Gå til innhold

Anekdotene del2

MarianneE

Anbefalte innlegg

Kupp i vei dere, syntes dette var interssant og lese. :)

(kremt... særlig fordi jeg gikk ut ifra at Spinalonga var oppdiktet.. :sjenert: )

Tror jeg har fått hodet ut av vinterkomaen som har sittet godt fast i det siste.

Noe har skjedd denne uka (kanskje lysere om dagen OG sol?) som har gjort at jeg føler jeg har "våkna" opp. Faktisk føles det som om jeg har våknet etter og ha bodd i tåka.

Andrè fyller 40 i april (å herregud, jeg må plutselig gå til sengs med en i 40åra! :daane: ) og jeg har vridd hodet i vinkler for og komme på en gave.

Han ønsker seg ikke noe spesielt og trenger egentlig ikke noe.

Spørs om ikke det blir kontanter eller gavekort?

Jeg tok opp dette igår etter at jeg satte opp budsjett over februarlønna (hurra for den 20.) for jeg må legge av litt for gaven hans.

Det er jo et rundt tall og... da må man jo gi litt ekstra da...

Om jeg skal gi ham det han fortjener innebærer det og rane et par banker så det er uaktuelt.

Jeg tenkte og gi ham for rundt tusenlappen. Er ikke det en grei gave, med tanke på at jeg har en inntekt på ca 7000kr i mnd og ting og betale selv? Etter og betalt 2200 på lån, 530 kr til Stamina, 500 til felleskontoen (går til betaling av strøm/telefon+) 550 til nye kontaktlinser, mobilregning... Da er det ikke så mye igjen så jeg må holde av 500 på denne lønna og 500 på neste.

er 1000kr en grei gave?

I følge ham trengte han ingen gave, den beste gaven han har fått er 6 år og heter TM så utover det trengte han aldri noe mer. Da jeg sa at jeg tenkte jo og ta ham med ut og spise og på bursdagen hans... nei, det ville han IKKE!

En klem og en kopp te holdt i massevis.

Han er jo skjønn, men pokker så utakknemlig! :ler:

FREDAGENS FEM FINE

*fredag

*spontan kaffe mocca med søsterG som ringte og ba meg om og få på meg sko&jakke for hun trengte en kaffe etter en lang eksamen som gav en dårlig følelse

*Monica som var zumbatrener på Elixia begynner nå på Stamina (ELSKET timene hennes, zumba er ikke det samme uten henne. Håper hun starter opp med zumba på Stamina og)

*Sol og vårfølelse

*følelse av og ha verdens beste mann. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje Rethymnon er bedre likevel. Men den turen tar vel hele dagen.. eller?

Mer eller mindre ja.. Det kommer jo sikkert ann på hvordan man reiser og hvilket selskap man bestiller den turen gjennom. Vi reiste med apollo og bestilte båtturen gjennom dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er samme sum jeg kommer til å bruke på 30 års gaven til M.

Åja... men da er det greit.

Godt med noen som setter standaren. :ler:

Går på Stamina med TM på slep om en time; spinning&styrke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig det der med hva man skal kjøpe altså.. Ikke lett å finne på noe. Jeg kjøpte videokamera da mannen min var 30. Aner ikke hva jeg skal gi når han blir 40. :vetikke:

Kos deg på trening!

Miss: Jeg får veldig lyst til å reise med en gang! :hoppe:

Men i år går visst jenteturen til Krakow ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal til Kreta til sommeren! :strix:

Rundt tusenlappen er vel en fin sum det ja. Men hva du skal kjøpe er vanskelig. Noen er også håpløs å handle til, jeg ender alltid opp med klær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil og til Kreta. :sukk:

(og det faktum at søsterG&Ø har FÅTT en tur til Kreta i sommer samt barnepass snakker vi IKKE om)

Var på spinning&styrke på Stamina igår.

Så utrolig deilig!

Og SÅ digg og kjenne at jeg kunne yte mer enn det instruktøren la opp til med tanke på og stå og sykle. Fant et tempo, motstandsnivå og kjente at jo... her kommer det til og gjøre vondt- men jeg klarer det!

2min og 30 sek var det lengste.

Og... :fnise: på en vegg vistes det b.la fra tidligere Tour de France og da det vistes at Tor Hushovd vant en etappe for halvannet år siden... da var det nesten så jeg løftet henda i været selv for jeg levde meg så inn i det som vistes. :ler:

Styrken etterpå, manualer og knebøy, planken, triceps, biceps, rumpe...

Jeg er STØL i rumpa idag!

Spontanitet er ikke min sterke side.

Men, da TM og jeg kom fra Stamina igår var ikke Andrè hjemme (noe jeg viste) og jeg satte meg på kjøkkenet med en yoghurt og avocado.

Plutselig kom det over meg at hjemme gadd jeg IKKE være så jeg ropte til TM at hun måtte skifte NÅ så kledde vi oss i full fart og gikk til bussen for og gå på DobEx for en kaffe mocca og juice og vaffel.

TM hadde med tegnesaker og lå på en sofa og tegnet og sang for seg selv mens jeg leste avisa.

Andrè kom også etterhvert og vi hadde det veldig koselig. :hjerte:

Desverre var det to (som jeg antar er) nyansatte på DobEx.

Der var jeg og leverte jobbsøknad i forrige uke.

