle drar sin vei Hanne-Vibeke Holst- Dronningofferet Ragnar Hovland- En stille natt Beth Hoffman- CeeCee Honey-Cutts reddende engel Victoria Hislop- En aften på Kreta Victoria Hislop- Hjemkomsten Shin Kyung-Sook- ta vare på mamma Pascal Mercier- Nattog til Lisboa Val McDermid- Skyggespill Harriet Beecher Stowe- Onkels Toms hytte Tor Even Svanes- Hotel Eldorado Christos Tsiolkas- Et slag i ansiktet Jon Kalman Steffanson- Englenes sorg Catherine Millet- CatherineMs seksuelle liv Kate Morton- En svunnen tid Elizabeth Noble- Vennskapsprøven Alina Reyes- slakteren Jussi Adler Olsen- Flaskepost fra P Jørgen Brekke- Nådens omkrets Ann Cleeves- Blått lyn Kjell Ola Dahl- Isbaderen Michael Connelly- Echo park Lotte & Søren Hammer- Demonen som gråt Karin Fossum- Jeg kan se i mørket Hogne Hongset- Traktaten Ulrik Høisæther- Pokerfjes John Hart- Ved elven Kurt Hansen- Forglemmeiei Knut Henning Larsen- Tann for tann Olav W Rokseth- Et spørsmål om beskyttelse Vidar Sundstøl- Ravnene CJ Sansom- Monark CJ Sansom- Åpenbaring Johan Theorin- Blodleie Kjetil Try- Frels oss fra det onde John Verdon- tenk på et tall Martin Walker- Farlig årgang Gillian Flynn- Flink Pike Jan-Philipp Sendker- Kunsten og høre hjerteslag Rachel Simon- Historien om vakre jenter Mo Hayder- hud PD James- Den siste pasienten AJ Kazinski- den siste gode mann Harlan Coben- Dypt savnet Val McDermid- i blodsgrep ...OK, lista var lengere enn jeg trodde. Jeg var ikek kommet halvveis en gang da jeg begynte og lure på om dette var så lurt, men da hadde jeg tross alt begynt så da fikk jeg fortsette. Jeg har da litt og velge i, og lista vokser stadig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 14. april 2013 #767 Del Skrevet 14. april 2013 Wow, det var mange bøker. Jeg kjenner igjen noen av bøkene, spesielt de jeg vil lese selv og. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mia83 Skrevet 14. april 2013 #768 Del Skrevet 14. april 2013 Oi det har du virkelig. Jeg anbefaler å lese Hotellet på hjørnet av Bitter og Søt av Jamie Ford. Den var så søt ble inspirert nå. Tror jeg også skal lage en sånn liste Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aprilis Skrevet 14. april 2013 #769 Del Skrevet 14. april 2013 det var mange bøker! Er selv glad i å lese, så kanskje jeg finner litt inspirasjon til noe nytt her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 15. april 2013 Forfatter #770 Del Skrevet 15. april 2013 Ja, om ikke man finner noe her er man lost case asså... En av de bøkene jeg virkelig forelsket meg i er "Den tidsreisendes kvinne" av Audrey Niffenegger. En virkelig merkelig bok med en gang, men etter og lest litt... oh lord... jeg har lest siste siden igjen og igjen og er helt sjelven etterpå. Kate Morton, "Den glemte hagen" satt i kroppen lenge etter jeg leste den... "Stormenes tid" av Ken Follett er storslagen og verken Andrè eller jeg sov om nettene da vi leste den, vi bare leste... Monday morning, We can never be friends.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aprilis Skrevet 15. april 2013 #771 Del Skrevet 15. april 2013 Da må jeg sjekke ut noen av de bøkene God mandag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mia83 Skrevet 15. april 2013 #772 Del Skrevet 15. april 2013 Monday morning, rain is falling.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 15. april 2013 #773 Del Skrevet 15. april 2013 Ha ei fin uke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 16. april 2013 Forfatter #774 Del Skrevet 16. april 2013 Monday morning, rain is falling.. ÅÅÅ!!!! Hvilken sang er det som begynner med den setningen? Mannllig sanger (artist?)... Maroon5? Jeg var så trøtt igår, TM sov ikke hele natta så jeg følte meg som en zoombie. Så da klokka var 21 fikk jeg akkurat satt meg godt til rette i sofaen etter og sett ferdig Klaus På Kanten ( ) putta en liten neve blåbær i munnen og sovna før jeg var ferdig med og tygge dem... Våkna 22.30 med blåbærrester i munnen (beklager detaljene...) gikk på bade, pussa tenna, gav Andre beskjed om at han får ta seg av katter&lys, og gikk rett i seng og sov til kl 6. Totalt i koma! Idag føler jeg meg som en nytt menneske, utrolig hva litt søvn gjør! Ha en strålende dag alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aprilis Skrevet 16. april 2013 #775 Del Skrevet 16. april 2013 ...putta en liten neve blåbær i munnen og sovna før jeg var ferdig med og tygge dem... Våkna 22.30 med blåbærrester i munnen (beklager detaljene...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 17. april 2013 Forfatter #776 Del Skrevet 17. april 2013 godt gjort, er det ikke? Jeg gikk avgårde på intervallspinning igår etterfulgt av yoga. Jeg holdt på og gå da jeg så pulskurven vi skulle igjennom på spinninga, men intervallene var såpass korte (max 5 minutter) så det var egentlig ikke noe problem. Det var hardt, selvsagt men absolutt til og overleve. Yoga... jeg var aktiv med yoga før, men må jo si at en 7...8... måneder uten, jeg følte meg stiv som en stokk. Min gud, hvor forsvant bevegeligheten min? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 17. april 2013 #777 Del Skrevet 17. april 2013 (endret) Sunday morning rain is falling Maroon 5 edit: må jo høre den også! Endret 17. april 2013 av loffen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 18. april 2013 Forfatter #778 Del Skrevet 18. april 2013 JA! Der var den! Jeg var helt sikker på at han synger om monday morning, men det var vist sunday morning... Fin er den iallefall... Igår våknet jeg med vondt i halsen. Idag er det vondt i halsen, tung i hodet, verking i kroppen... :cry: Føler meg skikkelig crap. Reiser på jobb idag for jeg skal lage fiskesuppe (fra pose...) og får da ikke så mye og gjøre som vanlig. Dessuten skal jeg treffe ei venninne etter jobb og da synes jeg at jeg burde reise på jobb og. Så får vi se i morra... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 18. april 2013 Forfatter #779 Del Skrevet 18. april 2013 Og dessuten leser jeg nå: Tatiana de Rosnay- Bumerang. Liker den veldig godt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliane Skrevet 18. april 2013 #780 Del Skrevet 18. april 2013 God bedring! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg