Gå til innhold

Anekdotene del2

MarianneE

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Se om jeg klarer å si det jeg skulle på en annen måte...

Du jobber 10 timer hver uke, og med de timene så er det som du sier selv at det går akkurat rundt økonomisk. Dere kan ikke unne dere noe spesielt utenom det dere virkelig trenger, men til tross for det så har du jo i bunn og grunn et bra og godt liv med mange lyspunkt i hverdagen. Dessverre så er det slik at mye vil ha mer, mens de av oss som ikke har all verden med penger må ta og tar mer vare på det (lille) vi har. Ja, vi vil alle reise hit og dit, bli påspandert en reise eller andre ting og helst ikke tenke på hvordan vi skal få endene til å møtes hver måned. Men tenk deg den følelsen når man endelig kan dra på den feriereiser man har spart til i lang tid eller man endelig har spart opp nok penger til å kunne kjøpe seg det man har ønsket seg så lenge. Jeg tror at man lærer mer om livet og setter mer pris på ting når man ikke får alt lagt i fanget eller at man kan kjøpe seg det man vil akkurat når man vil.

Var bare det jeg mente... :sjenert:

Utrolig fint svar, og jeg er ganske så enig.

Får se om jobbsøknaden jeg sendte avgårde for 15 minutter siden endrer litt på tingene... :)

DAGENS FEM FINE!

:) Frokostdate med annaB

:) Kom hjem med en skikkelig hodepine som gav seg etter en tablett så jeg slapp et migreneanfall

:) Fin lesestund etter middagen med TM

:) Andrè kom hjem fra først jobb så kurs en time tidligere

:) Kjøpte store og rimelige avocadoer og sharonfrukt på den nye asiamat som har åpnet like ved oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du er flink MarianneE! Jeg vet hvordan det er å ha trangt økonomisk. Vi levde på en lønning til jeg fikk meg jobb 8 måneder etter at :cool: ble født... Økonomi kan være en kilde til krangel også.. :sjenert:

Så jeg krysser alt jeg har for at du får en større stilling et sted! :klem:

Mye bedre å ha det litt romslig økonomisk enn at det akkurat går rundt. Det er slitsomt!! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du er flink MarianneE! Jeg vet hvordan det er å ha trangt økonomisk. Vi levde på en lønning til jeg fikk meg jobb 8 måneder etter at :cool: ble født... Økonomi kan være en kilde til krangel også.. :sjenert:

Så jeg krysser alt jeg har for at du får en større stilling et sted! :klem:

Mye bedre å ha det litt romslig økonomisk enn at det akkurat går rundt. Det er slitsomt!! :kose:

Og krangle om økonomi gjør vi faktisk ikke, det er som vi sier; Vi har ingenting og krangle over. :ler:

Takk, forresten.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet alt om trang økonomi. Både etter å ha vært student og nå har jeg ikke hatt full lønning siden september. Man lærer å klare seg med det man har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, nå ble det en trist bok her! :ler:

Det er tordag, to arbeidsdager igjen så er det helg!

Vi skal ha barnefri og tilbringe lørdagen på hotell.

Dvs... TM skal være hos søsterG og familien på lørdag for Andre og jeg skal på årsmøte i autismeforeninga, som skal avholdes på et hotell.

Men, vi velger og se slik på det; Vi skal tilbringe lørdagen på hotell. :ler:

Det er bare 30 minutter herfra så vi trenger ikke tenke på overnating. :roll:

ONSDAGENS FEM FINE!

:) Gjorde god deal på Prix (de har jo "månedens deal" )

:) Andrè fikk lønn

:) Traff tilfeldig barnehagemammaAC som har begynt og trene på samme treningssenter som meg- jeg planlegger og kuppe henne som treningsbuddy noen ganger.

:) Godt og komme hjem fra jobb

:) Fin samtale med M på jobb om livet og litt av hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja... her har det jo vært livlig de siste dagene.... :ler:

Får ta en oppsummering...

TORSDAGENS FEM FINE

* Spontan kaffe latte med søsterG

* TantebarnV på 4år kom og var her mens søsterG skulle på foreldremøte, svogerØ og tantebarnA var på fotballtrening.

* Menn som sitter i sofaen i et par timer og sover er litt søte... :hjerte:

* Hyggelig dag på jobb

* Fikk lest ferdig boka Øya, og skjønner godt dette er en bok "alle" elsker

FREDAGENS FEM FINE

* Fredag....

* Litt tid tok det, men vi fikk rydda&vaska hele leiligheten, lufta alle tepper og ryer hele dagen, bytta sengetøy og full pakke.

* God lunch på jobb bestående av 0.5 egg, røkt lakseskiver, sylta paprika, purre og tomater

* Helgehandlet

* deilig mat på kvelden.

Lørdag var vi på årsmøte i autismeforeningen.

TM var hos min søsterG&familien, og Andrè og jeg reiste på hotellet dette skulle avholdes.Jeg kan ikke noe for det, men jeg kjenner meg veldig hjemme på hotell.

Føler liksom at jeg endelig får den luksusen jeg fortjener... :ler:

Møtet var veldig bra, det startet med et spennende foredrag av Britt Thorstensen som fortalte som sin tur opp fjellet Denali i Alaska: http://www.ta.no/nyheter/article5428921.ece

Hun viste bilder hele veien, og det var kjempe spennende og se og høre.

Som jeg sa til henne underveis så blir jeg så utrolig full av respekt ovenfor de som gjør slikt og ikke bare er fornøyd med sitt A4 liv slik som jeg er.

Foredraget hennes varte nesten to timer og så var det lunch.

Buffet,... I love it!

Det var varme karbonader, kjøttkaker, kylling, laks, poteter og grønnsaker.

Jeg tok en kyllingbit og kasta meg heller over ferske reker, ferske blåskjell, røkelaks, gravlaks, eggerøre... NAM!!

Det var dessert; karamellpudding, sjokolademousse, sjokoladepudding, eplekake m krem, brownies, sjokoladekake. Jeg forskynte meg heller godt av reker og blåskjell istedet for dessert.

Og så vel slik ut etterpå: :gravid:

Etter lunch var det gjennomgang av vanlige årsmøte ting i en time så var det en 20 minutters pause med frukt, eplekake og krem.

Jeg holdt meg til druene mens jeg på en måte takket cøliakien for og måtte holde meg unna kaka.

Fant heller kaffemaskinen og tok dagens 2. kopp med deilig latte.... :kaffekopp:

16.30 reiste vi derfra- glad for at vi ikke trengte og lage middag hjemme, fremdeles mette.... :ler:

TM hadde storkost seg med søskenbarna og ble med hjem under tvil.

En fin dag!

* Stooort utvalg av glutenfritt i en butikk vi stoppet i for og kjøpe brød.

Har vært forbi den butikken hundrevis av ganger men aldri stoppet innom, det skal vi gjøre igjen!

* spennende foredrag

* hotellunch... :fnise:

* MelkesjokoladeBoble

* Andrè på flørter'n med meg så fort vi er uten barn. :fnise: (bare synd vi ikke hadde booket hotellrom slik vi egentlig hadde lyst til. :lur: Ikke at vi var så desperate, men det hadde vært fint og hatt sjansen)

Dagen idag...

Hurra for morsdag og fastelavenssøndag... Eller Bolldedagen som vi kaller det her i huset. (tolkes fritt...) :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en flott helg! :jepp: Skal dere fortsette som medlemmer i autismeforeninga?

Ja, vi sendte mail til lederM (som gikk av igår) og fortalte om at diagnosen til TM er tatt vekk, MEN at vi har og fått beskjed om at uten rett hjelp kan hun få tilbakefall.

Vi føler vi står litt på vent, men nyter dagene med henne.

Uansett... lederM svarte at det er flere i foreninga som er litt i gråsonen og litt uklare diagnoser og har valgt og "henge med" i foreninga og det er litt der vi har havna og, og det var vi hjertlig velkommen til og gjøre.

TM har fortsatt sine utfordringer og hun trenger tett oppfølging fremdeles i barnehagen, og... vel... det er vel derfor vi fremdeles er medlemmer.

Dessuten trives vi og finner det både sosialt og lærerikt.

Andrè er og henter foreldrene sine på flyplassen i vestfold, jeg sitter og er fastelavensbolle-kvalm...

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg gikk på Elixia elsket jeg zumbaen der.

Det var time som gav meg energi i tre dager etterpå.

Så sluttet instruktørM og jeg bytta etterhvert over til Stamina.

Nå har M begynt som instruktør og idag skal hun ha zumba.

Jeg har gledet meg i fire dager...

Stamina-zumbaen gir meg ikke så mye, så jeg gleder meg MASSE!!!!!

Desverre er det nok bare idag, men en er bedre enn ikkeno!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var nesten bedre enn jeg håpet.

Jeg kjente programmet fra før av og følte jeg bare hoppa rett i det.

Jeg storkoste meg og hadde til tider gåsehud fordi det var så morro!!

Happy....

:dry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...