:(

LØRDAGENS FEM FINE!

:) Trening

:) kjøpte meg fint blått skjerf med stjerner på. Har ønsket meg det lenge...

:) Kaffemocca og ro på cafè

:) TM som sang for meg på sengekanten da hun skulle legge seg

:) Cola&melkesjokolade. Jeg er ikke noe bedre menneske enn det.... :ler:

Idag skal vi til svigers for svigerfar fylte år igår.

Har kjøpt en god flaske rødvin og TM skal få ha på seg ny kjole jeg kjøpte på salg her om daagen. Den er grå og med masse svarte små stjerner på.

Kjempe søt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk dere.

Idag har positiviteten tatt en pause.

Idag har jeg vært SUR! LEI!

Fikk høre igår at min søsterGs svigermor kommer hit om 2,5 uker og da ville hun ha litt tid med ungene.

Så da skal søsterG&samboeren til Oslo, bo på hotell og gå på Dagfinn Lyngbø på Latter.

De skal til Oslo, de skal til Kreta, svigerinneK&svogerS har "en natt i luksus" som de ærklærte det på facebook, jeg leser om folk som reiser på ferier/helgeturer, fester, shoppinghelger. Jeg hører om folk på jobben som reiser til Japan for og få litt inspirasjon, København for teambuilding, om hvordan enkelte blir behandlet som prinsesser av kjærsten sin..

Jeg er så LEEEIIII av hvor fantastisk "alle" har det.

Ikke har jeg fått jobben jeg søkte på heller.

Faen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klemmer: tenk på alt detvfine DU har rundt deg; gode venner, en fantastisk mann og barn og du er så heldig at du ikke trenger å jobbe 100%. Det er mange som misunner deg det livet du har Marianne. Selv om folk reiser hit og dit og gjør ditt og datt, så er ikke det sikkert at de har det noe bedre med seg selv og livet.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: tenk på alt detvfine DU har rundt deg; gode venner, en fantastisk mann og barn og du er så heldig at du ikke trenger å jobbe 100%. Det er mange som misunner deg det livet du har Marianne. Selv om folk reiser hit og dit og gjør ditt og datt, så er ikke det sikkert at de har det noe bedre med seg selv og livet.

Ja... du har rett i det.

Men når det gjelder at jeg ikke MÅ jobbe 100% tar du delvis feil.

Jeg jobber 10 timer pr uke, men trenger mer.

Jeg betaler 2000 kr i gjeld hver mnd og har mine regninger som alle andre jeg og.

Med min lønn er det knapt noe igjen dagen etter lønn fordi jeg har vært innom nettbanken.

Vi har et 500.000kr lån som står på vent med tanke på at vi skal ta over huset når papirarbeidet er ferdig. Vi klarer oss akkurat med den inntekten vi har nå, men vi trenger mer penger for og komme litt "ovenfor" vi og. Ikke alltid måtte velge bort den luksusen som heter Nye Klær b.la.

Vi har aldri reist på ferietur utenlands for vi har aldri hatt råd.

Jeg trenger en ny sykkel, men vi har ikke råd.

Jeg trenger nye joggesko til våren, men Andrè har bursdag og jeg lurer på hvordan jeg skal få til begge deler...

Vi må spare til alt som ikke er livsnødvendig.

Og vi sløser ikke med pengene våre- det har vi ikke noe igjen for og kunne gjøre.

Får jeg en annen jobb med større stilling vil dette bedre seg merkbart.

For og si det slik; Det går rundt- men det går seint....

Then again... det finnes de der ute som ikke har råd til og betale regningene sine, det kan vi.

Det er bra det...

GÅRSDAGENS FEM FINE!

:) En strålende 5 åring som ble hentet i barnehagen

:) Svigermor tok med TM på turninga så Andrè og jeg tok en tur i butikken uten barn.

:) Fleeceteppet over meg i sofaen

:) Andrè og TM som lekte med lego, finingene mine! :hjerte:

:) Koselig med snø.

.....Fem var vanskelig og finne. Ikke fordi det var mye negativt, men igår var alt så normal hverdag som det bare kan bli.

Jadda... klage klage....

:roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk, noen ganger må man finne de positive tingene for ikke og drukne segselv i selvmedlidenhet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se om jeg klarer å si det jeg skulle på en annen måte...

Du jobber 10 timer hver uke, og med de timene så er det som du sier selv at det går akkurat rundt økonomisk. Dere kan ikke unne dere noe spesielt utenom det dere virkelig trenger, men til tross for det så har du jo i bunn og grunn et bra og godt liv med mange lyspunkt i hverdagen. Dessverre så er det slik at mye vil ha mer, mens de av oss som ikke har all verden med penger må ta og tar mer vare på det (lille) vi har. Ja, vi vil alle reise hit og dit, bli påspandert en reise eller andre ting og helst ikke tenke på hvordan vi skal få endene til å møtes hver måned. Men tenk deg den følelsen når man endelig kan dra på den feriereiser man har spart til i lang tid eller man endelig har spart opp nok penger til å kunne kjøpe seg det man har ønsket seg så lenge. Jeg tror at man lærer mer om livet og setter mer pris på ting når man ikke får alt lagt i fanget eller at man kan kjøpe seg det man vil akkurat når man vil.

Var bare det jeg mente... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...