MarianneE Skrevet 14. februar 2013 Forfatter #581 Del Skrevet 14. februar 2013 Alt er bra her. PCen har bare vært okkupert i et par dager, og da jeg skulle få sette meg ved den igår så.... næh.... lese litt bok istedet jeg. Tirsdag var vesleM med TM hjem fra barnehagen, og idag skal TM være med hjem til vesleM. Andrè skal på møte på jobben og jeg... ingenting. Dvs, jeg skal på jobb først, så date med annaB og en kopp kaffe latte men etter det it's freedom! Det er jo valentinesday idag så jeg tenkte jeg skulle bake en kake til Andrè. Lite og skrible om akkurat sånn på morran. Det er mye hverdag om dagen, men det er ikke nødvendigvis en dum ting. ONSDAGENS FEM FINE koselig dag på jobb en dag nærmere lønningsdagen fikk -om ikke akkurat storhandlet- så ikke så langt unna. fra TM; "jeg elsker deg mamma" Andrè som sover sittende i sofaen i et par timer er ganske søt Ha en fin dag alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mia83 Skrevet 14. februar 2013 #582 Del Skrevet 14. februar 2013 Håper du får en fin Valentinsdag Hva slags kake blir det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 15. februar 2013 Forfatter #583 Del Skrevet 15. februar 2013 (endret) Thomas Dybdahl. Vakker sang.... Endret 15. februar 2013 av MarianneE Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mia83 Skrevet 15. februar 2013 #584 Del Skrevet 15. februar 2013 God helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 15. februar 2013 Forfatter #585 Del Skrevet 15. februar 2013 Helg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mia83 Skrevet 15. februar 2013 #586 Del Skrevet 15. februar 2013 Helg er herlig! planer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 16. februar 2013 Forfatter #587 Del Skrevet 16. februar 2013 God morgen alle sammen! Lørdag er fine greier... Helg er herlig! planer? Ingen spesielle. Jeg skal ha med meg TM på Stamina og trene for jeg har booket GROOVE STEP med zumba-M. Jeg haaaaaater step, men har hatt lyst til og prøve zumba-M sin time siden zumbatimen hennes er fantastisk, så er step verdt og prøve. Tror jeg. Det er vist en kombinert step og dans time så vi får se.... Andre planer enn det har vi ikke for helga. Lurte på om jeg skulle lage vafler siden jeg har en oppskrift OG nytt dobbelt vaffeljern som er verdt og prøve. Vaffeloppskriften inneholder b.la mel, vaniljesukker, egg, salt, kanel, knuste marylandkjeks, appelsinsaft, brunt sukker. Sjokoladechipvafler heter de. Det høres ikke heeelt dumt ut. Jeg blir som vanlig lysten på baking og matlaging nå som det er helg. Derfor lagde jeg noe nytt igår; Italiensk fiskegryte. Jeg synters det var kjempe godt, Andrè forsikra meg om at joda, han likte det han men da TM protesterte på smaken og fikk en brødskive var hennes far og kjapp med og ta en skive selv. Utakknemlige beista.... Så noe mindre koselig, og her trenger jeg noen gode råd! På ca et år nå så er det en gutt i barnehagen som ødelegger brillene til TM. Han river dem av henne og mer eller mindre krøller dem sammen. To ganger har jeg tatt med brillene på Specksavers som har rettet dem ut gratis for oss. Onsdag da jeg skulle hente henne fikk jeg med et par ødelagte briller, da hadde gutten vært på ferde igjen. Ansatt-I i bhg sa til meg at hun syntes nesten at hun måtte fortelle meg hva som hadde skjedd, for hvis ikke så ville sikkert noen av barna fortelle sannheten. Vurderte de og lyve for og "beskytte" gutten? Jeg ble litt frustrert og sa at jeg skjønner ikke hvordan han kan få lov til og holde på slik, og burde virkelig ikke foreldrene ymte frempå en beklagelse til oss? Jeg regner jo med at de får beskjed! Svaret jeg fikk da var han bodde en uke hos hver av foreldrene sine og hadde det slitsomt og så var det ikke sikkert foreldrene kommuniserte så bra sammen. Hvorfor i helsiken skal det gå utover MITT barn? Jeg tok med meg de ødelagte brillene til Specksavers igjen igår og bad om og få ny innfatning. Hvordan det blir med økonomien er jeg usikker på, men jeg vet at det blir enten barnehagen eller guttens foreldre som betaler det. Jeg vet hvem jeg foretrekker at betaler da.... I tillegg sier han at hun er dum. En gang for halvannenuke siden måtte hun skifte tøy i barnehagen og stod et øyeblikk i bare trusa. Da kom han og sa at TM er stygg og at hun har rar kropp o.l. Det vi nå er redde for er at dette er starten på år med mobbing fra denne gutten. De begynner på skolen til høsten begge to- i samme klasse. Vi er redde for og overreagere for det som kanskje er små engangshendelser. Samtidig synes vi barnehagen gjør skremmende lite og avdelingslederen ser vi lite til for hun har vært mye syk, er i møter osv... Hva gjør vi? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 16. februar 2013 #588 Del Skrevet 16. februar 2013 Dette er noe barnehagen skal slå ned på, de kan invitere til dialogmøte enten mellom barnehagen og foreldrene - evt også med dere. At gutten kan ha det vanskelig grunnet samlivsbrudd og diverse er ikke noe som skal gå utover TM. Dette er jo mobbing! Og barnehagen signaliserer jo på en måte til gutten at dette er greit! Noe det på INGEN måte er!! Hadde det vært mitt barn som hadde fått brillene ødelagt og blitt "trakasert" hadde jeg ikke vært nådig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 17. februar 2013 Forfatter #589 Del Skrevet 17. februar 2013 Dette er noe barnehagen skal slå ned på, de kan invitere til dialogmøte enten mellom barnehagen og foreldrene - evt også med dere. At gutten kan ha det vanskelig grunnet samlivsbrudd og diverse er ikke noe som skal gå utover TM. Dette er jo mobbing! Og barnehagen signaliserer jo på en måte til gutten at dette er greit! Noe det på INGEN måte er!! Hadde det vært mitt barn som hadde fått brillene ødelagt og blitt "trakasert" hadde jeg ikke vært nådig! Så enig så enig! Jeg skal ta kontakt med dem (barnehagen altså) på mandag og be om et møte med hun som er halvt styrer. Hun kjenner godt til oss fra før av, b.la var hun avd.leder på TM sin avdeling da hun gikk på småbarnesavdeling og den som satte i gang hele prosessen med og gi TM ekstra oppfølging og alt det der. Hun har fulgt oss tett i tre år, og vil nok høre på meg på en annen -og bedre- måte enn noen andre gjør. Jeg skal ha med meg TM på Stamina og trene for jeg har booket GROOVE STEP med zumba-M. Jeg haaaaaater step, men har hatt lyst til og prøve zumba-M sin time siden zumbatimen hennes er fantastisk, så er step verdt og prøve. Tror jeg. Det er vist en kombinert step og dans time så vi får se.... Oj... stepen gikk bedre enn fryktet- men ikke bra! Da jeg trodde jeg hadde skjønt kombinasjonene... så bytta de trinn. Jeg så hvordan det skulle gjøres- men beina ville seg liksom ikke. Jeg kommer til og gå igjen neste lørdag og, for jeg må jo prøve og få det inn i beina. Kan jeg kalle det en middels bestått debut? Idag vet jeg ikke hva vi skal finne på. Føler vi må utnytte vinteren og ta med TM på ski eller skøyter. Hun fikk skøyter jula 2011 og de er brukt bare et par ganger, så jeg føler vi MÅ ta dem med ut. Men da må vi til Skien og på isstadioen og det koster litt... Hun elsker og stå på ski, og det er fine områder i nærheten hun kan stå på ski. Men det er bare TM som har ski, vi voksne har ikke så vi blir gående etter uten at det gjør oss noe, men det hadde jo vært mest allright om alle kunne gått på ski. Så har vi jo biblioteket hvor vi ikke har vært på kjempe lenge. Seinest igår spurte hun om ikke vi kunne ta turen ditt snart. Og sant og si frister det mest. Biblioteket er som nevnt det som frister mest, men jeg føler vi MÅ ta i bruk ski eller skøyter siden det tross alt er vinter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 17. februar 2013 #590 Del Skrevet 17. februar 2013 Jeg vet hva du mener, med å føle at man MÅ utnytte vinteren når den er her. Her har Vesla fått snowracer og skøyter, og de må liksom brukes. Men det blir ikke i dag, for i dag kommer familien og skal feire 3 års dagen hennes, og da må det ryddes før de kommer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 18. februar 2013 Forfatter #591 Del Skrevet 18. februar 2013 Faens blåmandag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 18. februar 2013 #592 Del Skrevet 18. februar 2013 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 18. februar 2013 Forfatter #593 Del Skrevet 18. februar 2013 Har bedt om et møte i barnehagen, onsdag kl 9 skal jeg det. Det blir...interessant. Blåmandagen har snudd og blitt til "Helt OK mandag" Og fredag har jeg fri. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 18. februar 2013 Forfatter #594 Del Skrevet 18. februar 2013 SMS fra venninneI: Hei... Måtte bare si at du snart må ut og feire med meg! Var på sjekk idag og jeg er helt frisk igjen!!! Jeg stod i gangen og gråt. Hun er frisk fra kreften. Takk gode gud. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
captiva Skrevet 18. februar 2013 #595 Del Skrevet 18. februar 2013 Så deilig med en sånn god nyhet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 18. februar 2013 Forfatter #596 Del Skrevet 18. februar 2013 jeg er så utrolig letta og glad. Har gått med tårer i øynene i hele ettermiddag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 18. februar 2013 #597 Del Skrevet 18. februar 2013 Så herlig da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mia83 Skrevet 18. februar 2013 #598 Del Skrevet 18. februar 2013 For en fantastisk nyhet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 19. februar 2013 Forfatter #599 Del Skrevet 19. februar 2013 ja, det er helt utrolig! TriveligTirsdag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mia83 Skrevet 19. februar 2013 #600 Del Skrevet 19. februar 2013 Håper dagen i dag blir bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg